• Anonym (TS)

    Varför tror män att de har rätt att diktera hur kvinnor ska se ut?

    I tråd efter jävla tråd här på FL lägger män ut texten om hur de anser att en kvinna "ska" se ut. Jag tänker inte dra alla fåniga regler som dessa män anser sig ha rätt att lägga fram, ni vet redan hur de tycker en, i deras värld, "riktig kvinna" ska se ut. 

    Varje gång jag ser en sån tråd, eller ser en infantil artikel i ännu en infantil tidning om hur vi anses se ut blir jag förbannad. Varför tror män de har minsta skit att säga till om när det kommer till kvinnors kroppar? Min kropp, mitt ansvar och det är i allra högsta grad JAG som bestämmer om jag vill raka mig, tatuera mig, färga håret, ha smink, inte ha smink, ha kjol, inte ha kjol, högklackat, urringat, batikfärgad polo eller vad fan som helst. Män har inte med saken att göra. Jag skiter i om du tycker att en kvinna ska raka fittan. Raka din egen jävla kuk och lägg dig inte i vad jag gör mellan benen, jag kan ändå garantera att DU aldrig kommer få komma dit! 

    Så om du, man, på något jävla vänster tror att du har rätt att bestämma, eller ens ha en åsikt om hur en kvinna tar hand om sin kropp och hur hon klär sig, tänk igen! Ingen kvinna har efterfrågat din åsikt, den är inte önskvärd. Faktum är, och det här kanske kommer som en överraskning, kvinnor bryr sig inte. Du må tycka att en hårig tjej med urringat, kortkort och högklackat är det sexigaste som finns, men bespara oss dina sunkiga trådar om skiten. 

    DIN ÅSIKT ÄR INTE ÖNSKVÄRD! 

  • Svar på tråden Varför tror män att de har rätt att diktera hur kvinnor ska se ut?
  • puss

    vidriagre 'än nånsin är dessa KVINNOR som dikterar hur kvinnor ska se ut, efter mannens norm.
    JAG gick ner all vikt på en gång
    JAG sminkar mig varje dag
    JAG har inte myskläder
    JAG rakar fittan
    JAG plattar håret varje morgon
    JAG har s4xiga ätstörningar
    JAG suger kuk fler gånger i veckan

    osv osv osv osv


    cuz i´m a wild wild bitch.
  • puss
    Anonym (man) skrev 2014-12-25 21:42:02 följande:
    du kan ju gå runt å lukta svett, ha amazons mellan benen och se ut som fan, fine gör det, men man vill inte vara med en grott människa, och människor tänder visuellt på de andra könet (båda killar och tjejer, alla gör detta spelar ingen roll va folk säger) och då vill man inte ha en grottmänniska till pojk/flickvän
    nu blandar du in saker som ligger på personnivå i denna debatt. det är ok., jag har överseende med att vissa inte kan lyfta blicken.
    cuz i´m a wild wild bitch.
  • puss
    Anonym (man) skrev 2014-12-25 21:48:20 följande:
    om du hade varit med en man och han luktade skunk, hade du inte sagt något till dina vänner om det då eller? lyft bort dina runk tankar om FI och gudrun schyman ett tag och ta en titt på verkligheten ist.

    sluta med dina påhitt och särskrivningar och rubbade fantasier.
    cuz i´m a wild wild bitch.
  • Anonym (Snäll Schäfer)
    puss skrev 2014-12-25 20:11:17 följande:

    vidriagre 'än nånsin är dessa KVINNOR som dikterar hur kvinnor ska se ut, efter mannens norm.
    JAG gick ner all vikt på en gång
    JAG sminkar mig varje dag
    JAG har inte myskläder
    JAG rakar fittan
    JAG plattar håret varje morgon
    JAG har s4xiga ätstörningar
    JAG suger kuk fler gånger i veckan

    osv osv osv osv


    ?? ?????? ????? ?? ?????

