Inlägg från: Anonym (Bassilusker) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Bassilusker)

    Delar ni i familjen badhandduk?

    Ja som rubriken lyder; Delar ni i familjen badhandduk med varandra? Alltså använder en eller flera handdukar för att torka kroppen med efter bad / dusch?

    I min familj har alla varsin. Snuskigt med annat anser jag...

  • Svar på tråden Delar ni i familjen badhandduk?
  • Anonym (Bassilusker)
    Anonym (Nej) skrev 2014-12-27 18:59:24 följande:

    Vi delade fram tills den dagen min man med handduken torkade sig mellan skinkorna efter att ha duschat och det blev oerhört myclet bajs på duschhandduken.


    Men fy!!!! Usch vad släbbigt, förstår att ni frångick det gamla konceptet.
  • Anonym (Bassilusker)
    radwanska skrev 2014-12-27 19:19:02 följande:

    Jag bara tar nån som är inom räckhåll... Det kan vara en ren och det kan vara en använd. Bara den är någorlunda torr.

    En badhandduk som någon som nyss har duschat har använt finns det ju inte smuts eller bakterier på.


    Såvida inte föregående person grävt runt i skrevet eller mellan skinkorna som någon här skrev att hennes karl gjort....brrrr
  • Anonym (Bassilusker)

    Brrrrr vad många ni är som delar!

    Jag kanske har bacillskräck då eftersom det verkar så vanligt att dela på badlakanen.

    Jag och maken byter också sängkläder efter vi haft sex och sperma kommit på dem. Detta eftersom våra barn gärna kommer och lägger sig i vår säng på natten. .. jag tycker det liksom är självklart att mina barn inte ska rulla omkring i min mans intorkade fläckar, och även att dem inte ska torkas i / på rumpan med handdukar som vi haft och torkat våra kön med. Men, som sagr alla är vi olika och jag kanske är helt bananas som resonerar såhär. Vi tvättar badhandukarna ca 3 ggr i veckan.

  • Anonym (Bassilusker)
    Centurione skrev 2014-12-28 04:50:56 följande:

    Vi har alltid haft var sina, ifrån början. Nu är mina barn tonåringar och skulle själva inte acceptera något annat. Jag tycker faktiskt inte att det är lämpligt att torka barn med handdukar som vuxna torkat sig i underlivet med. Och inte heller att syskon använder samma handdukar när de kommit upp i en viss ålder, och börjat få flytningar, mens etc..

    Jag byter alla handdukar en gång i veckan.


    Tummen upp på ditt svar tycker jag :)
  • Anonym (Bassilusker)
    Deelicious skrev 2014-12-28 18:56:48 följande:

    Och ni som delar med tex era barn, hur tänker ni? Tänk om just den delen som ni torkat ert underliv med används för barnet att torka ansiktet? Fyfaaaan


    Håller med för fullt! Det är främst det jag tänker på med denna trådstart. Om jag och min man delar är väl shit the same, men om man har barn så känns det direkt äckligt tycker jag.
  • Anonym (Bassilusker)
    Rocket Mania skrev 2014-12-28 22:21:20 följande:

    Det verkar helt enkelt inte som att folk kan hänga upp en handduk så att den torkar  ordentligt. Får den ligga hopknölad på ett golv fattar jag också att den luktar surt och blir äcklig direkt men om en normalbegåvad 5-åring klarar av att hänga upp saker ordentligt så förstår jag inte varför en vuxen människa inte ska klara av det?

    Jag blir också förbannad av det här sjuka resursslöseriet, ni som tvättar sönder planeten kan väl leta upp en kliniskt ren planet i ett annat solsystem så slipper vi andra få försurade sjöar och hav pga er renhetshysteri.Du kan säkert få hjälp med den där fobin hos en psykolog. Eller så kan ni gå en kurs i hur man duschar och tvättar sig så ni slipper flytningar, mens, rövsvett och bajs på handdukarna.


    Jag tvättar inte badlakanen efter varje användning. Jag hänger upp på tork och använder flera ggr innan den tvättas.

    Så jag är inte nån miljöbov. Städar huset en gång i veckan med grönnsåpa.

    Däremot så vill jag inte dela badlakan med mina barn, fattar inte varför det är så konstigt? Jävligt ofräscht att torka sig mellan benen och sen torka sin unges mun med samma handduk.

    Likadant med folk som låter sina ungar sova i deras kroppsvätskor efter sex...uuuäk! Byter absolut sängkläder efter sexkladd...och nej jag behöver inte terapi eller nån kurs i hur man tvättar sig, men du kanske behöver prata med nån istället?
  • Anonym (Bassilusker)

    För att besvara era frågor; När jag och min man har sex ( ca 1-2 ggr i veckan blir det, för den som undrade om vi sexade sällan...men med två småbarn så...) så rinner alltid hans sperma ur mig när han drar sig ur och även jag blir innan orgasm väldigt blöt och det rinner. Vi försöker skydda med handduk under min rumpa men ibland hjälper inte det, så det var inte svett jag syftade på.

    När det kommer till badlakan så torkar jag mitt underliv genom att badda med handduken, hatar att ha vått underliv i trosorna.

    Min man gräver runt ganska friskt med sin handduk både fram och bak. Båda använder självklart tvål och schampo och är rena efter dusch...det handlar inte så mycket om bajspartiklar och hudavlagringar för mig, det är mest det att jag inte gillar tanken på att mina barn ska ha min mans och mina könsbassilusker runt munnen ( som det ju blir om de skulle använda våra badlakan ).

    Handdukar efter tvätt av händer har vi gemensamt.

Svar på tråden Delar ni i familjen badhandduk?