• Anna990603

    Snälla ge mig råd

    Uppdatera inlägget

    Nyhet! Gilla foruminlägg

    Nu kan du anonymt gilla och ogilla inlägg i forumet. Du kan bara gilla eller ogilla varje inlägg en gång.

    CiteraAnmäl

    Kort historia 

    I tisdags skrev jag ett sms till min man att jag ville separera har 2 ggr tidigare gjort det också men han har blivit så labil första gången rispa han sig, och jag larmade psykiatrin , andra gången tog han öl deppade i hop jag stanna för det finns något kvar, vi har vart i hop 18 åt, harbarn i hop, han är en lugn person aldrig bråkat med han han har aldrig gjort oss nåt 

    I tisdags gjorde jag det igen skicka ett sms och tog med barnen för jag ville inte att dom skulle se om han blev ledsen, labil 

    Han har skickat sms inget farligt eller så i onsdags åkte jag hem då han sa han hämtat dina saker, kommer hem och ser han röjt runt sant förstört julgran och satt en kniv i mitt kort på sidan som. Han använder när han skär kartong , jag ringde polisen men dom tog en anmälan torsdag va jag på soc i ett annat ärende och tog upp vad som hänt 

    Dom sätter besöksförbud på han ber mig hålla barnen borta, ska göra utredningen på barnen 

    Han har bara skrivit korta sms förklarat han aldrig skulle göra mig barnen nåt att kniven satte han där pga att kortet ramlat och gått sönder, han blev ledsen och förstörd då han älskar mig ih bbarnen, han är jätte ledsen , 

    Han ångrar sig, jag ångrar mig att ha inte prata med han och tänkte efter lite han är ju värdens snällaste, jag känner jag vill satsa på han om han går pratar med någon ventilera lite och 

    Och parterapi , det vill han med, 

    Min fråga, vad händer nu med honom i soc ögon? Och hur ställer sig soc om jag säger jag vill försöka igen med han? Jag känner ju ändå honom.

  • Svar på tråden Snälla ge mig råd
  • DVQ

    VILL du verkligen försöka igen med honom? Kniven i fotot hade varit absolut sista droppen för mig. Självklart säger han att han ska bättra sig och lovar guld och gröna skogar - nu. Men kommer han verkligen att göra det?

    Sedan tycker jag generellt det är väldigt taskigt att ta en sån sak per sms efter 18 år tillsammans. Men jag gissar att du kanske var rädd för hans reaktion? 

  • Anna990603

    ja jag vet va jag vill vi är båda beredda samarbeta för detta, som jag sa värdens goaste innerst inne, jag förstår han på sätt vis att han blev arg, hade han gjort mig eller barnen nåt eller nånsin höjt rösten men inte ens det, men vad säger soc, och hur länge ska det vara så här?

  • SupersurasunkSara

    Ni behöver båda hjälp. Du för att du inte lyckas ta dig därifrån eller helt enkelt för att ta reda på vad du verkligen vill.
    Att hatta fram och tillbaka är inte bra för någon, allra minst för barnen.

    Han för att han är psykiskt instabil. Ingen normalt frisk person gör så som han gjorde.

    Hur länge barnen ska skyddas enligt soc? Ja, tills han inte mår psykiskt dåligt längre antagligen. Hur länge det tar kan ingen veta.

    Sätt dig ner och fundera på hur du vill leva ditt liv. Fundera sen på om det är möjligt att nå dit och du ska inte ta med saker som:
    Ja, det livet är möjligt om han... Det ska handla om vilket liv DU kan skapa för dig och dina barn.

  • SupersurasunkSara
    Anna990603 skrev 2014-12-21 15:28:02 följande:

    Låter som jag kan glömma ett liv med han?


    Som läget är nu ja så tycker jag du ska fokusera på DIG och era barn. Han är vuxen och måste fokusera på sig själv. Man är själv ansvarig för sin egen lycka och sitt välmående.
  • SupersurasunkSara
    Anna990603 skrev 2014-12-21 15:34:48 följande:

    Givetvis men, räknas jag som olämpligt om jag vill försöka , och vi båda vill samarbeta


    Ja, troligen men det kan jag inte säga säkert för jag jobbar inte på soc. Han är ju fortfarande psykiskt instabil vad det verkar på ditt inlägg så om ni ska försöka igen så ska det nog till bra mycket för att det ska gå med soc godkännande.
  • SupersurasunkSara
    Anna990603 skrev 2014-12-21 15:41:10 följande:

    Men han har ju inte hotat mig


    Nej, men just nu är inte du och den här mannen tillsammans ett stabilt och bra hem för barnen. Barnen är soc prioritet, därför har en utredning startats för att utreda om ni kan erbjuda barnen ett tryggt hem, antingen tillsammans eller du ensam, troligen kommer de inte fram till att han ensam kan göra det iaf.

    Men som sagt, allt detta är upp till den socialförvaltning ni tillhör och hur lång tid det tar beror på det är julhelg och hur väl du/ni samarbetar med dem spelar också in. Skulle jag tro, som sagt jag jobbar inte på soc.
  • Anonym (en vän)

    En vän till mig hjälper en kvinna som lever med skyddad adress.

