• mr me

    Blev du "högerextrem" när du fick barn?

    Många har vänsterpolitiska åsikter som unga, men blir mer borgerligt lagda som vuxna. Kanske inte minst för att man får en inkomst, börjar betala skatt och inser att vänsterns alla bidragsreformer kostar pengar. Men det finns andra förklaringsmodeller.

    Det finns en tes om att folk blir mer "högerextrema" när de får barn. Man blir skeptisk till invandring, kriminalromantik och liberala straff för grova brott när man har egna små barn som ska ut i den kalla, mångkulturella, socialliberala verkligheten.

    Är fem års fängelse ett lämpligt straff för en pedofil, borde inte brottsdömda invandrare utvisas och är Miljöpartiets förslag om att stänga fängelserna i förhoppning om att man ska kunna skola om alla mördare, rånare och våldtäktsmän till goda människor verkligen en så bra idé?

    Som förälder vill man instinktivt skydda sina barn mot våld och kriminalitet och börjar därför tycka att brottslingar ska straffas hårt och blir mer skeptisk till det mångkulturella samhällets alla baksidor, enligt tesen. Man blir mindre förlåtande mot grovt kriminella och mindre hatisk mot så kallade "privilegierade" (dvs skötsamma medmänniskor).

    Hur var eller är det för dig? Känner du att du blev mer av en "högerextremist" när du fick barn?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Blev du "högerextrem" när du fick barn?
  • Anonym (*)
    mr me skrev 2015-01-27 16:22:42 följande:
    Jo?

    Eller vad hade du väntat dig? En avhandling om Familjeliv och dess politiska klimat i jämförelse med andra svenska forum?

    Jag vågar nog ändå säga att Familjeliv är mer vänstervinklat och åsiktsmodererat än Flashback och skulle vilja anföra det som allmänt känd fakta.
    Ja, en oberoende källa, inte dina åsikter.

    Sedan behöver du inte ändra det du skrev innan, och skriva att det är mer vänstervinklat än något annat forum, för det var inte det du sade från början. Håll dig till det du skriver och stå för det.

    Ganska magstarkt av dig att kalla folk för lögnare, när du själv inte ens kan skilja på åsikt och fakta och sedan ändrar "fakta" för att den ska passa dig bättre.


  • mr me
    Anonym (*) skrev 2015-01-27 16:28:46 följande:
    Ja, en oberoende källa, inte dina åsikter.

    Sedan behöver du inte ändra det du skrev innan, och skriva att det är mer vänstervinklat än något annat forum, för det var inte det du sade från början. Håll dig till det du skriver och stå för det.

    Ganska magstarkt av dig att kalla folk för lögnare, när du själv inte ens kan skilja på åsikt och fakta och sedan ändrar "fakta" för att den ska passa dig bättre.
    Jag skrev att: "Familjeliv är extremt feministiskt och vänstervinklat forum så få platser är bättre att prova på än här"

    Och det måste väl ändå vara obestridligt. Eller menar du att Flashback, Stackoverflow, 9gag, Avpixlat eller Sweclockers är mer feministiskt?

    Familjeliv bryter av ordentligt och är i en klass för sig bland de "stora" som vänstervinklat och feministiskt. På inget av de andra forumen kan man förvänta sig hot eller påhopp för att ha kritiserat feminismen eller för att framföra en åsikt som inte är vänster.
  • Anonym (man)
    mr me skrev 2015-01-27 16:16:04 följande:

    Ja, absolut. Det är få ställen man blir så pass nedsablad på som Familjeliv om man framför en icke-vänstervinklad politisk åsikt.

    På alla andra forum är det okej att kritisera feminismen, på Familjeliv kan man bestraffas med 24 timmars avstängning bara av att skriva något feministkritiskt.

    Så absolut, ja, utmärkt källa!


    Varför är du på familjeliv om du ogillar det så mycket?
  • Mandel

    Har sedan barnsben fått inpräntat att man ska arbeta och göra rätt för sig så vänstersidan har aldrig lockat mig. Snarare avskräckt mig!


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • SpanskaFlugan
    mr me skrev 2015-01-27 16:39:44 följande:
    Jag skrev att: "Familjeliv är extremt feministiskt och vänstervinklat forum så få platser är bättre att prova på än här"

    Och det måste väl ändå vara obestridligt. Eller menar du att Flashback, Stackoverflow, 9gag, Avpixlat eller Sweclockers är mer feministiskt?

