• Anonym (Vill lära mig)

    Hur ska vi killar ragga på er?

    Vad ska vi inte göra kan vara en bra följdfråga?

  • Svar på tråden Hur ska vi killar ragga på er?
  • Anonym (Frun)

    Förutsatt att vi funkade bra ihop som personer hade jag uppskattat att bli utbjuden på bio, teater och utflykter.

  • leonie
    Anonym (Bad) skrev 2014-12-26 22:59:07 följande:

    Du missar poängen.

    1) När du säger att du vill att män ska vara sig själva, så vill du inte det egentligen.

    Jo,de män jag har träffat har varit sig själva från första början, annars borde jag ha märkt det efter några års förhållande, tycker du inte? Lr menar du att de har tassat runt på tå 24/7 i tio års tid? Tjena.... Inte ens du kan vara så korkad och tro det.

    2) Män vet det, och är därför inte sig själva.

    Finns massor av män som är sig själva, från första början, alla män vill inte starta upp med att skrävla ska vi knulla som första grej, många karlar har faktiskt andra åsikter och mening med att närma sig en kvinna än enbart det som första grej.

    3) Du och din sexualitet skapade det här till att börja med.

    Nope, köper jag inte, min sexualitet är väldigt kompatibel med väldigt många har jag märkt, både de jag haft sex med, och även de jag har diskuterat med, både tjejer och killar.

    Och min sexualitet är inget lexikon för ALLAS sexualitet, utan enbart för min.

    Där har du i bullet form exakt vad som händer. 

    a) Lesbisk pick-up liknar hetero för det är två kvinnor involverade

    Ingen aning, har inte direkt varit med om det då jag är straight.

    b) Bög pick-up är snabb direkt och rakt på sak, för det är två män involverade.

    Har några homosexuella manliga vänner, men ingen av dem har någonsin raggat upp sin partner med att bara gå fram och säga ska vi knulla som första grej... Det har varit lite annat flirtande först, och inte nån av dem skulle gilla att få den raggningsrepliken heller som första kontakt....

    c) Hetero pick-up ser ut som lesbisk pick-up för det mesta. 

    Jag tror ju faktiskt ändå att både tjejen och killen i mångt och mycket är sig själva även om de inte frågar ska vi knulla det första man gör. Är man genuint intresserad av någon så är man väl lite mer subtil.... Men kanske inte i dina kretsar....

    Vem i C tror "är sig själva" och gör som dom vill?


  • leonie
    Anonym (Bad) skrev 2014-12-26 23:09:16 följande:

    Dessutom använder du ord om naturlig manlig sexualitet för "primitiv grottbjörn" och "reptilhjärnans impulser". Vilket visar vilken fördomsfull stereotyp idiot du är.

    Men det är inte ovanligt att kvinnor anser att just deras emotioner är de enda rimliga och egentligen de enda som existerar, och mäns känslor är egentligen inte känslor utan primitiva reaktioner. Vem av könen tycker du egentligen verkar vettiga där? 

    Bögar har en typisk manlig sexualitet som är direkt men ändå lekfull. Som ett exempel bodde jag i somras på ett hotell för homosexuella män där istället för en skylt "stör ej" så hade man en skylt som sa "kom gärna in" och hade två kopulerande män på bild som streckgubbar. En kul grej, men skulle aldrig funka i heterovärlden.

    Men bögar är väl "primitiva grottbjörnar" för dig, och din egen sexualitet så mycket bättre och mer äkta. Väx upp din djävla inskränkta snorunge, och inse att det finns andra människor på den här planeten, med emotioner olika från de du har, men exakt lika viktiga och riktiga som dina egna.


    Nej, jag anser inte att manlig sexualitet är primitiv mer än kvinnlig, sluta lägg ord och förvräng, just beteendet att bara tycka att man ska i princip närma sig en kvinna och fråga ska vi knulla som första grej, anser jag vara väldigt omoget och dåligt beteende, inte ett typiskt manligt beteende, även om det kanske oftare kommer från era munnar än våra.

