• Anonym (Traumatiserad)

    Svärmodern from hell - vad är era värsta historier?

    Här får ni gärna dela med er av det värsta era svärmödrar har gjort och sagt mot er. Mitt exempel: Svärmor tog för givet att hon skulle få vara med på förlossningen och började storböla när jag sa nej. Jag har såklart en hel drös med historier, men detta är iaf en början.

    Vad har ni varit med om för tokigheter?

  • Svar på tråden Svärmodern from hell - vad är era värsta historier?
  • Anonym (Fan själv)

    Min svärmor är fan själv. Hon har jobbat inom militären och tror att hon är något pga de. Kan aldrig ha fel, man får inte en syl i vädret. Talat om för mig att ja minsann kommer misslyckad med viktnedgång! Hon RÖKER INNOMHUS när jag är där och jag är gravid TROTS at jag säger GÅ UT! Man får aldrig en syl i vädret... Försöker redan bestämma om bebisen... Vad vi för döpa eller inte. Sambon avslöjade vad de blev för kön för henne trots att vi skulle hålla de hemligt och nu går hon runt och säger högt lilla pojken till alla... Satans jäkla fruntimmer...

  • Anonym (kärringjävel)
    nymedlem skrev 2015-01-23 14:23:56 följande:
    Fast det där hade jag inte blivit det minsta förbannad över. Jag hade respekterat att det blir massa onödigt skvaller i byn och klätt på mig lite mer just den stunden gästerna är där. Det är väl inte för mkt begärt? Dåligt och respektlöst gjort av dig/er tycker jag!
    Jo fast jag var inte ens "lättklädd" innan. Hade bara mina vanliga kläder,

    Hur kan de vara respektlöst att få klä sig som man vill? Hur kan en människa som bor i Sverige säga så?
  • Anonym (kärringjävel)
    nymedlem skrev 2015-01-23 14:23:56 följande:
    Fast det där hade jag inte blivit det minsta förbannad över. Jag hade respekterat att det blir massa onödigt skvaller i byn och klätt på mig lite mer just den stunden gästerna är där. Det är väl inte för mkt begärt? Dåligt och respektlöst gjort av dig/er tycker jag!
    Och vad menar du med onödigt svaller i byn? Vad skulle dom säga tänkte du? Att jag är en hora? Att dom valt "fel" fru till sin son?

    Tur att jag och min man inte bryr oss om en sån förnedrande kvinnosyn och kommer inte att hälla vatten på deras kvarn. Vi gör INGET fel!
  • Anonym (blä)

    Min svärmor är en ragata. Ärligt talat alltså. Jag brukar inte tycka illa om folk, men hon är inte sund.

    Efter att jag och min man gifte oss så började hon tycka illa om mig. Innan dess var hon supertrevlig och jag tyckte att vi kom väl överens trots att vi var olika. Men iom bröllopet så hände något. Hon började med små pikar mot mig, som blev sarkastiska kommentarer om ALLT. Hon exkjluderade mig i det mesta. Jag har ett par vanliga allergier som hon alltid vetat om. Men helt plötsligt så var det endast skaldjur och nötter när hon bjöd på middag eller fika.

    När min man tillslut konfronterade henne så sa hon bara "jag gillar inte henne, man måste inte gilla alla människor." Och så ansåg hon att när hon inte gillade mig så räckte det att min man och våra barn kom och hälsade på henne. Jag fick stanna hemma.
    Hon passade även på att förstöra mitt yngsta barns  års dag. Samt julafton samma år genom att sabbotera medvetet. Försökte sedan att skylla det på mig inför alla gäster. Hemska, hemska kvinna!

    Min man sa ifrån och hon tycker att allt är mitt fel, jag har sårat henne genom att ta hennes son och vända honom emot henne. Hon har inte gjort något fel. Hon måste ju inte tycka om mig!

    Sedan har hon alltid särbehandlat våra barn. Dom får för 100:-/julklapp, kusinerna får för 1000. Det är sjukt. Jag avskyr henne och hon är inte välkommen hem hit mer. Och min man vill inte heller veta av henne.

  • Anonym (blä)

    Ska tillägga med tanke på vad någon tidigare nämnde angående anmälan till soc. Det är en sådan sak som jag förväntar mig att min svärmor kommer att göra. Inte för att jag är orolig och har något att dölja. Men hon är en sådan knäpp person.
    Sedan skulle hon sitta hemma och små le för sig själv och trycka godisar.

  • Anonym (ok)
    Anonym (Hmm?) skrev 2015-01-22 20:41:29 följande:
    Vilket land gäller det? Är det ett asiatland där alla är pinnsmala?

    Längd och vikt på dig?

