• Anonym (Mamma till en prinsessa)

    Jag dricker alkohol varann dag, o har en dotter på 2,5 år

    Jag dricker alkohol varann dag, o har en dotter på 2,5 år.

    Jag dricker vin o ser inga problem med de, dricker4-7 glas vin.

    De är ett sätt för mig koppla av efter en stressig dag, o jag blir även mer lekfull o busar mer med dotttern, vilket jag aldrig hade orkat om inte vinet hade funnits där efter en hektisk dag.

    Så jag ser helt enkelt inga problem i detta...

    Så min fråga är om de är fler föräldrar där ute som dricker även på vardagar :)???

  • Svar på tråden Jag dricker alkohol varann dag, o har en dotter på 2,5 år
  • Anonym (Nejtack till fulla föräldrar)
    Anonym (Ganja) skrev 2014-12-21 15:02:42 följande:

    Ja absolut och vet inte varför, men det skadar ingen så som alkohol gör. Jag röker inte, jag snusar inte, jag dricker inte. Nervgiftet alkohol borde bannas.


    Anledningar kan vara så som passiv rökning. Risken för psykoser (har själv haft) och att man blir allmänt trög. 
    Anonym (bägge) skrev 2014-12-21 15:16:56 följande:

    Inte länge till, världen legaliserar just nu.


    Inom loppet av tio år kommer det vara lagligt över hela eu.


    Rekommendationer ändras nu när man ser bortom all tvivel att knarkkriget gör mer skada än nytta och framför allt uppnår ingen av dom satta mål.


     


    Tvivlar på din teori att det skulle vara lagligt om 10 år.
  • Anonym (Ganja)
    Anonym (bägge) skrev 2014-12-21 15:16:56 följande:

    Inte länge till, världen legaliserar just nu.

    Inom loppet av tio år kommer det vara lagligt över hela eu.

    Rekommendationer ändras nu när man ser bortom all tvivel att knarkkriget gör mer skada än nytta och framför allt uppnår ingen av dom satta mål.

     


    Tack till dig som förstår att cannabis är medicin för många. Om idioterna där uppe kunde förstå det också
  • Anonym (bägge)
    Anonym (Nejtack till fulla föräldrar) skrev 2014-12-21 15:29:59 följande:
    Anledningar kan vara så som passiv rökning. Risken för psykoser (har själv haft) och att man blir allmänt trög. 
    Anonym (bägge) skrev 2014-12-21 15:16:56 följande:

    Inte länge till, världen legaliserar just nu.


    Inom loppet av tio år kommer det vara lagligt över hela eu.


    Rekommendationer ändras nu när man ser bortom all tvivel att knarkkriget gör mer skada än nytta och framför allt uppnår ingen av dom satta mål.


     


    Tvivlar på din teori att det skulle vara lagligt om 10 år.

    Passiv rökning, om du menar att man skulle bli påverkad av det så skulle man behöva sitta i en ventilerad garderob där flera röker.


    Risken för psykoser är inte högre med som utan, haschpsykos är en svensk sanning, propaganda om du så vill, i länder där man har forskat på saken, där cannabisbruk har ökat med flera hundra procent har man inte hittat en linjär ökning bland folk med psykiska problem, det är en teori som inte stämmer.
    Cannabis sorter med hög cbd halt fungerar även antipsykotiskt.


    Det är ingen teori, snarare en kvalificerat gissning, så länge USA pushade på så var det inte på kartan att nån förändring skulle ske, nu legaliserar USA däremot, tillverkningsländer legaliserar för att ta bort makt från karteller.
    Finns knappt nån land kvar i eu där man blir straffad för eget bruk, mer än Sverige då där stat hanterar sina medborgare som slavar.
    Slutligen så har man praktexempel Portugal som visade genom att avkriminalisera alla droger hur man kommer åt drogproblematik, tydligare än där kan det inte bli att det är inte droger som är huvudproblemet, det är vårt urkassa sätt att hantera dom på och kategorisera människor därefter.


    Sverige kommer vara i och för sig sista landet i eu som kommer legalisera men det går inte att undvika.


