Inlägg från: Anonym (asexuell) |Visa alla inlägg
  • Anonym (asexuell)

    Kan detta vara en typ av asexualitet?

    Det heter autochorissexuality! Jag själv indetifierar mig som det :) 

  • Anonym (asexuell)
    Anonym (profil) skrev 2014-12-19 23:48:01 följande:
    MammAmma skrev 2014-12-19 23:39:14 följande:
    Så är det!

    Att onanera till porr och bli tänd av det utesluter absolut inte att man inte kan vara asexuell, nånstans på spektrumet. Massor med asexuella onanerar, med eller utan porr. Det handlar mest om att de leachar av sexualiteten i filmerna.
    Kan ni vara bussiga och utveckla vad det betyder? :3
    Vad jag har uppfattat efter att ha försökt orka googla (är trött) så handlar det om att tända på fantasier, men inte faktiska händelser.
    Precis som du skriver! Man ser inte sig själv ELLER så ser man sig själv i 3dje person i fantasierna. Man tänder på fantasier, men man har inget behov att utföra dem. 

    Själv onanerar jag för att jag tycker det är skönt, men jag skulle aldrig göra mig besväret att hitta ett ligg. Visst kan jag ha sex om jag bestämmer mig för det, men då är det inget mera än en "syssla" som att ta disken eller att bädda sängen. Jag skulle heller inte aktivt leta upp någon, utan om sex händer så är det med en partner.

    När jag pratade med en kompis om detta så sa hon att jag är asexuell för att jag är deprimerad...wtf? Det gjorde mig jätte osäker på min läggning, även om jag kände så här långt innan jag blev deprimerad. Men nu känner jag mig säker i saken, jag kan verkligen inte se mig själv som sexuell (är lika gammal som dig TS! :) ) 
Svar på tråden Kan detta vara en typ av asexualitet?