    Visst kan jag se en assnygg kille, känna att honom vill jag gå till sängs med, typ nu, men jag skulle aldrig närma mig honom med frasen ska vi knulla som första grej ändå. Man pejlar väl av läget och kollar om det finns ömsesidigt intresse innan man frågar något sådant.....

    Men det är så fall en onaturlig sak att göra då, enligt dig, iaf om man är man.

    Har aldrig sagt att min lr kvinnans emotioner är det riktiga, åter igen är det du som förvränger och tolkar..... Är inte heller många kvinnor som anser sig vara språkrör för att kvinnans sätt att se sex på är den enda rätta. Alla gillar och tänder på olika.

    Att som du, sitta och välja sida..... Släpp det, innan du dummar ut dig själv, alla, oavsett kön, har sin egen sexualitet och att göra sina egna vettiga, och frivilliga val på.

    Har aldrig sagt att bögar är primitiva varelser, åter igen, du är duktig på att läsa som fan tolkar Bibeln, och jag ser ingen, inte ens min egen, som så mycket bättre och mer äkta.... All kärlek och frivillig kärlek mellan människor är äkta och bra.... Undra vem av oss som är fördomsfull jag.....

    Och tack för komplimangen att jag är en snorunge..... Jag är åtminstone äkta, istället för en som måste gömma sig anonymt för att våga svara..... Det går bra att vara tuff i mun då tydligen... Vad du tycker och tänker om mig skiter jag ju högaktningsfullt i, du är ju bara en anonym bakom en skärm som vill låta.....

    Jag har hela tiden skrivit ur min synpunkt på vad TS undrade, att nej, inte många kvinnor går igång på att en kille kommer fram och frågar ska vi knulla out of the blue.... Däremot har jag sagt att var trevlig, flirta med glimten i ögat och bjud på dig själv, då är chansen betydligt högre att tjejen blir intresserad, jag har däremot INTE sagt att han ska föreställa sig och vara någon han inte är.... Man kan vara sig själv och vara trevlig och ändå få ligga om det är det som är prio ett.
  • MEE83
    Anonym (Bad) skrev 2014-12-26 23:09:16 följande:
    Bögar har en typisk manlig sexualitet som är direkt men ändå lekfull. Som ett exempel bodde jag i somras på ett hotell för homosexuella män där istället för en skylt "stör ej" så hade man en skylt som sa "kom gärna in" och hade två kopulerande män på bild som streckgubbar. En kul grej, men skulle aldrig funka i heterovärlden.

    Men bögar är väl "primitiva grottbjörnar" för dig, och din egen sexualitet så mycket bättre och mer äkta. Väx upp din djävla inskränkta snorunge, och inse att det finns andra människor på den här planeten, med emotioner olika från de du har, men exakt lika viktiga och riktiga som dina egna.
    Du har en poäng, vissa bögar är otroligt direkta, men inta alla. Jag har blivit exponerad mot bögar rätt mycket då en kusin som jag är väldigt nära vän med är homo, supermaskulin bög för övrigt, ingen feminin liten kindpussare. Men hur direkta dom är varierar, precis som det varierar bland oss hetrosnubbar, vissa är ju blyga, introverta osv. Men visst dom tänker ju som män.

    För hetrosnubbar som inte har haft den exponering jag har haft så kan det nog vara en smärre chock ibland dock, det känns när någon slukar en med blicken. Det gäller att ha lite skinn på näsan ibland. hehe

    Det finns i och för sig vissa tjejer som kan vara ganska så direkta med, men då blir det ju en helt annan grej.

    Jag har lärt känna en bög genom min kusin, min kusin har bott i Storbritanien i ett antal år nu, han lever med engelsk snubbe som är officer i Armén(Princess of Wales's Royal Regiment), hans partner är också en jävligt butch snubbe för övrigt.

