• Sunzhine

    För oss med Bf Mars-April 2015 i Vbg/Thn/L-Edet/Uddevalla

    Hej på er alla mammor och blivande mammor

    Tänkte det hade varit kul precis som rubriken lyder, att vi som har Bf Mars - April runt Vbg/Thn/L-edet/Uddevalla, kunde kvittra här om allt mellan himmel o jord.

    Kram på er =)

  • Svar på tråden För oss med Bf Mars-April 2015 i Vbg/Thn/L-Edet/Uddevalla
  • Smulan 89
    Sunzhine skrev 2015-02-09 08:46:15 följande:

    Ja jag kan hålla med om det faktiskt, den vi köpte till barn nummer 1 var ju -99 .. 8000 :- låg den på då. Ganska dyrt, men det var ju brion.. o det är väl så fortfarande verkar det som.


    Men den var ju exakt som ny till barn nummer 2 också 7 år senare :)


    Så hade vi haft den kvar, så hade vi ju använt den till barn nummer 3 med

    Provkörde en vit kombivagn Brio..o blev förälskad .. Men priset låg också på 8000 någonting.. 


    Så ser man dom andra vagnarna som också är superfina för 3400:- typ.. Stor pris skillnad..men man känner ju riktigt stor skillnad när man kör dom.

    Solig


    Vi köpte Crescent Classic år 2010 till första barnet. Den vagnen kostar runt 7000 kr nu har jag för mig. Vi kollade runt lite och jag ville ha den med blå detaljer, så vi hittade den i en butik. De blå detaljerna försvann som färg 2010, men fanns 2009, så vi köpte en ny, fast årsmodell 2009, som fanns kvar. Då kostade den 5000 kr istället.
  • Sunzhine
    Psygodis skrev 2015-02-09 09:42:37 följande:
    Längtar också till våren, bebis kan sova i vagnen medan jag o storasyster kan vara ute å leka på lekplatsen.

    Ha en bra dag på Ullared, ;)

    du får berätta om dina fynd sedan!
    Ahh .. håller med <3 Guud vad gott o mysigt :) O va ute på lekplatsen i solen o njuuuta =)
  • Sunzhine
    zorina skrev 2015-02-09 09:42:59 följande:

    Ha en skön dag på ullared! Ja ska dit imorgon så köp inte upp alltihopa :)


    Jasså var du där också, fast dagen efter..vi hyrde stuga, så jag var där även den dagen Glad Såg många gravida, så då kanske du var en utav dom Flört

    Hittade du några bra grejjer då?


  • Sunzhine
    Smulan 89 skrev 2015-02-09 17:11:30 följande:
    Vi köpte Crescent Classic år 2010 till första barnet. Den vagnen kostar runt 7000 kr nu har jag för mig. Vi kollade runt lite och jag ville ha den med blå detaljer, så vi hittade den i en butik. De blå detaljerna försvann som färg 2010, men fanns 2009, så vi köpte en ny, fast årsmodell 2009, som fanns kvar. Då kostade den 5000 kr istället.
    Ja tänk vilken skillnad det kan vara, bara för att det inte är rätt årgång Glad Härligt när man gör riktiga fynd Flört

    Solig
  • Sunzhine

    Ha en bra dag på Ullared, ;)

    du får berätta om dina fynd sedan!

    Ja jag hittade en hel del pyamaser, bodys, leggins, strumpor, strumpbyxor o sånt..
    Nappflaska + napp, dregglisar.., påslakan, kudde, täcke o madrass till spjälsäng.. o 2st amningskuddar..


    O lite annat smått o gott Glad

    Svårt med storlekar tycker jag.., tog några kläder i 56 o några i 62..


    Sen hade dom även overaller som dom reade ut för 49:- / st.. helt galet billigt.., man vet ju inte riktigt hur vädret är då den lill* Baby kommer.. Så känns ju skönt o ha ifall det skulle vara kallt..så en i dun o en i fodrad fleece typ..  GladSolig


     

  • zorina
    Sunzhine skrev 2015-02-16 13:30:09 följande:

    Jasså var du där också, fast dagen efter..vi hyrde stuga, så jag var där även den dagen Såg många gravida, så då kanske du var en utav dom

    Hittade du några bra grejjer då?


