• Anonym (Sjuktful)

    Mitt utseende förstör mitt liv

    Jag känner att jag måste skriva av mig lite. Grejen är att när jag var i tonåren sa många tjejer till mig att jag är ful, jag tänkte faktiskt inte så mycket på det utan tyckte såklart att det var trist att det var så. Men när jag har tittat på mig själv i spegeln efter att ha tagit på mig fina kläder och fixat frisyren så har jag tyckt att jag åtminstone sett neutral ut. Men på bild har jag alltid sett otroligt jävla ful ut. Nu var jag med på en gruppbild nyligen med ca 25 personer och jag är verkligen i särklass fulast av alla på den bilden, och det alldagliga människor med. Det är inget jag inbillar mig, jag är verkligen otroligt ful.

    Detta har gjort att jag har haft det svårt med tjejer, aldrig haft en tjej och aldrig fått ligga eller liknande och nu är jag runt 30. Nu när vi vet hur ful jag är, finns det något jag kan göra åt det? Jag har funderat på vad jag kan 'ändra' för att se bättre ut och mitt problem ligger i ansiktet. Jag ser ut som ett jävla missbildad miffo i ansiktet och plastkirurgi kan ju knappast göra några under.

    Detta har gjort att jag mått otroligt dåligt senaste tiden och har föreställt mig att ställa mig framför tåget eller liknande när jag inte har någon framtid. 

  • Svar på tråden Mitt utseende förstör mitt liv
  • Emmispemmis

    Jag såg bilden? Vad är det som är problemet? Ansiktet som vi inte ser? För på bilden ser jag inget som kan tolkas som fult. Du ser helt vanlig ut.

  • Anonym (Också ful)

    Alltså man såg ju bara kroppen och det är ju i ansiktet som man brukar se ful ut.
    Så jag kan inte bedöma varken den ena eller det andra.
    Men det är skillnad att se ful och att vara ful. Ett utseende kan man ju inte rå för. Man är född så. Och det är en smaksak.
    Men att vara fin, snygg, vacker är en utstrålning. Det är att vara snygg. Människor blandar ihop det och det är därför människor får problem.

  • Anonym (Sjuktful)

    Har suttit och funderat en hel del på det här nu och det är svårt att säga vad jag ska göra. Däremot ska jag ha möte med en Personal shopper som jag ska få att hitta snygga kläder som jag passar i..

  • Anonym (Sara)
    Anonym (Sjuktful) skrev 2015-03-22 21:05:45 följande:

    Har suttit och funderat en hel del på det här nu och det är svårt att säga vad jag ska göra. Däremot ska jag ha möte med en Personal shopper som jag ska få att hitta snygga kläder som jag passar i..


    Välsittande kläder som man känner sig bekväm i gör otroligt mycket. En person som drar i kläderna, hukar ihop sig, går konstigt för att skorna är obekväma osv blir enormt oattraktiv oavsett utseende. Eller ja, det tycker jag i alla fall :) 
  • Anonym (Sjuktful)
    Anonym (Sara) skrev 2015-03-22 21:35:02 följande:
    Välsittande kläder som man känner sig bekväm i gör otroligt mycket. En person som drar i kläderna, hukar ihop sig, går konstigt för att skorna är obekväma osv blir enormt oattraktiv oavsett utseende. Eller ja, det tycker jag i alla fall :) 
    Ja du har väl rätt där. Tyvärr så är ju mitt ansikte detsamma tyvärr.
  • cirkusmusen

    Åh synd att jag missade din bild, hade varit spännande att se. 

    Men jag står fortfarande fast vid de jag skrivit innan. Träna, ändra klädstil, frisyr, hitta ett nytt intresse som du brinner för, och boosta självförtroendet! Det gör fan allt.

  • spillerkillern

    Hur ser en ful människa ut? jag menar vi har ju alla så otroligt olik smak. Jag har dejtat killar som varit mindre vackra enligt andras tycke, men jag ser charm, stil och glimten i ögat som mer attraktivt vid första mötet än utseendet.

  • Poaceae

    odla skägg? jag blir sjukt upphetsad av män som inte ligger inom ramen för vad som anses snyggt i mångas ögon + skägg ovanpå det.

    tex Serge Gainsbourg med skägg, eller män som verkar ha fått sin näsa knäckt och sedan läkt dåligt + skägg. jummie! dock inte en 3 dm långt skägg, utan vanligt, fräscht ;)

    måste nog ha en fetish där....  det jag vill få fram är att det finns fler kvinnor än jag som tänder på det som inte anses ligga i normen av skönhet. Så ut och ta tag i livet man!

  • Anonym (Sjuktful)

    Jag hade gärna odlat skägg om det var möjligt för mig, men jag har knappt någon skäggväxt.

Svar på tråden Mitt utseende förstör mitt liv