• Haskel

    Har du slagit någon av motsatt kön?

    Har du som man någonsin slagit en kvinna? Spelar ingen roll om det hänt 1 eller hundra gånger, eller vilken relation du hade till kvinnan. Spelar inte heller någon roll vad personen gjort dig. Slagit innebär örfil eller värre.
    Dock räknas ej självförsvar, om du blivit attackerad med fysiskt våld.

    Har du som kvinna någonsin slagit en man? Spelar ingen roll om det hänt 1 eller hundra gånger, eller vilken relation du hade till mannen. Spelar inte heller någon roll vad personen gjort dig. Slagit innebär örfil eller värre.
    Dock räknas ej självförsvar, om du blivit attackerad med fysiskt våld.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-12-19 19:29
    Räknas efter att du själv fyllt 18 år. Då jag inte avser saker man gjort som barn.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du slagit någon av motsatt kön?
  • Haskel
    Themis skrev 2014-12-19 22:17:26 följande:

    Jag har gett en full man en örfil för att freda min kropp. Jag kände honom inte ens, jag sa att jag inte var intresserad och han grabbar tag i mig och börjar dreggla mig på halsen.

    Och då har jag knappast varit ute särskilt mycket i mitt liv, så jag gissar att de tjejer som varit ute ofta till 100% varit med om en sådan situaton.


    Hade du även "ursäktat" en kille som gav en tjej en kraftig örfil, för att hon tafsat på honom?
  • LittleSunshine84

    Fick nya antidepp i 22års åldern och blev ilsken och gav min dåvarande pojkvän en knytnäve i magen över ngt jag eller han inte minns. Blev så arg/sur utav den medicinen och kände inte igen mig själv. Vi båda blev lika förvånade eftersom jag inte är en aggressiv eller arg person. Slutade med medicinen efter det. Vi är inte tillsammans idag men vi skrattade åt händelsen senast igår bara för att det är en handling som är helt utanför min personlighet. Är 30 i år :)

  • MEE83

    Tja det beror sig på. Vet inte om det räknas.

    Jag bum rushade 3 brudar som var på en tjej som jag känner, hon är liten och petit, dom var 3, dom började tjafsa men var även fysiska, vi var kanske 19 år vid denna tidpunkten. Instinktivt så körde jag helt enkelt över dom, inga slag eller sparkar dock, det behövdes inte, utan helt enkelt lite gammal hederlig kroppsmangling à la amerikansk fotboll. Tänk på hur det ser ut om ni har varit och spelat bowling någon gång, tjejerna=käglor, håll den mentala bilden för det är inte så långt ifrån hur det såg ut. 

    Så det räknas väl i praktiken som självförsvar, jag försvarade ju någon. Eller hur?  

    Så de senaste 11-12 åren har jag inte använt min kropp mot en tjej på det sättet och jag hoppas att jag inte behöver göra det heller. :) 

    Sedan blev det förstås problem med deras killar... men det är en annan femma.

  • Aniiee

    Massor med gånger. Jag har tränat flera kampsporter..... =P


    Happiness is something that comes into our lives through doors we don't even remember leaving open. - Rose Wilder Lane
  • Vlad
    Aniiee skrev 2014-12-20 02:48:20 följande:

    Massor med gånger. Jag har tränat flera kampsporter..... =P


    Åh det tänkte jag inte på! Då har jag både slagit och sparkat folk av båda könen :) 
  • fluu

    Ja. Visserligen i försvar(dock blev jag inte attackerad med fysiskt våld), men ändå.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Themis
    Haskel skrev 2014-12-20 01:59:39 följande:
    Hade du även "ursäktat" en kille som gav en tjej en kraftig örfil, för att hon tafsat på honom?
    Ja, det hade jag absolut. Ingen som inte vill, ska bli tafsad på av vilt främmande personer, det är väl tämligen självklart?

    Om någon tar tag i en så ser jag det som min rätt att freda mig med vad som än som krävs för att jag ska komma loss, eventuella böter kan vi ta sen.

    Det är många det är synd om, men inte alltid p.g.a. det de själva tror. /Themis
  • Sensitiveguy

    Nej, skulle aldrig falla mig in. Våld oavsett mot en man eller kvinna är lika förkastligt.

  • ulfsas
    Aniiee skrev 2014-12-20 02:48:20 följande:
    Massor med gånger. Jag har tränat flera kampsporter..... =P
    JAG KAN KARATE (och tre andra Japanska ord).....

    ----------------------------------------------

    För att freda sig så måste man få slå eller mer beroende på hotet såklart.

    Att börja slå en tjej eller för den skull någon alls ser jag som uteslutet.

    Har behövt freda mig 2 ggr på krogen på 3 år nu. Inte så kul.
    De säger att Chuck Norris är tuff. Jag vet inte ens vem hon är?!
  • Aniiee
    ulfsas skrev 2014-12-20 20:25:45 följande:
    JAG KAN KARATE (och tre andra Japanska ord).....

    ----------------------------------------------

    För att freda sig så måste man få slå eller mer beroende på hotet såklart.

    Att börja slå en tjej eller för den skull någon alls ser jag som uteslutet.

    Har behövt freda mig 2 ggr på krogen på 3 år nu. Inte så kul.
    Yokatta {#emotions_dlg.flower}
    Happiness is something that comes into our lives through doors we don't even remember leaving open. - Rose Wilder Lane
  • Mandel

    Jag har inte slagit någon annan människa i vuxen ålder. Däremot har jag några gånger haft god lust att klippa till en del och vid några enstaka tillfällen har det ryckt okontrollerat i högerarmen, men då har jag lyckats lämna stället i tid...


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Dr Börje

    Jag har svårt att föreställa sig en man som ger en kvinna en örfil för att hon tafsat på honom. Och om det hände så har jag svårt att tänka mig att omgivningen skulle acceptera det. Nu är ju män inte lika utsatta för ovälkomna tafsningar som kvinnor är (antar jag?) men ändå. Jag har blivit utsatt ett antal gånger av äldre kvinnor när jag själv var i  20 års åldern. Kan inte påstå att jag uppskattade det. Men att ge dom en örfil var ju aldrig på tapeten. Hade jag gjort det så hade det blivit ett ramaskri och jag hade säkert åkt på stryk av omgivningen.

Svar på tråden Har du slagit någon av motsatt kön?