     




  • MEE83
    puss skrev 2014-12-25 20:11:17 följande:

    vidriagre 'än nånsin är dessa KVINNOR som dikterar hur kvinnor ska se ut, efter mannens norm.
    JAG gick ner all vikt på en gång
    JAG sminkar mig varje dag
    JAG har inte myskläder
    JAG rakar fittan
    JAG plattar håret varje morgon
    JAG har s4xiga ätstörningar
    JAG suger kuk fler gånger i veckan

    osv osv osv osv


    Kvinnor är väldigt bra på att sänka andra kvinnor, framförallt kvinnor som dom anser vara konkurrenter. Att du inte vill göra något av detta är din ensak och ditt val, men att du i praktiken målar upp en nidbild av kvinnor som gör en del av det du listat är ju precis lika illa... du försöker begränsa deras valfrihet, eller tror du inte på individers fria val och vilja?


  • puss
    MEE83 skrev 2014-12-25 23:29:11 följande:
    Kvinnor är väldigt bra på att sänka andra kvinnor, framförallt kvinnor som dom anser vara konkurrenter. Att du inte vill göra något av detta är din ensak och ditt val, men att du i praktiken målar upp en nidbild av kvinnor som gör en del av det du listat är ju precis lika illa... du försöker begränsa deras valfrihet, eller tror du inte på individers fria val och vilja?


    Du har ingen aning om vad jag gör eller inte gör, och du begrep heller inte poängen med inlägget.
  • Anonym (barbar)
    puss skrev 2014-12-25 20:11:17 följande:

    vidriagre 'än nånsin är dessa KVINNOR som dikterar hur kvinnor ska se ut, efter mannens norm.
    JAG gick ner all vikt på en gång
    JAG sminkar mig varje dag
    JAG har inte myskläder
    JAG rakar fittan
    JAG plattar håret varje morgon
    JAG har s4xiga ätstörningar
    JAG suger kuk fler gånger i veckan

    osv osv osv osv


    Är det så viktigt för kvinnor, vad andra kvinnor och för den delen män också tycker.
    Jag är den jag är.. gilla mig för den jag är. o andra kan hoppa och skita med randiga ben.
  • Anonym (du är så liten som du gör dig själv)
    Anonym (man) skrev 2014-12-25 23:05:24 följande:
    hållkäften ba å lev i en grotta din jävla shobaka.
    Vad var det du sa om att sakna argument sa du?
    Det märks rätt tydligt här vem som saknar argumenten.

    Ts, jag håller helt med dig, vem fan tror dom att dom är, jag förstår inte varför det ska vara så svårt att respektera andra människors fria val.
    Men människor verkar tycka att det mest intressanta som finns är att ha synpunkter på hur andra gör och väljer. 
    Små människor alltså. 
  • taquine
    puss skrev 2014-12-25 20:11:17 följande:
    vidriagre 'än nånsin är dessa KVINNOR som dikterar hur kvinnor ska se ut, efter mannens norm.
    JAG gick ner all vikt på en gång
    JAG sminkar mig varje dag
    JAG har inte myskläder
    JAG rakar fittan
    JAG plattar håret varje morgon
    JAG har s4xiga ätstörningar
    JAG suger kuk fler gånger i veckan

    osv osv osv osv
    Haha mitt i prick på dessa tragiska sk kvinnor  
    Goodness me
  • Anonym (du är så liten som du gör dig själv)
    Anonym (barbar) skrev 2014-12-26 08:40:03 följande:
    Är det så viktigt för kvinnor, vad andra kvinnor och för den delen män också tycker.
    Jag är den jag är.. gilla mig för den jag är. o andra kan hoppa och skita med randiga ben.
    Så funkar jag också, men jag är en gammal tant 
    Jag brr mig föga för egen del om vad andra tycker
    Men jag har en dotter och jag kan känna med andra som kanske 'är yngre eller bara lite osäkrare, dom ska inte behöva utsättas för sån press som män anser att dom är i sin fulla rätt att lägga på kvinnor, som om kvinnorna fanns för att tillfredsställa dom.
    När män skriver såna kravlistor så sätter det en norm för vad en attraktiv kvinna är och det påverkar oss alla.
    Vi är trots allt flockdjur därmed är vi påverkbara, utom psykopater för dom bryr sig inte
Svar på tråden Varför tror män att de har rätt att diktera hur kvinnor ska se ut?