• Linae86

    bli gravid med första barnet 2015

    För första gången kan äntligen jag få vara med oxå ;) är 28 år. Har velat haft barn i 7 år, tjatat som fan på min sambo som velat vänta. Men nu har vi äntligen bestämt oss för att det är dags! :) vi började vårat första försök i december, jag har bim nu om ett par dagar. Vi befinner oss just nu i Thailand. Mår lite illa, har haft ont på ena sidan magen, men detta är symtom jag lika gärna kan ha innan mens. Vågar inte hoppas då de flesta säger att det kan ta tid. Är lite orolig att det inte ska ta sig nu när jag väntat så länge och det äntligen är dags.

  • Linae86
    angel-1990 skrev 2015-01-06 20:14:32 följande:

    Jag är nu på äl +7 och jag vet inte om det bara är inbillning eller inte men jag har en olustig känsla i kroppen och har en lättare verk precis som när jag ska ha mens. Men den ska ju i så fall inte komma för än på måndag den 12. Känner även av ett lättare illamående och humöret är inte de bästa... kan det vara ett tecken eller äre bara inbillning? Vad tror ni?


    Jag är på ungefär detsamma, äl + 10, så några dagar före dig. Otroligt svårt att känna efter tycker jag då kroppen säkert spelar en massa spratt. Jag har flera gravid symtom men i själva känslan tror jag inte att jag är gravid. Kanske bara för att jag inte vågar hoppas för mycket... Jag har en sån konstig känsla i låret, har tappat känseln och den har varit borta flera timmar nu. Googlade och fick fram att vissa får så under graviditeten men de flesta verkar ha gått ett tag då.

    Jag håller alla mina tummar för att både du och jag är gravida :D
  • Linae86
    Anonym132 skrev 2015-01-07 16:15:03 följande:

    Hej jag är också sugen på att vara med, brukar mest läsa men inte kommentera (gammalt konto därav namnet, vet inte om man kan ändra)

    Jag heter Emelie, är 19 år och min sambo 22 år och vi är på första försöket, första barnet! :)

    Hade förmodligen ägglossning igår (brukar känna när jag har) så vi har försökt under hela veckan, bim runt den 20e skulle jag gissa på då mensen varit oregelbunden :)

    Lycka till alla!


    Vi är oxå på första försöket :) Bim om 2 dagar. Har lite molvärk och ont i brösten men tyvärr har jag inte känslan av att jag är gravid, som jag förstått det brukar många känna det på sig. Jag får nog bli besviken denna gång :( Hoppas det går bättre för dig! Vore ju underbart att lyckas på första försöket :)
  • Linae86
    angel-1990 skrev 2015-01-07 17:19:50 följande:

    Under natte har jag har en lindrig värki tjejmagen och idag känns det spänt där.. bröstrn har blivigt ömma och verken i korsryggen kommer och går. Bim har jag inte för än på måndag och brukar inte känna sånt här så här tidigt. Hoppas inte att mensen kommer jag orkar verkligen inte med de :/


    Härligt! Hoppas att du är gravid och att kroppen inte bara spelar dig spratt :) Håller tummarna!
  • Linae86
    TB1 skrev 2015-01-08 01:17:56 följande:

    Hur går det för alla, det var väl någon som hade BIM idag?

    Håller tummarna för er tjejer!


    Jag har på lördag. Har haft molvärk sen igår. Dock tror jag tyvärr bara att det är mensen som är på g :/ Iofs är det kanske lite tidigt med mensvärk redan nu? Hur långt innan brukar ni få mensvärk?
  • Linae86
    jc86 skrev 2015-01-09 15:20:03 följande:

    Hur går det för alla? :)

    Själv vet jag inte riktigt.. Har haft bruna flytningar på morgonen i tre dagar. Tänkte att det kanske var mensen som var på g nästan en vecka för tidigt. Men idag har jag inte sett röken av dessa så antar att det var något annat. Jättekonstigt! Räknade typ med att mensen skulle dyka upp idag. Mina förhoppningar har iaf sänkta pga detta, men eftersom dom verkar va över nu finns det ju en chans. :) Jag tänker inte ge upp förrän mensen sätter igång! :P BIM är runt måndag så ska testa nån gång i början av nästa vecka! :)


    Låter som att du kan leva på hoppet ett tag till i alla fall :)

    Jag har bim imorgon. Haft molvärk de 3 senaste dagarna, trodde det var mensen som va på g men brukar inte känna av det så tidigt innan mens. I morse mådde jag hemsk illa och har huggningar lite då och då i "tjejmagen". Men jag vågar inte riktigt hoppas, de flesta brukar väl säga att man känner på sig om man är gravid? Efter att ha väntat på barn i nästan 8 år känns det för bra för att vara sant om det skulle ta sig så snabbt! :)