    I alla fall, min kusins bästa polare där borta är en jävligt stor svart amerikansk kille, Rich(ard), schyst snubbe, men sjukt mycket pang på rödbetan, nu är inte jag en liten kille heller, jag är väldigt vältränad och inte kort, 182cm, men han kan nog uppfattas som lite skrämmande av vissa, speciellt när han är så direkt och fokuserad, där snackar vi energi. Nu vet han att jag inte är en kuddbitare, så han limmar inte på mig, men den första gången vi träffades och hängde så var han skit på, en hel del oanständiga förslag avböjdes den kvällen! Ett utav av dom har blivit lite utav en hälsningsfras när vi ses, för att han säger alltid "you sure you don't want me to fuck you in the ass" när vi träffas och så är det typ Luuk's "arga leken" blick. hehe

    Så visst, det finns bögar som är jävligt direkta, otroligt fokuserade, men samtidigt är det en annan grej för bögar, även de bögar som är jävligt direkta i vanliga fall att vardagsragga då dom inte kan tuta och köra hur som helst när dom är vid grönsaksdisken i mataffären, det blir skillnad mot när dom är på HBTQ ställen(klubbar, middagar, fester osv), eller som det hotellet du var på. Det är ju "fristäder".

    Jag har i och för sig blivit grovt eyeballad när jag var inne i en inredningsbutik här i Stockholm för ett par år sedan, jag skall väl erkänna att jag såg jävligt bra ut för dagen(garv), var där med en tjejkompis och en av de anställda stog riktigt och rå glor in mig. Granskar mig från topp till tå och sedan ler, ett stort jävla "ja tack" leende. Tjejkompisen kunde inte hålla sig för skratt, hon hade inte sett något liknande någon gång tidigare, varken från homos eller hetros.... och då är hon en fräsching som får många blickar. Dom, min tjejkompis, min flickvän och andra bekanta(skiten har berättats för varenda jävel nu ett antal gånger) drar upp den historien med jämna mellanrum och gapflabbar lika hårt varje gång. haha
  • Anonym (Alltså.)
    Planetes skrev 2014-12-26 17:40:05 följande:
    Var? Jag frågar helt ärligt. Var finns de tjejer som inte diskuterar Gucci-handväskor så fort de får välja samtalsämne eller de tjejer som hellre kollar på Apocalypse Now än någonting med Ryan Gosling? Var finns de tjejer som kan programmera och som gillar att diskutera fysik istället för att prata om när deras väninnas son åt gröt för första gången? Var finns de tjejer som hellre tränar ihop än går på krogen och slänger iväg en tusenlapp för att undkomma verkligheten? Var finns de tjejer som har andra ambitioner än barn och något sketet förortsradhus? Var finns de tjejer som inte slänger på ett 5 mm lager av smink varje dag eller klipper sitt hår 2 cm för 1000 kronor? Var finns de tjejer som inte skriker vid den blotta åsynen av en spindel eller som inte tar selfies eller inte behöver ta upp sin mobil varje kvart på grund av något som liknar OCD? Var finns de tjejer som inte löser sina mentala problem med shopping, där jag ska betala?

    Tills jag hittar en sådan tjej så kommer jag fortsätta med bad boy-metoden, den ger mig inget av värde men den fungerar oundvikligen. 
    De finns där du inte kollar. Ta dig en funderare på varför du valt att bara kolla efter den typen av tjejer. Har de något utseendemässigt gemensamt? Går på samma ställen? Gemensamma kompisar? Vad är det du dras till?