     

  • Anonym (Ganja)

    Ja sista landet blir vi garanterat. Och att legalisera alla droger vore fruktansvärt. Haschpsykos existerar inte. Finns inga dödsfall då man rökt medicinen. Dödsfall pga rökningen är rattfyllan för att dra upp ett exempel. Dom gjorde tester på apor där man tryckte i stackarn 100 jointar i ett svep o den dog. Och då drogs slutsatsen att denna "drog" är livsfarlig och lungor kollapsar och ojojoj. Klart som fan apan dog! Man kan beskylla lagbestämmarna och regeringen för alla kids som dör av spice! Vore cannabis lagligt så skulle tanken på en syntetisk livsfarlig drog aldrig utvecklats i syftet att bli bäng "lagligt"

    Cannabinoider är en grupp kemikalier som aktiverar kroppens cannabinoidreceptorer, och härmar det kroppsegna ämnet endokannabinoider. Termen myntades på 40-talet då man identifierade CBD och CBN

    Det är just CBD i plantan som gör att mina smärtor o krämpor släpper. THC gör dig hög och välmående och CBD lindrar smärta. Mina plantor är CBD o inte THC. Jag gör sedan ett extrakt ur blomman som jag använder i kapsel, i smält smör vid bakning eller vad jag nu vill använda det till. Världens bästa o vackraste planta

  • Swek
    Anonym (Ganja) skrev 2014-12-21 13:34:34 följande:

    Jag röker cannabis några dagar i veckan som avkoppling efter jobb o ser inga problem med det. Det är exakt samma sak bara det att vinet har en skadligare inverkan på kroppen


    Ja fast inte sitter du hemma i soffan och röker på med ditt 2 åriga barn i lägenheten. Och sen antar jag att du inte gör det för att "du blir roligare förälder och orkar leka med ditt barn".

    Hade TS i fråga EFTER barnet somnat tagit ett glas vin eller 2 någon gång i veckan så hade jag inte sett det som ett större problem!

    Ser du skillnaden?
  • Anonym (Ganja)
    Swek skrev 2014-12-21 18:24:44 följande:

    Ja fast inte sitter du hemma i soffan och röker på med ditt 2 åriga barn i lägenheten. Och sen antar jag att du inte gör det för att "du blir roligare förälder och orkar leka med ditt barn".

    Hade TS i fråga EFTER barnet somnat tagit ett glas vin eller 2 någon gång i veckan så hade jag inte sett det som ett större problem!

    Ser du skillnaden?


    nej jag gör det för att klara av smärtor utan att vilja dö. CBD är det bästa som hänt mig. Känner en epileptiker som fick ca 7 anfall om dagen. Och nu med hjälp av CBD extrakt så får denne anfall ca 2 gånger i månaden. Om det gör mig till en livsfarlig knarklangare som hjälper en människa leva ett lättare liv SO BE IT. Om mer forskning kunde föras till det positiva i detta land
  • Anonym (20)
    Anonym (bägge) skrev 2014-12-21 14:29:18 följande:
    Anonym (Ganja) skrev 2014-12-21 14:19:39 följande:

    Men jag har inga barn:) skulle aldrig röka om jag hade barn. Bara en ignorant idiot skulle det



    Ni är bägge ignoranta idioter, den ena mer hycklande än den andra.


    Man slutar inte vara en människa med normala mänskliga behov för att man blir förälder, däremot fördomar som ni dras med här är verkligen inte bra att utsätta barn för.


    I slutändan handlar det inte om att folk använder droger namn i det fallet kvittar bland sina barn utan hur.
    Man kan ta sig ett glas vin eller tre och sköta all ansvar med ett leende på läpparna och man kan även kröka sig bortom all sans där man däckar i spyor på mattan, det första är inget fel på och görs av må¨nga det andra är ytterst olämpligt.


    Man måste dock göra skillnad på olika företeelser framför att generalisera med "droger och barn går inte ihop därmed basta"


    Idiot kan du vara själv !!!!
    Lär dig hur du ska kommentera med respekt , jag har inte sagt något fel och jag tycker varken alkohol eller droger är okej vare sig man har barn eller ej.