    Spännande att se om du får mensen eller om du är gravid :) Hoppas! :)
  • Linae86
    jc86 skrev 2015-01-09 15:39:49 följande:
    Det låter ju som om du skulle kunna vara gravid! :) Hoppas! :) När tänker du testa? Jag tror att det är väldigt individuellt om man känner det på sig. Jag tror även att många känner det på sig utan att vara det bara för de vill så himla mycket. Jag var tvärsäker på att jag var det i början av veckan men som sagt efter blödningarna försvann hoppet lite och så även många av symptomen. Jag tror att jag inbillade mig många symptom för jag så himla gärna ville, sen när man kom ner på jorden lite så började kroppen fungera mer normalt. Det enda jag känner av nu är att bröstvårtorna gör ont. Men det är ju som sagt väldigt tidigt än och många får ju inte symptom förrän senare :) 
    Jag hoppas ju såklart att jag är det men vågar inte ställa in mig på det :/ Vi befinner oss utomlands just nu och alla symtom lyckas jag på något vis koppla ihop med andra saker som tex värme, dålig mat osv. Vi kommer hem på tisdag så funderar faktiskt på att hålla mig från att testa tills på onsdag. Jag har testat någon gång för ett par år sedan när jag trott att jag var gravid, men så fort jag testat har mensen kommit. Så därför tänkte jag försöka vara tålig och vänta lite extra, om jag nu klarar av det ;) har dock en känsla av att mensen kommer imorgon så jag får bli besviken. Den har aldrig varit sen innan, så får väl se om den dyker upp imorgon.

    Du hade bim på måndag va? Är det inte ganska vanligt med bruna flytningar som

    symtom? :) Du kanske trots det är gravid! :) När ska du testa?
  • Linae86
    angel-1990 skrev 2015-01-10 01:04:11 följande:

    De senaste 3 dagarna har jag haft förhöjd kroppstemperatur på kvällen/natten och under dagen är de borta.

    Känner att det "spänner" vid båda äggstockarna oxh har en molande värk i ryggslutet.

    Kan det vara ett tecken lr inbillar man sig bara? :p

    Vem va det som hade bim imorgon? :)


    Jag har bim idag! Fick en brunliknande flytning igår, brukar inte få det men det kanske är ett tecken på att mensen är på g? Har mått jäkligt konstigt de senaste dagarna men vi befinner oss utomlands så det kan lika gärna bero på värmen. Får helt enkelt vänta och se under dagen. Jag fantiserar redan om hur man ska berätta för folk om det vore så.

    Nu har väl alla här bim de kommande dagarna, ska bli såå spännande att se om det tagit sig på någon!! :D
  • Linae86
    angel-1990 skrev 2015-01-10 16:07:40 följande:
    jag har bim imorgon. Symtomera finns kvar men mitt "plus" är fortfarande extremt svagt. Har börja fått mera ont men inte som mensverk... allt känns bara konstigt just nu
    Men då kanske du är gravid :) Ett svagt plus är ju alltid något att hoppas på iaf :) När ska du testa igen?
  • Linae86
    angel-1990 skrev 2015-01-10 17:22:10 följande:
    Imorgon tänkte jag testa igen :)
    Åh spännande! :) Hoppas! Vore kul att se att det gick vägen för någon! :) Håller tummarna!
  • Linae86
    everlove skrev 2015-01-10 20:54:17 följande:

    Hoppas det är okej att jag är med här :)

    Har följt tråden och sett att många har BIM de närmaste dagarna. Jag har BIM idag enligt min app, men den räknar på genomsnittliga cykellängden, om denna cykel är lika lång som den förra så är BIM på tisdag. Så nånstans mellan idag och tisdag Glad

    Kommer nog inte testa förrän på tisdag. Har hållit på ett antal månader nu, så är inte lika ivrig som jag var i början Flört Denna månad vet jag med säkerhet att vi prickade in ÄL, så lite hoppfull är jag!


    Härligt att höra att ivrigheten ger med sig lite grann efter ett tag ;) Själv håller jag på att bli galen. Och om det ska vara såhär varje månad hamnar jag nog på psyk innan det är färdigt :P Har du kört äl tester nu eller räknar du ut via appen bara?
  • Linae86
    everlove skrev 2015-01-10 22:07:38 följande:
    Ja, man måste nog tvinga sig själv att chilla lite efter ett tag och distansera sig lite från det hela. Men det är svårt..!! Trodde inte det skulle vara så jobbigt som det varit att försöka bli gravid.. man blir lätt lite tossig Flört

    Är det första försöket för dig?

