• Juliii86

    Vi med PCO och PCO-S som försöker bli gravida!

    Anonym (Sommar) skrev 2015-04-15 13:36:26 följande:

    Fick mens idag, på BIM+3. :(

    Det var första gången med Letrozol, det gav ju iallafall en bra ägglossning och inga biverkningar så jag ska prova med det igen och inte Pergotime.

    Men jag vet inte om jag ska ta Letrozol nästa cykel eller göra FET med de embryon som jag har på en klinik långt bort... Jag har massa andra saker på gång också och det är så omständigt med FET. Åh, klagoinlägg....


    Åh nej =( Dumma mens!! Det var ju bra ialla fall att du fick bra ägglossning och inga biverkningar. Kanske andra gången gillt?

    Du får se efter hur du ska göra när det är väl dags? Ha lite tid att tänka på det =) Hoppas att det ordnar sig!

  • Juliii86
    Anonym (Längtan) skrev 2015-04-16 13:32:08 följande:

    Allt har gått bra! 8+0 idag <3


    åh vad underbart! Solig skönt att allt ser bra ut GladHjärta
  • Juliii86
    Tamses skrev 2015-04-22 19:35:11 följande:

    Hur går det för dig ? Blev det någon äl av sig själv? :)


    Nja inte så bra :( Har fått konstiga utslag på cb digital äl test och på äl stickan från babyornot. Har inte riktigt fått klart tecken på när äl skedde eftersom jag fick utslag från cb i flera dagar medens äl stickan visade negativ. Efter flera dagar blev det starkare och starkare på stickan men inte riktigt fullt utslag. Sista cb testet tog jag i måndags och efter det slutade har jag slutat testa mig. Förhoppningsvis kanske jag har bim 26-27. Om man räknar från första positiva äl test. Vi har inte försökt aktivt denna månad så mensen är väl som sagt snart på väg....

    Hur går det för dig? När har du BIM?
  • Juliii86
    Tamses skrev 2015-04-28 22:06:45 följande:
    Har bim imorgon! Har mensen kommit för dig?
    Dakine skrev 2015-04-27 09:49:39 följande:

    Vul i eftermiddag. Skit nervös!!


    Hoppas det gick bra!
    Vad spännande! Ska du testa dig imorgon? Har inte fått min mens än. Testade mig i fredags och lördags men negativ. Vet inte om jag ska testa mig idag eller imorgon? Min magkänsla säger att jag inte haft någon ägglossning.  Får se vad testet visar annars får jag bara vänta och hoppas att mensen dyker upp snart.
  • Juliii86
    Tamses skrev 2015-04-29 20:06:32 följande:
    Bim idag och annars punktlig mens har inte dykt upp så har den inte kommit till imorgon så får jag springa o köpa ett test. Tror dock inte det är något!

    Testade du dig idag eller blir det imorgon?
    åh håller tummarna på ett plus på testet!

    nop, blev inget test idag. kanske blir ett imorgon men denna gången ska jag inte köpa cb. Det blir apotekets egna test som gäller för denna gången.
  • Juliii86
    Tamses skrev 2015-04-30 12:26:18 följande:

    Nu har jag testat.. jag som annars får helblanka test kan urskilja en ljus linje.. jag vet ju inte riktigt när jag hade äl denna månaden så vet ju inte riktigt när bim ska vara..

    Ser ni något, skir svårt med bild jag vet


    Jag ser också ett svagt streck! Det är inte svårt att ta bort. Jag brukar använda locket från testet och så trycker jag in den mellan spåret. Ta ett nytt efteråt :)
  • Juliii86
    Tamses skrev 2015-05-01 15:38:13 följande:
    BådeJag och sambon ser på apotekets egna men tog ett digitalt imorse som visade negativt men tror jag hört att dom digitala kan göra fet om det är för tidigt.. man vet ju inte vad man ska tro...

