Inlägg från: Marängen |Visa alla inlägg
  • Marängen

    Uppsala! BF augusti 2015

    Hej :) får jag hänga på? Jag bor inte i Uppsala just nu men flyttar om några veckor :) har bf den 19 juli och är då alltså i vecka 11+5. Det hade varit jätte roligt att få lära känna några blivande mammor i Uppsala! Själv är jag från Uppsala från början, 27 år och jobbar som sjuksköterska. Jag har haft några missfall innan men har nu fått komma såpass långt så både jag och min sambo tror på denna bebis. Senaste vul:et var i vecka 9+4 och då såg allt jätte bra ut, fint hjärta och ett foster med armar och ben, den tillochmed rörde på sig :D Har sedan vecka 10+0 hört hjärtljuden varannan dag med doppler och idag hörde jag till och med bebisen sparka :) så, det var lite om mig haha :)

  • Marängen
    äppelblomma skrev 2015-01-03 12:08:27 följande:
    Jag är också sjuksköterska =) Hur länge hade du tänkt jobba? Det beror ju såklart hur man mår, men har du någon planering? Det är ju inte precis ett lugnt kontorsjobb att jobba som sjuksköterska :P
    Beklagar alla missfall! Hoppas verkligen det går vägen den här gången!!
    Åh men vad roligt :D var jobbar du? :) jag tänkte försöka få gå i vecka 32+0 hade jag tänkt :) får se om jag får det beviljat. Du då? haha nej inte direkt!!

    Tack! :) vi tror på denna bebis :D
  • Marängen
    äppelblomma skrev 2015-01-04 13:18:19 följande:
    Jag jobbar på ett äldreboende så det är lite lugnare än på sjukhuset och jag lägga upp dagen lite som jag vill. Kan till exempel gå runt och träffa de boende och göra allt praktiskt på förmiddagarna, och sen sitta på kontoret på eftermiddagarna. Så det känns skönt att slippa den värsta stressen och springet som finns på en sjukhusavdelning =) Var jobbar du då?