Inlägg från: Fyraprinsar |Visa alla inlägg
  • Fyraprinsar

    Vi som ska försöka bli gravida nu i januari 2015

    Zanda skrev 2015-01-18 18:55:45 följande:

    Hoppas det kommer igång direkt utan problem!

    Jag älskar också förlossningar, har haft kanonbra och häftiga fast totalt olika med mina två! Men framförallt älskar jag att vara gravid, mår som en prinsessa och det är så coolt att någon växer inne i en, en helt ny liten person, sååå himla coolt!!! smile2.gif

    Har alltid tänkt oss två el kanske tre barn, nu kan både jag och min tänka oss fyra och kanske fem med! smile1.gif Låter inte alls som jag, men det är det roligaste jag har gjort i hela mitt liv!!!


    Exakt så är har jag tänkt. 2 kanske 3 barn..:. Nu har vi 4 och vill ha 5:e! Vi är inte typiska massa barn-familj:) visst vi lägger ner hela vår själ i barnen men vi fortsätter med våra intressen, vi ser bara till att barnen involveras. Skidåkning, träning, företag mm. Vi pusslar så att vi kan vara tillsammans mycket, köpte en stor villa så vi får plats:) jag var nog en typisk stockholmstjej förut, utan att generalisera:) fick mitt första barn vid 20, fick andra barnet tätt. Sedan löste jag på universitetet 4 år och planerade in 3:e barnet precis när jag var färdigutbildad. Nu älskar jag att ha denna stora familj, ibland är det kaos men mest är det ju underbart! Tänker bara på bebis nu!!!
  • Fyraprinsar
    JoyceCarol skrev 2015-01-18 19:03:41 följande:

    Hur stor är chansen att lyckas två dagar innan äl?


    Stor tror jag:) har dock själv endast blivit gravid på ägglossningsdag. Men de kan ju funka flera dagar innan!
  • Fyraprinsar
    Limaxxx skrev 2015-01-18 19:08:02 följande:

    Vad spännande allihop! Lycka till!

    Jag och min sambo sedan 6 år ska ev försöka nu i vår. Jg älskar honom över allt annat och han är mannen i mitt liv. Vi fyller båda 30 i år. Jag började prata om barn i somras, men då tyckte han att det var för tidugt. Hsn har nu självmant föreslagit att vi ska blrja försöka. Det känns kul och jag är egentligen jätteglad. Enda kruxet är att jag åtminstone vill vara förlovad (helst gift...) om vi ska försöka... Jag är ganska traditionell och det trodde jag att han också var. För mig är det otänkbart att själv fria.


    Välkommen! Tala med din kille om hur du känner, då kanske han friar snarast:) så kan ni vara förlovade, få barn och sedan gifta er.
  • Fyraprinsar
    mliinn skrev 2015-01-19 06:09:45 följande:

    F

    php75f9V966393.jpg

    Det blir förmodligen en liten september bebis här hemma.


    Weeee!!! +3 till och med!!!! Ha ha vad roligt!! Idag såg jag segring på ägglossningsstickan:) hoppas hoppas även jag kan pricka in en bebis, fast till oktober då:)

    Ha en fin dag!
  • Fyraprinsar
    schober skrev 2015-01-19 08:42:06 följande:

    Jag hoppar också in här, (första inlägget, amagaaaad)!


    Min karl och jag har pratat om barn sedan vi blev tillsammans, snart fyra år sen, mest som en mysig framtidvision som vi ville sikta mot, och jag började få riktig längtan för ca två år sen men det har egentligen inte varit några seriösa tankar förens sista 6-7 månaderna. Min älskling är väldigt ansvarsfull och praktisk av sig så han vill verkligen att vi ska det så bra som möjligt framför allt ekonomiskt innan vi får barn, och nu verkar det gå framåt. Han arbetar heltid med bra lön, och jag ska börja plugga nu (dock får jag bara minimumbidrag som mammaledig sen, men vi kommer ha en buffert) men det känns som vi har en bra framtid i alla fall.


    På nyårsafton så var det första försöket, vilket var passande då jag började få ägglossningssekret en dag innan, och ägglossningen var den 3e januari.


    Snabbt så började jag känna mig underlig i kroppen. Uppblåst, värk i "äggstockstrakten", gasig och började gå på toaletten mer (kissade framförallt, men magen var i gång!).


    En vecka gick, och jag började få mer mensvärkliknande känslor i tjejmagen, acne, kissade väldigt ofta, uppblåst i magen, jag började bli trött snabbare, min temperatur var något förhöjd och andra veckan började illamående komma lite då och då. Det var som en liten våg sköljdes över, men försvann relativt fort.


    Hann ta två grav.tester, men båda var negativa. Tänkte att jag skulle testa på bim-3 med Clearblues test, men även det var negativt. Sjukt irriterande då jag verkligen kände mig gravid. Vi bestämde oss för att vänta in bim för att sedan testa igen...


    Bim kom... med brunröda flytningar och mensvärk. Kul tänkte jag, nu satte mensen igång... men på hela dagen så var det det enda som kom, de där flytningarna.


    Bim+1 så gjorde jag ett till test... Negativt... och blod.


