• Anonym (TS)

    Är det moraliskt fel att spana in sin myndiga styvdotter?

    Hon är över 18 år, är gift med mamman.

    Moraliska dilemmat är att jag tagit hand om flickan sedan hon var 5 år gammal.

    Vad tycker ni?

    Ska inte lägga in någon stöt så det behöver ingen fråga om.

  • Svar på tråden Är det moraliskt fel att spana in sin myndiga styvdotter?
  • Vanillaextract

    Ja det tycker jag. Man saknar en spärr, för att inte tala om att det är lagom äckligt.

    Eller.. Vet inte om jag vill säga brist på moral direkt, känns inte som rätt ord..

  • Drottningen70

    Detta går ju långt utanför begreppet "moral " Det är helt enkelt sinnessjukt äckligt.

  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE

    Det beror ju helt på vad man menar med moral. Om moral endast kan avse handlingar och inte tankar så nej. Om tankar kan inkluderas i omoraliska/moraliska så blir det lite mer komplicerat.

    Visst kan man hävda att det är en handling att "spana in" någon men det behöver det inte vara.

    Jag skulle inte säga att det är omoraliskt med motivation som, men det är ju onekligen ganska udda. Och olämpligt.


    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • Anonym (Vänd på frågan?)

    Om vi vänder på frågan då? Skulle din 18-åriga styvdotter som du har haft vårdnaden om sedan hon var fem år gammal tycka att det var moraliskt förkastligt om du spanade in henne?

    Ja eller nej?

  • Anonym (Äckelpäckel)

    Du har tagit hand om henne sen hon var 5 år? Tycker att du är riktigt äcklig faktiskt, peddovibbar på dig. Varför vara så publik med dina kladdiga tankar, du kan inte tänka dem tyst i typ ett lortigt kärr eller så? Kryp tillbaka in i periferin med dig och inse att du tänker som en vidrig snuskgubbe. Kan ju lova dig att hon skulle spy lite i sin mun vid tanken på att ligga med dig äcklig som du är.

Svar på tråden Är det moraliskt fel att spana in sin myndiga styvdotter?