    Hon låter som en riktig häxa, men vatten kunde väl din man hämta åt dig? Ni borde tagit in på hotell när du blev sjuk?!
    Asiatland där alla är pinnsmala? Låter rasistiskt. Heter asiatiskt land och inte asiatland. Alla i Asien är inte pinnsmala, men av det du skriver så verkar du vara en bitter och avundsjuk kvinna. 
  • Anonym (ok)
    Anonym (Tjockis) skrev 2015-01-22 23:09:06 följande:
    Ja det var ett asiatiskt land, men jag kan säga att kärringen och hennes kvinnliga släktingar var ca 150 och vägde runt 60 kg så de var inte modellsmala direkt. Jag vägde 48 kg innan sjukdomen, 38 när jag var sjuk och åt upp mig till ca 44 kg andra gången. Är 168 cm lång.

    Min kille var inte hemma när vattengrejen hände, men han var inte mycket bättre än hon, jag fattar vem han brås på. Jag gjorde slut med honom, mycket pga att han försvarade sin mammas beteende oavsett vad hon gjorde. Mamma hade aldrig fel.
    Om du var tjock så är det klart att de reagerar. 
  • Anonym (blä)
    Rixa skrev 2015-01-23 10:10:56 följande:

    Vilka skräckhistorier!! Jag blir nyfiken på vad det är för sorts kvinnor dessa svärmödrar. Vad är det för ålder på dem? Övrigt umgänge och har de några intressen i livet? 

    Jag är svärmor gånger tre och har bra kontakt med alla mina svärdöttrar. Ser några skräckexempel bland bekanta men mest bra svärmödrar, tack och lov. Av skräckexemplen är några väldigt flitiga på FB och skriva dagens kloka ordspråk osv. Skenet utåt är att de är så kloka och visa men sen visar det sig att de är kontrollerande, lägger sig i mm mm och lever inte alls efter det de försöker ge sken av. 

    Vad kan det bero på?? 


    Min svärmor är 65 år. Min man är yngst av 2 barn. Han har en storasyster som alltid fått vara nummer 2 då min man varit favoriten.
    Men när jag och min man gifte oss så blev systern favoriten. Svärmor berättar gärna för alla att hon tycker så mycket om sin dotter och sin svärson. Och att hon inte längre har någon son eller svärdotter. (Ingen fattar varför).

    Min svärmor har inga vänner, aldrig haft. Bara ytliga bekanta. Hon avskyr allt och alla som har det bättre, är lyckligare osv än henne själv. Men varje år när barnbarnen fyller år sätter hon in en annons i tidningen. Eller ja, alla utom 1 av barnbarnen som hon bestämt sig för att inte gilla. Då står det alltid "Till våran älskade solstråle kramar farmor och farfar". Så hennes kollegor tror nog att hon är en underbar farmor. Men tvi fiiifan.
  • Anonym (Adoption)

    Min svärmor är en komplett galen rasist.
    jag och min man kan inte får biologiska barn. Sedan i berättade har det varit ett evigt ojjande om hur synd de är om min man om inte kommer få några barn(felet ligger hos mig)  och om  hur mycket lycligare han skulle varit med en kvinna som kan få barn.
    En gång när vi kom dit på middag, så hade hon satt på ett bildspel på tvn. Bara bilder på min gravida svägerska (magen ur olika vinklar)och barnbarnen. Vi snackar ett hundratal bilder.
    När vi sen bestämde oss för att adoptera(ett barn med romskt urprung) så tycke hon att: vi kunde väl ta en unge fr Kina som alla andra. Ett romskt barn...usch , de stjäl ju bara, de har de med sig i blodet och en massa andra dumheter...
    Hon uttryckte klart att det inte skulle vara hennes barnbarn om vi adopterade(ovsett urspung).
    Vidare ville hon inte fira jul med oss(ingen jul), för vi har ju inga barn och julen är ju barnens högtid

    Ett litet axplock bara.
    Tilläggas bör att vi idag inte har någon kontakt med henne alls. Min man har alt att helt utesluta henne ur våra liv.

  • asta66
    Anonym (Fan själv) skrev 2015-01-23 14:38:42 följande:

    Min svärmor är fan själv. Hon har jobbat inom militären och tror att hon är något pga de. Kan aldrig ha fel, man får inte en syl i vädret. Talat om för mig att ja minsann kommer misslyckad med viktnedgång! Hon RÖKER INNOMHUS när jag är där och jag är gravid TROTS at jag säger GÅ UT! Man får aldrig en syl i vädret... Försöker redan bestämma om bebisen... Vad vi för döpa eller inte. Sambon avslöjade vad de blev för kön för henne trots att vi skulle hålla de hemligt och nu går hon runt och säger högt lilla pojken till alla... Satans jäkla fruntimmer...


    Släng ut henne. Det är 2015 och man röker inte i gravidas närhet.Inte om man vill att barnet ska bli friskast möjligt. Åk inte dit! Min svärmor envisades med att ha pälsdjur hemma jämt och ständigt. Min mans astma tålde det inte. Så jag vägrade att sova över där. Svärmor sur men det är hennes problem.
    Att du inte far dit för du inte gillar röken är första steget att visa vem som bestämmer över bebisen.
Svar på tråden Svärmodern from hell - vad är era värsta historier?