    Så det var det, dags att vänta ut min långa cykel (ca 40dagar) innan det är dags igen. Dock är jag så himla förvirrad, för min kropp har aldrig betett sig efter ägglossning som den gjorde de två förra veckorna. Jag var helt säker på att 'Nu, nu är det nånting som händer där inne'. Snacka skengraviditet =/ ! 


    Vad roligt att ni är på gång! Vi tänkte precis som er, ekonomi, stabilt mm. Jag har haft precis som du, med något av barnen. Fick en liten blödning ( nidblödning). Trodde det var mens på g. Men icke, negativa test. MEN sedan plussade jag en vecka efter.. Senare gravid än vad jag trodde. Ibland kan dock kroppen komma i otakt pga av ens inre vilja :) testa igen om mens ej kommer.
  • Fyraprinsar
    4barnsmamma2014 skrev 2015-01-19 11:56:49 följande:
    Vad roligt med stor familj!

    Vi har tre barn. De är 8, 11 och 13 år.
    Så det blir ju en sladdis...eller flera ;)

    Hur gamla är era barn?
    Verkligen häftigt med stor familj:) våra är 12,10( 11 i år) 6 och 1 1/2 år! Var jätte tungt att få mf, har aldrig haft det tidigare, nu tänker man ju 100 tankar.. Tänk om det är svårare nu då man är 33? Tänk om det inte vill sig mer.. Osv. Min man är några år yngre än mig så hans simmare borde vara starka:) häftigt att att ni får en liten bebis när eran yngsta är 8, när har du BMI? Du kanske skrev det?
  • Fyraprinsar
    sweetheart80 skrev 2015-01-19 13:27:57 följande:

    Nu sitter även jag och hoppas på att det har tagit vid äl. Har nu varit utan min adhd medicin en vecka. Slutade ta den dagen innan jag tog ut spiralen. Vill ju inte riskera nåt. Men Jisses vad tankarna far runt i 300 knyck dygnet runt. Men det funkar ändå. Nån mer än jag som slutat med medicin inför kommande bebis?? Dock sitter jag inte och hoppas för mycket och inte känner jag efter heller. Man faller så hårt då. Jätte kul att se att flera har fått plus på stickorna. Och lycka till till er som fortsätter och försöker. Min sambo är helt säker att det kommer att visa ett plus för oss på löning och att det finns en liten Hugo i magen Haha. Jag är mer skeptisk.


    Måste säga att det är starkt av dig att sluta med medicin, förstår att det far i huvudet:) när kroppen måste ställa om sig oavsett från vad så är det ju en liten process. Min storebror äter medicin, diagnos adhd. Han kan inte vara utan den säger han. Såklart olika för alla. Han är högt uppsatt på ett arbete där han måste ha full fokus konstant, han brukar skoja och säga när han stressar för mycket han måste fått i sig ett sockerpiller:) stabiliseras säkert snart, om du är eller blir gravid så kommer ju alla hormoner också. Jag tycker alltid det är skönt att skylla på gravidhormonerna när jag blir tankspridd mm:) hoppas din mans intuition stämmer!
  • Fyraprinsar
    sweetheart80 skrev 2015-01-19 19:40:43 följande:
    Tackar. Ja inte är det lätt att lägga av med medicinerna men eftersom det är amfetamin så vill jag inte riskera nåt med bebisen. Min sambo har oxå adhd och han äter medicin och han förstår hur jobbigt det är att vara utan. Men tycker det funkar hyfsat ändå. Jag har förvarnat honom om gravidhormonerna Haha. Och han lovar att han fixar det . Min ena son har oxå adhd och minsta gossen är starkt misstänkt bokstavsbarn från andra sonens terapeut. Bara dottern som inte har några bokstäver. Så man kan väl säga att vi aldrig har tråkigt hemma :-P jag och min sambo (som inte är pappa till mina barn) satt en kväll och diskuterade huruvida chansen/risken Hur man nu vill ta det att vårt gemensamma barn blir ett bokstavsbarn. Haha.

    Fördelen med att ha adhd när man har små barn är att man utan vidare kan vara uppe hela natten och sova väldigt få timmar men ändå funka som människa. Haha
    Jag är lärare till barn med diagnoser. Kalla det vad man vill, bokstäver huller om buller eller andra benämningar:) det är dessa barn som växer upp och blir de mest kreativa och driftiga individer. De behöver bara förutsättningarna. Goda förebilder och mycket RAMAR och KRAMAR:) håller tummar för er!
  • Fyraprinsar

    Behöver er hjälp tjejer!

    blir tokig på ägglossningen!! Tror den visade starkt idag,men kanske inte fullt ut, eller? Tänkte att den blir starkare ikväll... men nu svagt på em?? Borde väl ha stegring längre?? Släpper ju först efter 24-48 timmar efter utslag. Vad tror ni om testen?

  • Fyraprinsar
    AnEd skrev 2015-01-20 18:45:43 följande:

    Oj.svårt att säga :/

    Kan det inte vara så att strecket bara är konstigt då? När ska du ha ägglossning tror du då?

    Ta ett till test?


    Jag ska ta ett till senare ikväll. Jo men äggosdningen bör vara runt 24-25. Så det kan ju bli segring nu... Men frågan är om det är Max- starkt imorse 20/1? För det senaste som jag tog på eftermiddagen är ju svagt igen..
Svar på tråden Vi som ska försöka bli gravida nu i januari 2015