Inlägg från: Anonym (illa?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (illa?)

    Såg till att min pojkvän inte fick jobb

    Jag jobbar högt upp i ett mellanstort företag och VD'n kom och snackade om att han hört om en kille som ströjobbat åt ett annat företag som inte hade tillräckligt med jobb för att berättiga en heltidstjänst, men det har vi. Killen är alltså min pojkvän och jag sa direkt att nej, jag vill inte ha min partner arbetandes under mig, jag vill inte ha lönesamtal med honom, jag vill inte att andra ska tro att han får fördelar osv.
    Han är arbetslös förutom de timmarna han blir inringd av det andra företaget. Nu känner jag att det kanske var dumt av mig, för han är en bra medarbetare med goda vitsord och har rätt kompetens, men jag skulle inte kunna vara hans chef. Han vet ingenting om det här och jag ämnar låta det vara så.

    Skulle ni kunna jobba under eller över er partner? Det skulle på intet sätt vara jämbördigt, jag skulle t ex tjäna nästan dubbelt så mycket och jag har betydligt roligare arbetsuppgifter än vad han skulle ha. Det skulle bara kännas konstigt.

  • Svar på tråden Såg till att min pojkvän inte fick jobb
  • Anonym (illa?)

    Någon annan skulle absolut ha kunnat hålla i intervjun men saker som lön och förmåner etc hamnar i slutändan på mitt bord. Jag kan skilja privatliv från jobb men jag är inte helt hundra på att han kan det, och jag vill inte prata jobb på hemmaplan.  Det är inte jobbigt att jag tjänar mer än honom i nuläget, men skulle jag komma hem och säga att "hej älskling, jag fick en bonus på 25000 och nu ska vi på tjänsteresa till USA i två veckor, ajuste jag kan inte ge dig den där höjningen på 1000:- och du måste jobba på midsommar...." skulle ju inte kännas sådär jätteschysst. Skillnaden mellan hans tilltänkta jobb och mitt är alltså milsvid och det jag tror att det inte skulle vara bra för vår relation. Alls. Dessutom skulle han, som nu, få följa med på +1-grejer för att han är min pojkvän, och det skulle ju inte se bra ut mot övriga anställda!
    Å andra sidan känner jag mig otroligt egoistisk som nekade honom jobbet och det känns inte superbra...

  • Anonym (illa?)

    Kan ju tillägga att han har heller aldrig bett mig att kolla om han kan få jobb där, så jag tror inte han är jättesugen på det heller...

  • Anonym (illa?)
    Anonym (mjmj) skrev 2015-01-23 12:20:38 följande:

    Men vad säger han då? Det är ju det enda viktiga egentligen. Om han känner exakt likadant som du, ja då är det ju lugnt.

    Min kille extrajobbar endast men söker fast jobb. Han har bra utbildning och väldigt bra rekommendationer men det är ändå svårt. Jag relaterar det bara till vår situation även fast jag såklart kan förstå att man inte vill jobba som den enes chef i ett förhållande.


    Jag har inte sagt någonting. Men jag tror att han skulle tacka ja till jobbet.
Svar på tråden Såg till att min pojkvän inte fick jobb