• sandrahed

    Mammalediga i luleå?

    Någon mer som är mammaledig nu i vår i närheten av Luleå och vill gå promenader/fika/umgås?

    Jag är 25 och fick mitt första barn i november. Är rätt ny i stan och det blir lite ensamt på dagarna. Vore trevligt att träffa andra nyblivna mammor :)

  • Svar på tråden Mammalediga i luleå?
  • EnPetra

    Torsdag vid 14? Jag hänger på :) 


     


    cicci01 skrev 2015-04-21 15:11:19 följande:

    Kan vi göra, kanske kan ses utanför Friends. Hur får man plats med barnvagn där?


    Vi kan ses utanför, sist var vi två med barnvagn, då var det iallafall inga problem :) 

  • EnPetra

    Jag har tyvärr fullt upp till efter den 30:e, håller på att planera dop och bröllop, massa utgifter och fixning. Men gärna efter det! :) 

  • Sofia L

    Hej,
    Jag tar gärna en fika i veckan!
    Vad tros om i morgon eller på torsdag typ halv två på Friends?
    Petra: Vi kan ju ta o ses sen efter den 30e också givetvis :) 

  • copycat

    Hej!

    Vet inte om denna tråd bara är för mammalediga eller om något barn hunnit börja på förskola ännu? Fick precis besked om att min dotter fått plats på boskatans förskola, är det nån som är där och vad tycker ni om den? Är såklart den enda förskola på kommunens hemsida som INTE går att klicka på, haha, extremt frustrerande, är ju nyfiken! Är vårt första barn så vi har inte varit inne i förskolesvängen tidigare och man vill ju såklart att ens barn ska ha det toppen! Vi bor på Hällbacken och ska väl flytta henne dit när den förskolan öppnar men till dess har vi alltså fått plats på boskatan (sökte ormberget, Vintergatan och norrskenet i första hand men det är ju knökfullt). Suger åt mig all info jag kan få! Ha det fint!

  • EnPetra
    copycat skrev 2015-05-27 10:14:46 följande:

    Hej!

    Vet inte om denna tråd bara är för mammalediga eller om något barn hunnit börja på förskola ännu? Fick precis besked om att min dotter fått plats på boskatans förskola, är det nån som är där och vad tycker ni om den? Är såklart den enda förskola på kommunens hemsida som INTE går att klicka på, haha, extremt frustrerande, är ju nyfiken! Är vårt första barn så vi har inte varit inne i förskolesvängen tidigare och man vill ju såklart att ens barn ska ha det toppen! Vi bor på Hällbacken och ska väl flytta henne dit när den förskolan öppnar men till dess har vi alltså fått plats på boskatan (sökte ormberget, Vintergatan och norrskenet i första hand men det är ju knökfullt). Suger åt mig all info jag kan få! Ha det fint!


    Jag är mammaledig, men har sökt plats på boskataskolan som dottern ska börja på i Januari, om vi får plats dvs. Vi ska bygga hus på etapp 3 på Hällbacken nästa år, och ska då också byta till den förskolan när den öppnar :)

    Inte hört så mycket om boskatan dock, tror det är någon tillfälligt öppnad skola för dem som ska gå på Hällbacken sen? Eller det kanske bara är svammel? 
  • copycat
    EnPetra skrev 2015-05-27 21:40:56 följande:
    Jag är mammaledig, men har sökt plats på boskataskolan som dottern ska börja på i Januari, om vi får plats dvs. Vi ska bygga hus på etapp 3 på Hällbacken nästa år, och ska då också byta till den förskolan när den öppnar :)

    Inte hört så mycket om boskatan dock, tror det är någon tillfälligt öppnad skola för dem som ska gå på Hällbacken sen? Eller det kanske bara är svammel? 
    Hej!

    Jag pratade med kommunen och fick förklarat för mig att boskatan öppnade tillfälligt, efter jul, för att lulsundets förskola hade fått en fuktskada. Men från och med nu till hösten öppnar en helt ny avdelning, vinden (som vi fått plats på) och sen finns sen tidigare avdelning Regnbågen. De som sen väljer att flytta sina barn till Hällbacken gör ju det, men den som vill får stanna, pedagogerna kommer vara kvar på boskatan (och nya kommer till Hällbacken) så den är inte tillfällig på så sätt att den klappar igen när Hällbacken öppnar :) men dom har försökt placera fler "Hällbackenbarn" på boskatan för att förmodligen många förändrar från Hällbacken vill flytta sina barn dit sen, och det innebär ju att kompisarna följer med, vilket kan kännas tryggt :)
  • EnPetra

    Någon som vill ses i veckan? Hört rykten om att det ska vara fint väder :) 

    Fika eller lunch på stan? Bada? 

Svar på tråden Mammalediga i luleå?