    Allt sånt medför bara problem för samhället för övrigt, så mer skötsamt samhälle vore faktiskt trevligare.
  • Anonym (20)
    Anonym (Ganja) skrev 2014-12-21 14:19:39 följande:

    Men jag har inga barn:) skulle aldrig röka om jag hade barn. Bara en ignorant idiot skulle det


    Fortfarande inte ok, droger har aldrig varit ok någonsin oavsett man har barn eller  ej !!!!
  • Swek
    Anonym (Ganja) skrev 2014-12-21 18:40:14 följande:
    nej jag gör det för att klara av smärtor utan att vilja dö. CBD är det bästa som hänt mig. Känner en epileptiker som fick ca 7 anfall om dagen. Och nu med hjälp av CBD extrakt så får denne anfall ca 2 gånger i månaden. Om det gör mig till en livsfarlig knarklangare som hjälper en människa leva ett lättare liv SO BE IT. Om mer forskning kunde föras till det positiva i detta land

    ja men tråden är en diskussion om hurvida det är okej att syssla med detta när man har ett barn på 2 år. Jag har inte någonstans påstått att du är en livsfarlig knarkare eller ens knarkare för den delen. Jag röker själv cannabis och har inga som helst problem att du också röker, dricker varje dag eller knarkar ihjäl dig på annat, det är ditt val.

    Men man ska inte utsätt sina barn för det. Det var min enda poäng, att det är 2 helt skilda saker. Inte ens om du hade haft ett litet barn hade jag tyckt att det var speciellt farligt om du rökte holk eller tog några glas vin efter att barnet sover.
    För barn har en oerhörd förmåga i låg ålder att kopiera föräldrars beteende, utan att reflektera hurvida det skulle vara rätt eller fel.


    Det är inte ett sammanträffande att t.ex. fler barn som har föräldrar som röker cigaretter själv börjar röka gentemot föräldrar som inte röker.

  • Anonym (20)
    Swek skrev 2014-12-21 20:21:47 följande:

    ja men tråden är en diskussion om hurvida det är okej att syssla med detta när man har ett barn på 2 år. Jag har inte någonstans påstått att du är en livsfarlig knarkare eller ens knarkare för den delen. Jag röker själv cannabis och har inga som helst problem att du också röker, dricker varje dag eller knarkar ihjäl dig på annat, det är ditt val.

    Men man ska inte utsätt sina barn för det. Det var min enda poäng, att det är 2 helt skilda saker. Inte ens om du hade haft ett litet barn hade jag tyckt att det var speciellt farligt om du rökte holk eller tog några glas vin efter att barnet sover.
    För barn har en oerhörd förmåga i låg ålder att kopiera föräldrars beteende, utan att reflektera hurvida det skulle vara rätt eller fel.


    Det är inte ett sammanträffande att t.ex. fler barn som har föräldrar som röker cigaretter själv börjar röka gentemot föräldrar som inte röker.


    Som förälder ska man föregå med ett gott exempel inför sina barn, annars kan man låta bli att skaffa barn !!!!

    Alltså ingen alkohol,droger,cigaretter osv !

    Svårare en så är det inte !
  • Anonym (Ganja)
    Swek skrev 2014-12-21 20:21:47 följande:

    ja men tråden är en diskussion om hurvida det är okej att syssla med detta när man har ett barn på 2 år. Jag har inte någonstans påstått att du är en livsfarlig knarkare eller ens knarkare för den delen. Jag röker själv cannabis och har inga som helst problem att du också röker, dricker varje dag eller knarkar ihjäl dig på annat, det är ditt val.

    Men man ska inte utsätt sina barn för det. Det var min enda poäng, att det är 2 helt skilda saker. Inte ens om du hade haft ett litet barn hade jag tyckt att det var speciellt farligt om du rökte holk eller tog några glas vin efter att barnet sover.

    För barn har en oerhörd förmåga i låg ålder att kopiera föräldrars beteende, utan att reflektera hurvida det skulle vara rätt eller fel.

    Det är inte ett sammanträffande att t.ex. fler barn som har föräldrar som röker cigaretter själv börjar röka gentemot föräldrar som inte röker.