    Kanske ska hålla mig några timmar och ta ett till av apotekets eller eller Eller dka man vänta tills imorgon bitti?
    Åh så spännande men jag tror absolut på plusSkrattande Ja, jag har också hört att digitala kan ge inte gravid för att man testa lite för tidigt. Jag tror du får vänta 2 dagar till för att få gravid på testet men du gör självklart som du vill. Som sagt jag tror du är gravid. Håll oss uppdaterad när du har tagit ett nyttSolig

    Jag tog ett igår som visade negativ men idag tog jag ett till och jag kunde faktiskt se ett streck men när jag öppnade hylsan så var det inget. När jag kom hem från Ullared så ser jag ett tunt svagt streck. Kanske är missvisande? Testet är från cura apotek.
  • Juliii86
    Tamses skrev 2015-05-01 19:41:32 följande:
    Ja, tänkte ta ett imorgon då är det 48 timmar sen jag tog det första apotekets.. så hoppas på att se en skillnad på dom! Såg något inlägg någonstans om någon som testat på apotekets, samma dom jag, och fått likadant sträckk men inte varit gravid så man blir ju så nervös..

    Åh så svårt! Man ska ju inte avläsa efter tiden men ja, hoppas! Du får hålla oss uppdaterade, än så länge ingen mens så hoppet finns! ;)
    Jaså? hmm, men prova ett annat märke om du känner dig osäker. Ifall du har det. Hoppas att det inte var fel på testet, håller tummarna!

    Jo jag vet, men var tvungen att titta igen eftersom jag kände mig osäker att jg verkligen såg ett streck men får se tar ett nytt imorgon Solig Tack det ska jag göra Glad
  • Juliii86
    Tamses skrev 2015-05-02 07:17:20 följande:

    Godmorgon tjejer!

    Nu är det ingen tvekan va? Översta från i fredags och sen morgonens...

    Jag är helt skakis...


    Åååå åh stort grattis!!! Jag sa ju det :D Det är du verkligen värd.
  • Juliii86
    Tamses skrev 2015-05-02 16:12:53 följande:
    Åh tack! hur går det själv? Någon mens?
    Anonym (Längtan) skrev 2015-05-02 11:01:36 följande:

    Grattis!! :) när har du bf?


    Enligt familjeliv så 5/1, nu hoppas jag bara det ska gå hela vägen och dessa första veckorna är ju alltid svåra!

    Visst plussade du förra månaden?
    Nop! Ingen mens har kommit så nu blir det inget fler testandet Rynkar på näsan
  • Juliii86
    Tamses skrev 2015-05-12 13:21:26 följande:
    Hur går det för dig Julia? Tänker på dig! Sista försöket med pergo nu va innan ivf?
    Jag fick bruna flytningar i torsdags och sen började mesen komma igång i söndags. På dag 41 kom mensen, det var bra att den kom så kanske vi hinner sexa på äl dagarna innan min sambo åker iväg på resa med sina kompisar. Yes, det blir nu sista pergo. Det ska bli skönt att vi ska göra IVF, det kommer hjälpa oss så mycket. Hoppas bara att det ger oss tur.
  • Juliii86

    Så klantig jag är!!! På började pergotime idag och fick för mig att stå framför diskhon, slänga in 3 tabletter i munnen... ja, vad händer då? Alla 3 tabletterna ramlade i avloppet och spolades iväg med vatten.. ja ni hörde rätt!!! Vatten kranen var på!!! Så jädra typiskt mig.. Skrikandes Googlade på nätet, hittade en som varit med om samma sak och skrev att hennes läkare sa att det inte var någon fara att man missade en dag. Får hoppas att det är ok? Obestämd

  • Juliii86
    Anonym (Sommar) skrev 2015-05-18 09:28:53 följande:

    CD 34 idag... Med största sannolikhet inte gravid eftersom jag tog ett test som var negativt på CD 31. Jobbigt med så lång cykel. Då gav nog Letrozolen inte äl denna gång?


    vad tråkigt  =( förstår dig precis! Jag har också långa menscyklar, rätt så irreterande.

    Aa det är försent nu Obestämd Jag kunde ha hört av mig men jag skämdes Skäms
  • Juliii86

    I onsdags fick jag en fast glad gubbe (cb digitalt dubbelhormon) och vi hade sex i torsdags och idag fick jag en liten brun flytning på trosorna. Ingen anning vad detta beror på? Har inte könt av ägglossning denna omgången. Kan ju beror på att jag missade ta sista tabletterna.

  • Juliii86

    välkommna alla nya! vad roligt att vi börjar bli flera här Skrattande


    VeronikaMary skrev 2015-05-28 00:05:21 följande:

    Hej Alla!Har ätit provera och Letrozol och fått äggblåsor o väntar nu på att ta ett grav test,men vet svaret redan,det kommer vara negativt.Men har nu fått ett bakslag har haft ont i äggstockarna och lite runt och det hugger till rejällt,i början gjorde det ont hella tiden men nu kommer det o går,är det någon här som har varit med om samma sak?Har haft cystor på äggstockarna tidigare som jag blev opererad för så är lite rädd att det är samma igen.vill inte gå igenom det en gång till.