    Pappan till hennes barn tog stryptag på henne under en psykos orsakad av knark och alkohol.
    Barnet låg då i magen och såg alltså inget.

    Kvinnan fick skyddad adress och mannen fängelse.

    Nu, ca 2½ år senare får kvinnan fortfarande inte låta barnet träffa sin pappa ens under övervakning, då riskerar hon att förlora barnet trots att mannen nu sedan flera månader bor på ett behandlingshem för att bli drogfri.

    Inte riktigt samma sits som för dig, men där ser du hur långt soc går fall i vissa för att skydda barn från en otrygg miljö.

  • DVQ

    Men alltså, besöksförbud utdelas inte på rutin, ens när det gäller hot och våld. Har han fått ett besöksförbud på sig är det nog av goda skäl. 

  • Anna990603

    Nej det har har inte, soc sa det per tel

    Men det känns som allt är kört fast jag känner honom som jag skrev har jag levt med han i många år, och som sagt det blev för mycket när jag skickade sms till honom han har aldrig nånsin gjort oss nåt han är värdens snällaste och nu känns det som hur jag än gör så kan jag inte få ett liv med honom fast jag vet hur han är hur han funkar och tänker, hade hoppas dom kunde lyssna på mig och barnen

  • Anonym (en vän)
    Anna990603 skrev 2014-12-21 16:00:25 följande:

    Nej det har har inte, soc sa det per tel

    Men det känns som allt är kört fast jag känner honom som jag skrev har jag levt med han i många år, och som sagt det blev för mycket när jag skickade sms till honom han har aldrig nånsin gjort oss nåt han är värdens snällaste och nu känns det som hur jag än gör så kan jag inte få ett liv med honom fast jag vet hur han är hur han funkar och tänker, hade hoppas dom kunde lyssna på mig och barnen


    Som sagts: soc prioritet är barnen och de är vana vid att föräldrar säger vad som helst för att få  som de vill.
     
    I fallet jag beskrev ovan tror kvinnan att soc inte fattar att det hon innerst inne vill är att han ska bli drogfri och vilja ha henne och barnet igen. Barnet har han aldrig gjort något mot och inte heller mot barnet han har sedan tidigare med en annan kvinna.
    Han har fått träffa barnet, men få ggr och när soc märkte att mamman eg bara vill att de ska bli ett par igen har de stoppat detta då mamman vägrar låta barnet vara utan henne, bra förvisso anser jag då barnet inte är vant att vara utan sin mamma, men bra att soc säger ifrån eftersom mamman inte kan se förbi sina egna önskningar, hon känner pappan och ja han är en FANTASTISK man om han kan hålla sig från drogerna, men han är 40 år och har drogat sen han var 15. Inga andra tidigare insatser har fått honom drogfri så jag förstår skepsisen hos soc.

    Mamman blundar för verkligheten som den ser ut och därför skyddar soc barnet.

    I ert fall måste soc först utreda hur det verkligen ligger till. Om du inte kände dig hotad, varför anmälde du? Varför ens skicka sms om att du bryter upp och vill skiljas om du inte var rädd för hans reaktion?

    Ert förhållande låter allt annat än sunt iaf just nu.
  • Anna990603

    För att jag va inne på att skiljas och ville inte se han sårad ledsen därav gjorde jag så, vilket jag ångrar, varför jag anmälde till polis ca för att en vän sa det skulle hjälpa mig om jag fick problem nån gång i framtiden med han, nu är det så att jag ångrar mig, saknar han och känner hur dum jag vart, vilken underbar pappa han kan vara och man, alla kan tvivla på sin kärlek inget konstigt anser jag, jag och han har visst haft snurra på tråden men aldrig bråkat eller vart osams definitivt inte inför våra barn,

  • Anonym (en vän)
    Anna990603 skrev 2014-12-21 17:25:32 följande:

    För att jag va inne på att skiljas och ville inte se han sårad ledsen därav gjorde jag så, vilket jag ångrar, varför jag anmälde till polis ca för att en vän sa det skulle hjälpa mig om jag fick problem nån gång i framtiden med han, nu är det så att jag ångrar mig, saknar han och känner hur dum jag vart, vilken underbar pappa han kan vara och man, alla kan tvivla på sin kärlek inget konstigt anser jag, jag och han har visst haft snurra på tråden men aldrig bråkat eller vart osams definitivt inte inför våra barn,


    Du har ju hattat fram och tillbaka, det är ju inte första gången du har gjort slut via sms som jag förstod det.
    Göra slut på sms gör ju bara småungar liksom. Tror soc kommer se det som att ert för hållande är osunt för barnen, tyvärr.

  • Anonym (nina)

    Man gör inte slut med någon tre gånger om man vill vara med den personen! Vill du vara med honom som han är, eller vill du att han ska ändra sig? har han inte bättrat sig på 18 år eller bara i kortare perioder så drar man väl sin gräns någon gång. han har fått 18 år. skulle inte slösa en sekund till på det.


    På dig låter det som att du inte gör slut för att du vill göra slut. utan vill ha någon slags reaktion? det är rätt svinigt tycker jag. 

Svar på tråden Snälla ge mig råd