• Anonym (Mats)

    Nätdejtade kvinna, se hit.

    Hur många meddelanden får dagligen i din inkorg på de dejtingsidor du är medlem hos?

  • Svar på tråden Nätdejtade kvinna, se hit.
  • SnurriggirrunS

    Det var olika, ibland inga, ibland 15 om dagen. När jag var nyreggad fick jag närmare 40 om dagen men det avtog efter någon månad. Om jag var inloggad sent på kvällen/natten fick jag enbart skamliga förslag.

    Många kontakter innebär inte automatiskt lika med trevliga mail eller intressanta män.

  • Anonym (Mats)
    SnurriggirrunS skrev 2015-01-10 02:36:12 följande:

    Det var olika, ibland inga, ibland 15 om dagen. När jag var nyreggad fick jag närmare 40 om dagen men det avtog efter någon månad. Om jag var inloggad sent på kvällen/natten fick jag enbart skamliga förslag.

    Många kontakter innebär inte automatiskt lika med trevliga mail eller intressanta män.


    Nej, men som man är det stendött. Vet inte om det är Najs heller.
  • Anonym (kvinna)

    Några i veckan kanske...och totalt ointressanta. Så jag avslutade medlemskapet.

  • nymedlem

    I snitt ca 10 per dag.

    Letade själv upp min sambo och tog kontakt. Tror han blev rätt smickrad av det

  • Nyfiken gul

    hur många man får beror ju också på vilken typ av sajt man befinner sig på och hur aktiv man är. 

    En helt ovetenskaplig iakttagelse är ju att folk tror att dom är mer aktiva än dom faktiskt egentligen är.  Att stå som online och klicka runt på 5 stycken random profiler  2 ggr i veckan  är ju inte direkt att vara aktiv....  

    Vill man ha mail i sin inbox får man se till att både synas och höras både i sin profil, bland folks gästböcker, aktivt skicka egna mail,  vara i chatten , diskutera på klotterplanket , kommentera andras profilbilder osv osv .  

    träffade min man på en dejtingsajt och även han hade konstaterat samma sak ur det manliga perspektivet. Skulle han ha en chans var han tvungen att armbåga sig fram och bli synlig. 


    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Anonym (Mats)
    Nyfiken gul skrev 2015-01-10 10:46:11 följande:

    hur många man får beror ju också på vilken typ av sajt man befinner sig på och hur aktiv man är. 

    En helt ovetenskaplig iakttagelse är ju att folk tror att dom är mer aktiva än dom faktiskt egentligen är.  Att stå som online och klicka runt på 5 stycken random profiler  2 ggr i veckan  är ju inte direkt att vara aktiv....  

    Vill man ha mail i sin inbox får man se till att både synas och höras både i sin profil, bland folks gästböcker, aktivt skicka egna mail,  vara i chatten , diskutera på klotterplanket , kommentera andras profilbilder osv osv .  

    träffade min man på en dejtingsajt och även han hade konstaterat samma sak ur det manliga perspektivet. Skulle han ha en chans var han tvungen att armbåga sig fram och bli synlig. 


    Jag tycker det är förjävligt. Jag har slutat skriva till tjejer för då upprätthålls bara deras maktställning. Jag vill också ha kontroll, men det går inte just där.
  • Anonym (Man)

    Kollar man så var en del varit aktiva i flera år på vissa av dessa sajter. Säkert både män och kvinnor. Jag tyckte det verkade konstigt att söker man nån så bör man inte vara medlem i flera år och ändå se bra ut? Blev som ett beroende och ond spiral att vara på tex badoo. Upptog mycket tid helt enkelt. Dom som kontaktad en var desperata och det kändes konstigt. Nä ska man träffa nån så är det kanske jobbet, gymmet eller i matvaruaffären det tror jag i alla fall

  • Anonym (...)
    Anonym (Mats) skrev 2015-01-09 16:12:40 följande:

    Jaså, jag är förvånad. Vad tror du är förklaringen då?


    Att jag är jätteful. Jag är rätt trött på att höra hur mycket mail kvinnor får. Generellt får kvinnor fler, men det finns gott om kvinnor som inte får några alls.
  • Anonym (kvinna)
    Anonym (...) skrev 2015-01-10 18:23:05 följande:
    Att jag är jätteful. Jag är rätt trött på att höra hur mycket mail kvinnor får. Generellt får kvinnor fler, men det finns gott om kvinnor som inte får några alls.
    Jag får inga mejl eller skamliga förslag av några män och har aldrig fått. Jag förstår inte att det skulle vara så vanligt men så har jag inget foto av mig på nätet heller. Men även om jag hade det så skulle jag nog inte få det för jag har inte fått positiv uppmärksamhet från män i vanliga livet heller.
  • Anonym (Mats)
    Anonym (kvinna) skrev 2015-01-10 18:26:53 följande:

    Jag får inga mejl eller skamliga förslag av några män och har aldrig fått. Jag förstår inte att det skulle vara så vanligt men så har jag inget foto av mig på nätet heller. Men även om jag hade det så skulle jag nog inte få det för jag har inte fått positiv uppmärksamhet från män i vanliga livet heller.


    Vad har du som inte skulle locka männen?
Svar på tråden Nätdejtade kvinna, se hit.