    Jag väntar också på att ta ett gravtest. Har hittills varit jätte duktig på att inte testa mig i förväg som jag alltid brukar göra. Jag har nu 5 dagar kvar tills bim, hur många dagar har du kvar? Jag har också lite ont som blir mer o mer ont på högra äggstocken, hade ju utslag på äl testet dag 11 så det kan väl inte vara äl på g igen? Jag hade också ont förra omgången efter ägglossningen och höll sig en vecka därefter försvann symtomen och fick mens 2 dagar försent. Så i mitt fall känner jag mig osäker på vad det kan vara? Hoppas iallafall att din symtom är positiv Skrattande
  • Juliii86

    hej tjejer

    Det känns som det var ett tag sen jag skrev här. Tänkte uppdatera hur det går för mig. Trippel kuren pergotime gick ingen vidare bra förutom att jag fick jätte fina ägglossningar men ändå ingen graviditet. Så nu väntar vi på svar från sperma provet som vi lämnade in förra veckan, dock så har dom stängt vecka 27 då det tar två veckor att få resultat men kvinnan sa att hon skulle försöka ge oss svar denna veckan, alltså innan de går på semester. Hoppas hoppas!

    Kvinnan såg sperma provet och kollade lite oroligt varför det var för lite sperma, sambo min fick inte med första satsen och  missade få i röret. Så hon var lite tveksamt att det skulle godkännas men kan vara så att det är tillräckligt bra ändå. Hoppas att min stakars sambo inte behöver göra om testet.

    Blir sperma provet godkänt då skickas det remiss till IVF. Så spännande! samtidigt som jag är rädd att det kommer misslyckas Obestämd

  • Juliii86
    120512 skrev 2015-06-29 22:03:31 följande:
    Hoppas hoppas. Synd att pergotime inte funkade...
    Tack, hade hoppas på en graviditet nu och inte vänta i evighet på IVF. Det bara att hålla ut.
  • Juliii86
    Pcofight skrev 2015-08-08 15:26:03 följande:

    ÄNTLIGEN, visade positivit på gravtestet idag!
    Kände "stickningar" över blygdbenet några dagar efter Äl och fick en ljusrosa blödning på pappret när jag hade vart på toa 4 dagar innan BIM. Sedan fick jag en till ljusrosa blödning dagen innan BIM. Testade idag BIM+1 och fick ett glatt besked! Hoppas bara att allt går bra nu :D Kan inte fatta att man gått från "du behöver hjälp när du väl vill få barn" till att bli frisk genom träning o ändrad kost och har nu lyckats att bli gravid.....Overkligt!


    Grattis!

    Är det någon här som fått en polyp i livmoder? I fredags fick jag veta att jag kanske har en polyp och jag behöver göra en hyperoskopi om jag nu minns rätt. De ska kolla ifall jag har en polyp annars blir det en operation men vet ännu inte vad för slags operation jag ska göra Obestämd På samma dag ska jag även kolla om jag har fri passage till äggledarna, detta har jag gjort förut för många år sen och kände knappt något så den biten är jag inte alls nervös. Jag är mest orolig över polypen, för jag har aldrig gått igenom en operation tidigare så det känns obekvämt.
  • Juliii86
    Pcofight skrev 2015-08-09 17:36:05 följande:
    Jag fic order från läkaren att gå ner minst 5 kilo för att få pergotime. Började först med nutrilett på jobbet, frukost och lunch sen lchf hemma. Körde sen bara lchf och sen unnat mig gosaker på helgerna. Fick utskrivet metformin också för att öka förbränningen. Började även simma 1 timme 2-3 gånger i veckan. Gick ner 18 kilo totalt på 8 månader. Fick tillbaka mensen efter de första 5 kilona och på mitt återbesök efter -14 kilo fick jag ta blodprover som visade att jag ägglossade igen. Har haft regelbunden mens de senaste 5 månaderna så kändes konstigt när mensen inte kom! Så jävla glad att man lyckats!
    starkt jobbat! Det är du värd =)
Svar på tråden Vi med PCO och PCO-S som försöker bli gravida!