    Jag började med äl-tester förra månaden, då fick jag inget utslag. Det fick jag däremot nu, men flera dagar senare än vad det stod i appen. Så har man oregelbunden mens som jag har är det definitivt värt att köra med tester.
    Jag hade nog ställt in mig lite på att det skulle bli jobbigt eftersom jag längtat så länge. Nu tänkte jag att det kanske inte blir så farligt ändå eftersom jag bara varit så lycklig över att sambon äntligen vill! Men igår kväll och i morse när jag hade någon slags brun flytning blev jag så besviken och hade svårt att hålla tårarna borta. Trodde faktiskt inte att jag skulle bli så ledsen. Skönt att höra att man förhoppningsvis lugnar ner sig lite. Dock har mensen inte kommit än, brukar ha på dagen och nästan på klockslaget annars. Men nu vet jag ju inte om den spökar för att jag hoppas så...

    Det är vårat första försök nu. Och jag har bara fastnat i att jag vill att det ska gå jäkligt snabbt! Men jag vet ju att det kanske inte gör det...

    Skönt att du fick utslag på ägglossningen nu! Förhoppningsvis funkar det då! :D äter du folsyra och vitaminer oxå? Eller kör du bara på som vanligt med kost osv? :)

    När hade du bim föresten? Ska bli så spännande att se om du får ett plus nu när ni prickat in :D
  • Linae86
    everlove skrev 2015-01-10 23:41:50 följande:
    Ja, det är svårt att inte bli ledsen. När jag tog mitt första graviditetstest och det var negativt hade jag också svårt att hålla tårarna borta.

    Jobbigt med flytningen, men om mensen inte kommit än så finns det ju något hopp i alla fall Glad När har du tänkt ta ett test?

    Ja, det var jätteskönt att se att jag faktiskt har ägglossning, har gått och oroat mig över att det kanske inte funkar som det ska. Men nu vet jag att åtminstone det funkar Skrattande Jag äter multivitamin, ökade precis den så jag tar två om dagen istället för en, då får jag i mig tillräckligt med folsyra.

    Jag har bim på tisdag om denna menscykel är lika lång som den förra. Har oregelbunden mens så alltid svårt att veta. Men är inställd på tisdag i alla fall.
    Nej ingen mens än, haft något liknande mensvärk i 4 dagar nu. Jag är utomlands nu och är inte så sugen på att testa här, är hemma på tisdag. Så testar nog onsdag om inte mensen kommit då. Du skulle testa på tisdag? :)
  • Linae86
    kissecat skrev 2015-01-11 00:57:54 följande:

    Här är en till som hoppas på ett plus! Är på BIM+2 idag och ingen mens i sikte än så länge trots ömma bröst och mensvärk i flera dagar. Tog ett test igår men det var så blankt det kunde bli :( Har ställt in mig på att mensen kommer snart men hoppas ändå.. Efter vi hade haft sex igår kom det en litenliten rosa droppe på pappret efteråt, men inget mer efter det. Det är säkert bara kroppen som spökar för att jag vill så mycket. Tidigare när jag har trott att jag har varit gravid har mensen skjutits upp en vecka fast jag brukar ha ganska regelbunden i vanliga fall.


    Då kanske du är gravid :) så länge inte mensen kommer lever ju hoppet kvar :) irriterande bara att kroppen verkar kunna spela en massa spratt, mensen blir sen osv vilket betyder ju att det tar längre tid innan man kan försöka nästa gång :/
  • Linae86
    kissecat skrev 2015-01-11 15:14:26 följande:

    Hade lite blod i trosorna i morse så jag antar att min mens är på väg.. Jaja, bättre lycka nästa gång.


    Vad synd! :/ min mens har fortfarande inte dyk upp. Funderar på att testa imorgon, vet inte om jag kan hålla mig längre ;) känns så jobbigt att gå och undra hela tiden.

    Bättre lycka för dig nästa gång!
  • Linae86
    angel-1990 skrev 2015-01-11 03:27:07 följande:

    Imorgon har jag bim.... hoppas hoppas att ett tydligt plus dyker upp :) och lycka till, till er alla andra att ni också plussar :D


    Hur har det gått för dig? :)
  • Linae86
    angel-1990 skrev 2015-01-11 15:31:48 följande:
    Mensen har kommit så det blev ingenting :(
    Åh vad tråkigt :( Att det ska vara så svårt! Bättre lycka nästa gång! Mitt hopp sjunker för varje gång någon här inne säger att de fått mensen....
  • Linae86
    everlove skrev 2015-01-11 16:43:40 följande:

    Hoppas ni hittar peppen igen, ni som fått mens nu i dagarna. Vet hur besviken man blir. Försök tänka på att det tar sig för nästan alla så småningom, och om det inte händer nu så kanske det inte var meningen att det skulle ske just nu Hjärta


    Hur går det för dig? Ingen mens än? :)
  • Linae86
    everlove skrev 2015-01-11 19:57:51 följande:
    Nej, inget än :) Svullen mage dock, så kan vara på g. Eller så är den svullen av nån annan anledning, vad vet jag ;)
    Då lever vi på hoppet några dagar till du och jag ;) vore ju väldigt trevligt att vara en av de 20% som lyckas på första försöket ;)
Svar på tråden bli gravid med första barnet 2015