    Okej ursäkta. Nej det är självklart inte bra att varken röka holk eller dricka när man har små kids hemma. Men när barnen sover och andan faller på så tycker jag som du också sa att man kan göra sitt:) vore sjukt att bära ungen dyng eller superväck
  • Swek
    Anonym (20) skrev 2014-12-21 19:40:45 följande:
    Fortfarande inte ok, droger har aldrig varit ok någonsin oavsett man har barn eller  ej !!!!
    Fast du ser ju t.ex. cannabis som världens jävla drog bara för att det är narkotikaklassat. Finns så otroligt många tabletter man kan få utskrivet av läkaren, som är många gånger farligare och som så många blir beroende av och hamnar i träsket av.

    Sen kan jag ju tillägga att enda anledningen till att alkohol är lagligt är på grund av att det funnits i vår kultur så länge. Jag har många vänner vars föräldrar är alkoholister, där inkluderat min pappa och det var ingen vacker syn när jag växte upp och det är ingen vacker syn idag när han börjar bli till åren och man ser hur mycket det skadat honom. 

    Tack vare hans alkoholproblem har jag fått växa upp utan en pappa och har extremt lite kontakt med honom idag när jag är vuxen. 
  • Anonym (Ganja)
    Swek skrev 2014-12-21 20:35:24 följande:

    Fast du ser ju t.ex. cannabis som världens jävla drog bara för att det är narkotikaklassat. Finns så otroligt många tabletter man kan få utskrivet av läkaren, som är många gånger farligare och som så många blir beroende av och hamnar i träsket av.

    Sen kan jag ju tillägga att enda anledningen till att alkohol är lagligt är på grund av att det funnits i vår kultur så länge. Jag har många vänner vars föräldrar är alkoholister, där inkluderat min pappa och det var ingen vacker syn när jag växte upp och det är ingen vacker syn idag när han börjar bli till åren och man ser hur mycket det skadat honom. 

    Tack vare hans alkoholproblem har jag fått växa upp utan en pappa och har extremt lite kontakt med honom idag när jag är vuxen. 


    Precis! Det är inte ens en farlig drog. Skäms nästan när jag skriver drog om cannabis. Exanor, Subutex, alprazolam, klonasepam, tradolan, tramadol, fentanyl, stesolid för att nämna några gifter som herr/fru vitrock rekommenderar folket som mår dåligt på sina sätt. Bieffekterna av det kan i värsta fall leda till DÖDEN om du nu också väljer att festa till det lite med blanda med den totalt accepterade droger alkohol.
  • Anonym (Nejtack till fulla föräldrar)
    Anonym (Ganja) skrev 2014-12-21 16:25:53 följande:

    Ja sista landet blir vi garanterat. Och att legalisera alla droger vore fruktansvärt. Haschpsykos existerar inte. Finns inga dödsfall då man rökt medicinen. Dödsfall pga rökningen är rattfyllan för att dra upp ett exempel. Dom gjorde tester på apor där man tryckte i stackarn 100 jointar i ett svep o den dog. Och då drogs slutsatsen att denna "drog" är livsfarlig och lungor kollapsar och ojojoj. Klart som fan apan dog! Man kan beskylla lagbestämmarna och regeringen för alla kids som dör av spice! Vore cannabis lagligt så skulle tanken på en syntetisk livsfarlig drog aldrig utvecklats i syftet att bli bäng "lagligt"

    Cannabinoider är en grupp kemikalier som aktiverar kroppens cannabinoidreceptorer, och härmar det kroppsegna ämnet endokannabinoider. Termen myntades på 40-talet då man identifierade CBD och CBN

    Det är just CBD i plantan som gör att mina smärtor o krämpor släpper. THC gör dig hög och välmående och CBD lindrar smärta. Mina plantor är CBD o inte THC. Jag gör sedan ett extrakt ur blomman som jag använder i kapsel, i smält smör vid bakning eller vad jag nu vill använda det till. Världens bästa o vackraste planta