    Ha ha jasså! Ja då gick vi säkert om varandra ngn gång :).. Nja jag e så himla dålig på att shoppa :).. Köpte mest kläder till min 3 åring.. Till bebis köpte jag en mössa och två par sockar samt 2 nappar... De va nog det han fick :). Jq har lite bodys och sånt som ja fått av en kompis som kommer räcka 2-3 mån sen får ja väll åka en sväng till ullared i höst igen:).. Amningskudde såg ja att du hade köpt.. Har aldrigt ägt ngn men e det mkt bekvämare eller? Sen att köpa kläder till sig själv just nu är ju sjukt deprimerande bara så blev några leggings bara :)..
  • Sunzhine
    zorina skrev 2015-02-16 14:13:10 följande:
    Ha ha jasså! Ja då gick vi säkert om varandra ngn gång :).. Nja jag e så himla dålig på att shoppa :).. Köpte mest kläder till min 3 åring.. Till bebis köpte jag en mössa och två par sockar samt 2 nappar... De va nog det han fick :). Jq har lite bodys och sånt som ja fått av en kompis som kommer räcka 2-3 mån sen får ja väll åka en sväng till ullared i höst igen:).. Amningskudde såg ja att du hade köpt.. Har aldrigt ägt ngn men e det mkt bekvämare eller? Sen att köpa kläder till sig själv just nu är ju sjukt deprimerande bara så blev några leggings bara :)..
    Ja det gjorde vi ju säkerligen Glad .. Vad skönt att du fått kläder av kompisen, sparas ju en hel del slantar på bara det Glad

    Ja amningskudde är jättesköna, dom kostade ju bara 159:- / st tror jag, här på vanliga affärer som säljer barnartiklar så får man nog räkna med iallafall 399:- något sånt..
    Så jag köpte 2st Skrattande

    Otroligt bekväma o putta upp under armen under amning eller flaskmatning.. Glad

    Många tycker kanske att det är onödiga ting, men för mig har en sådan varit guld värd Hjärta

    Ja inget roligt o handla till sig själv .. blää .. känner ungefär likadant.. Blev inte ens ett par leggings, som alltid brukar slinka ner i korgen annars Förvånad .. Nä booring.. Hur har d gått för dig o så nudå.. men socker mm..

    {#emotions_dlg.flower}Solig
  • zorina
    Sunzhine skrev 2015-02-20 12:08:30 följande:

    Ja det gjorde vi ju säkerligen .. Vad skönt att du fått kläder av kompisen, sparas ju en hel del slantar på bara det

    Ja amningskudde är jättesköna, dom kostade ju bara 159:- / st tror jag, här på vanliga affärer som säljer barnartiklar så får man nog räkna med iallafall 399:- något sånt..

    Så jag köpte 2st

    Otroligt bekväma o putta upp under armen under amning eller flaskmatning..

    Många tycker kanske att det är onödiga ting, men för mig har en sådan varit guld värd

    Ja inget roligt o handla till sig själv .. blää .. känner ungefär likadant.. Blev inte ens ett par leggings, som alltid brukar slinka ner i korgen annars .. Nä booring.. Hur har d gått för dig o så nudå.. men socker mm..


    A okej.. Ja har funderar på om man ska ha en sån el inte.. Hade inte det för 3 år sen och de gick ju bra ändå :). Får se om ngn ja känner ska ner snart då.. Vet inte om ja tänker betala 400 för en kudde:)..

    Jo sockret va bra sist ja va där så än så länge har dom inte gjort ngt mer.. From nästa v så ska ja till bm varje v och ta prover.. Va den veckan ja fick hf förra gången.. V 29. Men känner mig förvånansvärt pigg och rastlös dom sista dagarna nu.. Mår bättre nu än ja gjort på hela grav... Så vet inte vad som har hänt ha ha! Själv då? Pigg och kry?
  • Sunzhine
    zorina skrev 2015-02-20 14:24:45 följande:
    A okej.. Ja har funderar på om man ska ha en sån el inte.. Hade inte det för 3 år sen och de gick ju bra ändå :). Får se om ngn ja känner ska ner snart då.. Vet inte om ja tänker betala 400 för en kudde:)..

    Jo sockret va bra sist ja va där så än så länge har dom inte gjort ngt mer.. From nästa v så ska ja till bm varje v och ta prover.. Va den veckan ja fick hf förra gången.. V 29. Men känner mig förvånansvärt pigg och rastlös dom sista dagarna nu.. Mår bättre nu än ja gjort på hela grav... Så vet inte vad som har hänt ha ha! Själv då? Pigg och kry?

    Ja..klart det funkar utan också.. Men den är änna formad så bra tycker jag.., så man slipper böka o hålla på, som med andra vanliga kuddar.

    Men många säljer ju sådana begagnat också, så det går säkert o hitta en för en billig peng.

    Ok.., va bra att dom kollar så ofta.


    Ååh underbart att du mår prima Skrattande Någon gång ska man väl få göra det med Flört

    Jodå.. det är faktiskt hyffsat bra.., kämpar på med mina promenader så att sockret hålls på plats o jag slipper måltidsinsulin också  

    Känns som att det räcker med överraskningar nu..

    Men är faktiskt också ganska pigg.., speciellt mot vad man har varit Skrattande


     


    {#emotions_dlg.flower}Solig

Svar på tråden För oss med Bf Mars-April 2015 i Vbg/Thn/L-Edet/Uddevalla