Inlägg från: Anonym (grow up!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (grow up!)

    nu har jag fått nog, ska avslöja allt till frun!

    älskarinna2222 skrev 2014-12-25 21:29:30 följande:

    Jag har varit hans älskerinna i 5 år, blint trott på allt han har sagt. Tagit alla hans j****** ursäkter utsatt mig för olika förnedring funnits i vått och torrt för han. Tappat bort mig själv , mina värderingar respekt moral. Jag orkar inte mera är totaltknäckt. Känner mig som värdelös objekt, eftersom allt jag har varit är just en trasdocka. Känner mig illa till mods för hans fru, hur den j **. Maipulerar henne som han gör med mig. Jag är ett vrak. Nu är det Slut hanhar förstört mitt liv, men även de runt om oss. Behöver hjälp och råd att göra mig fri från denna patologiska lögnare. Hjälp och jag tycker hon har rätt att få veta sanningen. Punkt!


    Varför ska du avslöja allt för frun? För att hämnas på mannen?? Hur tänkte du där egentligen?

    Du har din relation med din man. Inga andra människor än ni två tillhör er relation, inte ens hans fru. Du måste ju klara av att hantera er relation utan att dra i andra stackars människor. Så gör andra vuxna människor i alla fall.
  • Anonym (grow up!)

    Vems fel är det att du valde denna skitstövel till man från början? Och vems fel är det att du stannat kvar hos skitstöveln trots att han är en skitstövel?

    Man skulle kunna säga att samma person som förstört ditt liv även har ansvaret att fixa till det igen..

  • Anonym (grow up!)
    Vanillaextract skrev 2014-12-25 21:42:46 följande:

    Ts gör det garanterat inte av rätt skäl men oavsett skäl är det ju bra att frun får veta. Bättre sent än aldrig.


    Den enda som någonsin kan veta vad som är bra eller dåligt för en är personen själv som saken berör.

    Och eftersom vi i det här fallet inte vet om frun skulle tycka att var bra eller dåligt att få veta det av ts så tycker jag att ts bör avstå från att berätta.
  • Anonym (grow up!)
    älskarinna2222 skrev 2014-12-25 21:49:30 följande:

    Så ni tycker jag ska bara vara tyst och låta det fortgå?. Vi älskar varandra och kommer att bygga en framtid när han är färdig med sitt bagage. Dock ser jag att det inte är hållbart så länge hon inte får reda på sanningen


    Låta vad fortgå? Mannens och fruns äktenskap? Sedan när är det upp till dig att styra och ställa i andras relationer? För mig känns det vettigare om du håller dig till dina egna. Och med tanke på vad du berättar här har du tillräckligt med skit i dina egna relationer för att du ska ha råd att slösa bort din energi på andras.
  • Anonym (grow up!)
    älskarinna2222 skrev 2014-12-25 21:50:37 följande:

    Jag kan inte leva med det dåliga samvetet mera!


    Vad har du gjort värt att ha ett dåligt samvete för? Du är väl inte gift väl??
  • Anonym (grow up!)
    Vanillaextract skrev 2014-12-25 22:00:08 följande:

    Dom allra flesta vill veta om de blir bedragna. Därför berättar man. Det är liksom oftast omöjligt att veta på förhand om just den individen skulle vara ett undantag, därför bör man utgå från vad som är mest sannolikt.


    Det bästa är att låta folk sköta sina egna relationer ifred. Man vet aldrig hur mycket skit som ryms i andras relationer och hur skadade andra är. I bästa fall lägger man sig i sånt man inte har med att göra. I värsta fall sabbar man något eller någon seriöst allvarligt.
  • Anonym (grow up!)
    älskarinna2222 skrev 2014-12-25 22:03:50 följande:

    För att det finns såklart en kvinna precis som mig. På andra sidan och älskar han lika mycket och förmodligen hoppas på att deras relation ska bli bättre. För hon vet att han har någon men kan inte bekräfta det. Det äter upp mig och håller mig vaken många gånger, för jag älskar han och vet att han verkligen gör sitt yttersta för att lämna förhållandet. Däremot finns det mycket som gör det svårt idags läget och o i det förgångna. Dock är det över snart då han ansökt om skilsmässa hon ska bara godkänna det. Ytterligare av den ordakrn känner jag ännu mera att det är inte mer än rätt att hon får reda på sanningen. För han har verkligen manipulerat oss både och ja, jag anser att hans beteende är vidrigt och det har knäckt mig.men även hon på andra sidan! .


    Du tycker att din man är manipulativ och vidrig.. vill du verkligen ens ha honom?

    Vet du, ibland kan det vara svårt att lämna någon bara för att man satsat så mycket av sig själv på den andra. Ju mer man satsat desto mer förlorar man om man går.
  • Anonym (grow up!)

    Varför tycker ni alla att ts ska berätta för frugan? Hon känner inte kvinnan och har ingen relation till henne.

  • Anonym (grow up!)
    Anonym (M) skrev 2014-12-27 22:42:22 följande:

    När jag var tonåring var min pappa otrogen mot min mamma, det pågick under en längre tid och tillslut gjorde hans älskarinna precis vad du tänker att göra. Hon ringde min mamma och berättade att hon hade en affär med pappa. 

    Det ledde till skilsmässa och många år av bråk, min mamma blev helt knäckt och började dricka och kunde inte hantera det ett dugg. Det gick ut över oss barn som fick höra om och om igen vad pappa hade gjort och att han hade legat med den horan osv osv osv. 

    Det förstörde inte bara familjen utan även min ungdomsår och det är fortfarande något jag lever med. 

    Med detta vill jag bara ha sagt att tänk både en och två gånger på om det är värt att ringa och berätta. 

    Det är traumatiskt att få ett sånt samtal, jag hade hellre fått mannen i fråga att berätta själv att han vill lämna. Och gör han inte så är det inte dig han vill leva med. 


    Det är exakt det jag menar. Man bör inte berätta så länge man inte är säker på att det för något gott med sig (vilket man i princip aldrig kan göra). Enda anledningen till att berätta är att man vill förstöra.
Svar på tråden nu har jag fått nog, ska avslöja allt till frun!