    Bara som exempel; själv äger jag inte en enda handväska, jag har förvisso inte sett Apocalypse Now - men jag har heller aldrig sett något med Ryan Gosling (är inte han någon sorts tonårsdröm?) Å andra sidan tittar jag knappt på film, då jag föredrar dokumentärer - fast, får jag erkänna, helst om saker som arkeologi, psykologi, människokroppen och den biten. Lite popcornkunskaper, sådär - tokig i Mythbusters är jag också, men det vette fan vvad det säger om mig. Troligen att jag är lat och dum. 
    Går på gym gör jag inte - men jag tränar pole fitness. Inte för att kunna strippa, utan för att det är roligare att göra något som faktiskt är kul medan man bygger muskler. Samma orsak varför jag försakar gymmet till förmån för att rådda festivaler över sommaren.
    Barn ska jag aldrig ha. Inte radhus heller. Smink använder jag dagligen dock - ett lager mascara. Klipper mig gör jag själv. Spindlar är söta, ormar också. Däremot så äger jag en Smartphone, jag vet inte om jag använder den för mycket. 
    Och slutligen så har jag en egen inkomst, och älskar bilar som går fort, elak metal, samt att odla egna grönsaker.

    Vi finns, hur många som helst - men var är det du letar?
    Letar du på krogen? Du ville ju inte ha tjejer som går på krogen.
    Letar du på gymmet? Där vill de flesta vara ifred.
    Går du fram till de med snyggast hår, kläder och smink (dvs ansikte)? BINGO - ser du sambandet med de punkter du just påstod att du Inte vill ha?
    Mycket retoriska frågor där, och det är orättvist, så - var letar du dina möjliga partners? Hur initierar du kontakt? Hur väljer du ut dem?

    ...och var lite Ärligt med digsjälv angående vilket utseende du specifikt dras till. Troligen skriker just det utseendet "Jag är en BIMBO UTAN HJÄRNA med GRAVA issues" - men jag kan ha fel. Och du behöver inte erkänna det, även om jag har rätt. Men erkänn det i alla fall för digsjälv.
  • Smecker
    eslah skrev 2014-12-26 16:56:34 följande:

    Vilket skitsnack! Nu vet jag inte åldern på er men du har fel, det ska gullas och klias under hakan för att det ska bjudas på punani. Iallafall för att få en någorlunda vettig tjej på kroken.


    Nej, någorlunda vettiga ser igenom sånt skit som att gullas och klias under hakan, de föredrar män som vet vad de vill ha och vet själva vad de vill ha och ser till att få det.

    Din kommentar ovan säger mer om dig än om någorlunda vettiga tjejer.
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • eslah
    Smecker skrev 2014-12-27 09:09:26 följande:

    Nej, någorlunda vettiga ser igenom sånt skit som att gullas och klias under hakan, de föredrar män som vet vad de vill ha och vet själva vad de vill ha och ser till att få det.

    Din kommentar ovan säger mer om dig än om någorlunda vettiga tjejer.


    Ja du tog det där bokstavligt talat iallafall. Men om vi säger så, tycker jag bra om någon så är jag den första som "kliar" honom under hakan eller klarspråk - bekräftar mannen.
  • thoase1
    Anonym (Vill lära mig) skrev 2014-12-26 16:33:29 följande:

    Vad ska vi inte göra kan vara en bra följdfråga?


    Har du lärt dig vad du ska göra för att lyckas med tjejer? Det låter nästan som om du börjar i fel ände med raggningen, när du frågar om vad du INTE ska göra!

    Man lär sig av misstagen...
  • Smecker
    eslah skrev 2014-12-27 09:52:47 följande:

    Ja du tog det där bokstavligt talat iallafall. Men om vi säger så, tycker jag bra om någon så är jag den första som "kliar" honom under hakan eller klarspråk - bekräftar mannen.


    Det är lättare att diskutera om man förutsätter att det personen skriver är det personen avser. Men vissa är onekligen allergiska mot klarspråk, det är tydligen inte sexigt. Eller nåt.
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • eslah
    thoase1 skrev 2014-12-27 10:42:21 följande:

    Har du lärt dig vad du ska göra för att lyckas med tjejer? Det låter nästan som om du börjar i fel ände med raggningen, när du frågar om vad du INTE ska göra!

    Man lär sig av misstagen...


    Ja du är en vis man du herr thoase.
Svar på tråden Hur ska vi killar ragga på er?