Inlägg från: miamarina84 |Visa alla inlägg
  • miamarina84

    låt detta bli vårt år som vill ha barn 2015.

    Tett90 skrev 2015-05-27 23:11:20 följande:

    Hej ! Här har äl nyss vart är på äl+6 ! De går fruktansvärt sakta och har sen äl+4 haft en konstig molvärk och känner mig galet uppblåst och gasig ! Hoppas att de är nå positivt för jag orkar inte med mer olika pms tecken varje månad, ingen månad är den andra lik och varje månad hoppas man ...

    Tänker att jag ska testa på äl+10 kanske ? Är då nämligen på Bim-2 , är de för tidigt?

    Hur går det för er andra ?


    Är oxå gasig var det även det förra månaden.. Hoppas det betyder att det är ett bra tecken ;) jag ska ha bim den 3 juni men vet ibte om det blir så för idag är det min sista hög fertil dag. Haft denna fertila vecka i ca 13 dagar istället. Jag var hög fertil i elva dagar innan jag blev maximal nämligen hmm :/
  • miamarina84
    Tett90 skrev 2015-05-31 23:12:32 följande:

    Om några timmar är Bim här :) så nervös så de pirrar i hela kroppen , känner mig så förväntansfull !!


    Min bim på onsdag och jag känner inga symtom mer än att man sambo är irriterande ;) lycka till idag o några dagar framåt.
  • miamarina84
    Fundersam skogsmulle skrev 2015-06-02 00:12:45 följande:

    Stort Lycka till du med! :)


    Några droppar igår o några droppar mens idag. Så tyvärr är den på väg. Skiiiit :(

    Hur går det för dig?
  • miamarina84
    Fundersam skogsmulle skrev 2015-06-04 00:24:34 följande:

    Fyyy vad tråkigt! :( Men nya tag nästa månad! :)

    Jag kan bara vänta och se... molvärk sedan i lördags, vet dock inte om det var ägglossning eller något annat som skedde då, då jag fick en pytteliten färgad flytning samtidigt som hugg i magen. Hoppas på nidis! :)


    Har haft droppar nu i tre dagar o jag hoppas de e nidisar ;)

    Åh hoppas den satte sig fast :) Åh du får meddela hur det går. Håller tummar :)
  • miamarina84
    Fundersam skogsmulle skrev 2015-06-04 14:19:37 följande:

    Men Åååh så spännande!!! :D :D Hoppas!! Stämmer det i tiden för nidis för dig eller?

    Jag tog ett gravtest och ett äl-test i morse... Äl-testet visade nästan positivt (har läst att det kan visa starkt vid både grav, när mens är på g, samt såklart för äl). Gravtestet var negativt, så klart. Men nu när 1h har gått så kan jag tydligt se ett streck till vid genomlysning (vet att det inte är något att lita på, men strecket syns tydligare än vad det har gjort vid andra genomlysningar.) Hehe... Hoppet är stort, men risken för att mensen är på gång är ju även den väldigt stor. Börjar bli lite kass i magen, sådär som ja alltid bli innan mens... så ja... Vi får se. :)

    Har inte så många test kvar nu så jag ska hålla mig tills i helgen med att testa om inte mensen kommer innan dess. :)


    Nu kom mensen igång efter tre dagar, skit och...nidis har man när ägget sätter sig eller? Jag var ju hög i elva dagar denna gång innan jag blev maximal i två. Så jag hade typ dubbelt så lång äl vecka än vanligt. Så visste inte om mensen skulle komma som planerat ändå, men de gjorde den fick mensen äl + 4 nämligen.

    Åh vi hoppas inte på mens för din del nu. Själv skulle jag nog ibte göra ett grav test förens mensen är försenad, men sådan e jag. Kanske ibte lika nyfiken ;) jag använder mig utav clearblue fertilitetsmonitor o då kan inte jag ta ett gravtest när jag vill, utan den säger till mig vad jag ska göra. Visst kan jag köpa ett vanlig gravtest osv.

    Åh ett plus kanske, hoppas :) meddela mig vidare.
  • miamarina84
    Fundersam skogsmulle skrev 2015-06-04 20:40:51 följande:

    Hehe, grejen är ju den att jag inte vet när mensen förväntas komma då jag är på dag 40 någonting nu i cykeln. Hade ingen ägglossning i maj och vet ju inte direkt när det skedde den här månaden heller. Det kan ha varit det jag kände av i lördags, det kan också vara så att jag ännu inte haft ägglossning, men att den är på väg (med tanke på att äl-testet var såpass starkt) eller så hade jag det för ca 2 veckor sedan och då bör Bim vara när som helst! Jag har verkligen ingen aning. :) Jag får vänta och se.

    Tråkigt att din mens kom, nu när du kanske började få upp hoppet lite? Men det kommer nya chanser! :) Hur länge har ni varit på gång? :)


    Detta var åttonde försöker så vi ville ju ha barn för flera månader sedan ;) visste inte att det kunde ta sådan tid "de händer aldrig oss" typ. Men jodå tyvärr här går det segt :(

    Oj ja du har sådan lång cykel. Vad krångligt och det försvårar ju oxå.
  • miamarina84
    hondendärtjejen skrev 2015-07-25 21:33:01 följande:

    Åh håll tummarna för oss nu! Sambon lyckades leverera simmare och jag har ägglossning imorgon eller på måndag! Hoppas hoppas det tar sig! Vill så gärna bli gravid igen!!


    Vi alla hejar :)
  • miamarina84
    Norrlandstjejen skrev 2015-09-27 17:09:07 följande:

    Blev ingen rosenrot den här månaden. Fertilitetsglidmedel är inköpt men ej testat ännu. Trodde glidmedlet skulle vara mer diskret och inte skrika GET PREGNANT på tuben...vill inte stressa sambon. Vet inte om han skulle känna för mkt press då... 

    Vi fick till det huuuur bra som helst den här månaden med ledighet precis under ägglossningen och helt galet mkt sexande UTAN glidmedel då vi inte hade tillgång till glidmedel på semestern utomlands. Men tyvärr inget plus den här månaden heller. 

    Aldrig blivit så besviken som jag blev den här månaden. Usch...ville nästan ge upp allt. Trodde verkligen det skulle bli något. Fick spottings sådär efter 10 dagar så tänkte att nu har ägget fäst. Men icke...nej nej... inte den här gången heller....

    Hur går det för dig med rosenrot och allt?


    Säger detsamma. Vi var oxå utomlands under äl och fick till det kanon, menne ändå inte räckte det med spontan sex när man ville och ibte sex när man måste.... :(
Svar på tråden låt detta bli vårt år som vill ha barn 2015.