    Inte långvariga psykoser möjligtvis. Men jag har fått både grov ångest (vilket jag aldrig haft tidigare) och blivit rätt väck på gröna plantan. Så jo, det existerar. 
  • Läs vad som står och inget annat
    Swek skrev 2014-12-20 21:03:25 följande:
    Det är lite tråkigt att TS lämnat tråden när hon insåg att folk inte höll med henne om att det var ok att dricka så pass mycket med ett litet barn, istället för att ta diskussionen och faktiskt lägga fram lite konkreta argument om varför det skulle vara okej.
    Detta händer ju naturligtvis för att hon innerst inne mycke väl vet att de e fel så nu när hon fått de bekräftat från flera så fegar hon ur istället för att ta till sig den hjälp hon så väl behöver, detta e ett klockrent exempel på att hon e på go väg in i alkoholens missbruk tyvärr o e väl medveten om att hon måste ha hjälp för att komma ur de
  • Anonym (J)

    Alkoholister brukar vara de sista att se att de hamnat i ett missbruk.

    Bryr du dig det minsta om din dotter så slutar du dricka på en gång. Du får hitta andra sätt att lugna ner dig på.

    Mina föräldrar drack. Varje dag. Direkt efter jobbet. Det var HEMSKT att växa upp med det! Alltid dölja för alla varför jag var tvungen att gå en mil hem i mörkret ensam, varför jag inte fick skjuts till fritidsaktiviteter. Hemskt att alltid leva med ångesten att fundera på om föräldrarna kommer ihåg vad de sagt och lovat en annan dag.

    Lär inte din dotter att det är ok att använda alkohol som "lösning" på sina problem och stress.

  • Swek
    Anonym (J) skrev 2014-12-23 02:47:02 följande:

    Alkoholister brukar vara de sista att se att de hamnat i ett missbruk.

    Bryr du dig det minsta om din dotter så slutar du dricka på en gång. Du får hitta andra sätt att lugna ner dig på.

    Mina föräldrar drack. Varje dag. Direkt efter jobbet. Det var HEMSKT att växa upp med det! Alltid dölja för alla varför jag var tvungen att gå en mil hem i mörkret ensam, varför jag inte fick skjuts till fritidsaktiviteter. Hemskt att alltid leva med ångesten att fundera på om föräldrarna kommer ihåg vad de sagt och lovat en annan dag.

    Lär inte din dotter att det är ok att använda alkohol som "lösning" på sina problem och stress.


    Visst är det. Min pappa var likadan och nu när jag är 23 år så har jag ännu inte en enda vän som ens vet vad min pappa heter för jag känt sådan skam för honom att jag aldrig berättat för någon.
  • Anonym (Jisses)
    Anonym (Mamma till en prinsessa) skrev 2014-12-19 15:09:03 följande:

    Jag dricker alkohol varann dag, o har en dotter på 2,5 år.

    Jag dricker vin o ser inga problem med de, dricker4-7 glas vin.

    De är ett sätt för mig koppla av efter en stressig dag, o jag blir även mer lekfull o busar mer med dotttern, vilket jag aldrig hade orkat om inte vinet hade funnits där efter en hektisk dag.

    Så jag ser helt enkelt inga problem i detta...

    Så min fråga är om de är fler föräldrar där ute som dricker även på vardagar :)???


    4-7 vinglas varannan kväll är inte okej. Inte för dig och inte för ditt barn. Detta innebär att du drar i dig ca 7 vinflaskor i veckan. 28 i månaden. Låter detta normalt för dig? Jag dricker någon gång då och då så jag är inte nykterist men du förstår väl att detta är farligt ? Att du har ett stort problem ?
  • Anonym (maskrosbarn)

    Stackars barn....

    Detta inlägg ger mig flashbacks till min egen barndom med föräldrar som drack alltför mycket. 
    Minns så väl hur illa de luktade och känslan av att de inte var som de skulle vara.

    De började med att de drack på helgerna och sen precis som du beskriver att de "bara" drack några glas på vardagarna som sen blev mer och mer.

    Minns alla besvikelser då de glömde min födelsedag, då man kom till dom på julafton och de var onyktra osv osv.
    Minns hur jag aldrig vågade ta hem kompisar och minns alla måndagar då jag fick vara hemma från skolan för att städa upp efter deras blöta helger.

    Min far dog endast 64 år gammal pga av alkoholen och min mamma lever i misär.

    Snälla söta rara. Sluta dricka för både din egen skull men också för ditt barns skull.

Svar på tråden Jag dricker alkohol varann dag, o har en dotter på 2,5 år