    Familjeliv bryter av ordentligt och är i en klass för sig bland de "stora" som vänstervinklat och feministiskt. På inget av de andra forumen kan man förvänta sig hot eller påhopp för att ha kritiserat feminismen eller för att framföra en åsikt som inte är vänster.
    Varken du eller någon av dina mer högervridna "polare" här på FL har någonsin försökt få till en vettig debatt runt feminism  (eller något annat ämne för den delen). Ni startar vanvettiga trådar där ni, precis som du gjort nu, lägger fram egna åsikter som fakta och tror att folk ska svälja det med hull och hår. 

    Om du bemödat dig med att skapa en åsiktsneutral TS så skulle du se att svaren var annorlunda och en vettig debatt uppstod. Men eftersom din TS är så skrattretande vinklad blir det bara diskussioner om din bristande förmåga att lämna korrekta källor. 

    När du startar dina ogenomtänkta feministkritiska trådar här får du mothugg på ett helt annat sätt än på de övriga forumet helt enkelt för att det här finns en helt annan sorts människor. Här får du berättigad kritik och kan inte komma undan med vad skit som helst. Om du inte gillar mothugg, håll dig på Flashbacks mer högervridna delar. Kom inte hit och gnäll för att vi inte stryker dig medhårs. 
  • mr me
    Anonym (man) skrev 2015-01-27 16:42:09 följande:
    Varför är du på familjeliv om du ogillar det så mycket?
    Det skrev jag inte att jag gjorde? I övrigt har jag redan svarat på den frågan.
    SpanskaFlugan skrev 2015-01-27 16:58:45 följande:
    Varken du eller någon av dina mer högervridna "polare" här på FL har någonsin försökt få till en vettig debatt runt feminism  (eller något annat ämne för den delen). Ni startar vanvettiga trådar där ni, precis som du gjort nu, lägger fram egna åsikter som fakta och tror att folk ska svälja det med hull och hår. 

    Om du bemödat dig med att skapa en åsiktsneutral TS så skulle du se att svaren var annorlunda och en vettig debatt uppstod. Men eftersom din TS är så skrattretande vinklad blir det bara diskussioner om din bristande förmåga att lämna korrekta källor. 

    När du startar dina ogenomtänkta feministkritiska trådar här får du mothugg på ett helt annat sätt än på de övriga forumet helt enkelt för att det här finns en helt annan sorts människor. Här får du berättigad kritik och kan inte komma undan med vad skit som helst. Om du inte gillar mothugg, håll dig på Flashbacks mer högervridna delar. Kom inte hit och gnäll för att vi inte stryker dig medhårs. 

    Gnäll? Skrattande

    Jag ställde en fråga som jag vill att folk svarar på. Uppriktigt talat tycker jag att det är bra att folk som du är lite tjuriga och kommer med påhopp eftersom det håller tråden vid liv, då är det fler som svarar på frågan.
  • Anonym (man)
    Mandel skrev 2015-01-27 16:57:01 följande:

    Har sedan barnsben fått inpräntat att man ska arbeta och göra rätt för sig så vänstersidan har aldrig lockat mig. Snarare avskräckt mig!


    Låter som socialdemokrati för 40 år sedan.
  • Anonym (man)
    mr me skrev 2015-01-27 17:02:42 följande:

    Det skrev jag inte att jag gjorde? I övrigt har jag redan svarat på den frågan.Gnäll?

    Jag ställde en fråga som jag vill att folk svarar på. Uppriktigt talat tycker jag att det är bra att folk som du är lite tjuriga och kommer med påhopp eftersom det håller tråden vid liv, då är det fler som svarar på frågan.


    Du verkar ju inte gilla det om du som konservativ säger att det är väldigt feministiskt?
  • mr me
    Anonym (man) skrev 2015-01-27 17:05:34 följande:
    Du verkar ju inte gilla det om du som konservativ säger att det är väldigt feministiskt?
    mr me skrev 2015-01-27 15:23:51 följande:
    Familjeliv är extremt feministiskt och vänstervinklat forum så få platser är bättre att prova på än här.
  • Anonym (man)

    [quote=74756193][quote-nick]mr me skrev 2015-01-27 17:13:58 följande:[/quote-nick][/quote]

    Hur kan du gilla det då?

Svar på tråden Blev du "högerextrem" när du fick barn?