• Anonym (Förvirrad)

    Så ligger jag vaken igen och tänker...

    ... På min särbo som är ute på jobb event/ konferens. Jag ligger och funderar på om jag ska fortsätta med honom. Han kan vara världens gulligaste och omtänksammaste - men också precis tvärtom. Ganska ofta säger/gör han konstiga saker och det är ofta nät han druckit på tillställningar med jobb men han dricker även hemma så gott som varje helg. Han blir sällan full - men jobbigt med detta drickande så ofta tycker jag.

    Nu inatt så ringde han från ett jobbevent och var jätteflamsig och nämnde något om två tjejer han suttit vid samma bord som , som han erbjudit att de skulle få ta över hans hotellrum och han skulle kunna sova hos en kollega just för att de två skulle slippa åka in till stan. Väldigt omtänksamt .... Men varför är man så omtänksam ? Känns som lite flirtigt ...sedan tyckte han tydligen att de var jättesnygga också. Varför gör han så??

    Till mig kan han säga - " men du har ju inga kompisar " ( jag har få men ganska nära vänner). Jag talar om att jag blev ledsen när han säger så . Men han säger att han skämtade. Vari ligger det roliga i det???

    Det är så mycket små saker han gör som känns konstiga. Samtidigt kanske jag bara är känslig? Jag mår i vilket fall inget bra i det här. Jag behöver er hjälp att bena ut om det han gör är elakt eller om jag bara är känslig.

    Mot min yngsta son har han varit hård ibland och nästan tagit över rollen som förälder från mig. Sin egen son är han också väldigt hård mot. Tex om han halkar och ramlar kan han kväka ur sig " klant" till honom och äter han inte upp maten så kan han sätta sig och mata honom ( sonen är 9 år) Helt åt skogen enligt mig.

    Hjälp mig bena ut mina tankar är ni snälla!!

  • Svar på tråden Så ligger jag vaken igen och tänker...
  • Anonym (Översittare!!)

    Visa näven för en 5 - åring? Din son är bara ett barn. Det tar inte din kille hänsyn till. Det måste han. Man kan inte dra likhetstecken mellan vuxna och barn. Man vägleder ett barn som kanske gjort fel till att göra rätt nästa gång. Sen hota med passa dig?!Du reagerar sunt. Men man börjar tvivla på sig själv när man är omkring med en sådan person som din kille är.Han saknar empati. Helt säkert , annars hade han inte gjort dom sakerna du beskriver här.

  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym (Översittare!!) skrev 2015-01-29 09:15:05 följande:

    Ja, mina farhågor verkar stämma när jag även läser detta. Du har att göra med en tyrann. Jag hade missat att du kallade dig "förvirrad". Hur kunde jag vara så träffsäker? Ta detta på allvar. Då kan du rädda dig och din son. Hans son tycker jag väldigt synd om. Han , hoppas jag bor mest med sin mamma? Alkohol med i bilden. Typiskt!


    Hans son är boende mest hos sin pappa( min särbo ) då hans mamma är bipolär och haft/ har? Problem med alkohol - speciellt när han var liten.

    Ja det är synd om hans son, och tyvärr verkar sonen bli ganska ( förlåt mig) konstig ... Men det kanske inte är så underligt...?

    Men det här är så svårt!!! Han kan verkligen vara omtänksam och stöttande också!! Men det är som om han byter personlighet ibland. Han dricker inte jättemycket. Ett par- tre öl och en whiskey och lite vin. Men det är varje helg. Och han ser fram emot alla jobbevent. Då serveras ju trerätters och alkohol.
  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym (Översittare!!) skrev 2015-01-29 09:09:26 följande:

    Han är alltigenom en översittare. Han har ingen respekt för någon av er i familjen !

    Självklart ska han ta hänsyn till dig , men framför allt så visar man kärlek till sitt eget barn. Gör man inte ens det , då kan man omöjligt älska någon annan. Mata sitt barn på nio år? ! Kan tänka mig att pojken grimaserar av förödmjukelse och äckel inför maten, och att bli matad när han kan äta själv. Det är att bädda för ätstörningar. Rena misshandeln av sitt eget barn. Pappan kan inte undvika att se pojkens reaktion. Kanske det t.o m, kommer nån tår också. Så hemskt! Ändå fortsätter han.

    Sen vill han tala om att han är mycket bättre än dig , han påpekar att han har kompisar men inte du. Han ringer löjliga samtal för att visa att han har snygga tjejer hos sig. Du ska inte tro du är något. Det visar att han inte värdesätter dig. Tvärtom vill han förminska dig och göra dig ledsen. Det gör han också genom att ta över din roll som förälder. Han är även hård mot din son. Ja, han är noga med att visa var och en av er i familjen att det är han som bestämmer. Förr eller senare kommer hans beteende göra att det slutar illa för er i familjen. Tyvärr är det illa för hans egen son, om han matat honom en längre tid. Du mår inte bra , barnen mår inte heller bra i det. Hans fina sidor bleknar av hans sadistiska sidor. Det är faktiskt vad det är.

    Han använder dom fina sidorna bara för att du ska tro att han egentligen är fin , som ett kamouflage för sina dåliga kärlekslösa sidor. På så sätt får han dig att stanna kvar. Och efter sig lämnar han förvirring .

    Du ligger och tänker... Han vill visa att han är bäst genom att trycka ner er andra. Dessutom får du inte ens vara mamma åt din egen son. Det är bara han som bestämmer och så kommer det förbli så länge du är med honom.

    Smid järnet medan det är varmt! Lämna honom!


    Jag går i de tankarna- att lämna... Men alla våra drömmar... Han har sedan dag ett planerat att bygga en stuga på min tomt på attraktiv ort... Han planerar resor med mig och säger att han vill dela sitt liv med mig. ????...

    Han har gråtit när jag velat bryta upp förr. Jag har ont i magen jämt nu förtiden????????.

    Jo... Han är nog en översittare. Vill gärna tala om när jag gör fel. Men han kan också berömma mig för saker han gillar.
  • Anonym (Översittare!!)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2015-01-29 09:37:02 följande:

    Hans son är boende mest hos sin pappa( min särbo ) då hans mamma är bipolär och haft/ har? Problem med alkohol - speciellt när han var liten.

    Ja det är synd om hans son, och tyvärr verkar sonen bli ganska ( förlåt mig) konstig ... Men det kanske inte är så underligt...?

    Men det här är så svårt!!! Han kan verkligen vara omtänksam och stöttande också!! Men det är som om han byter personlighet ibland. Han dricker inte jättemycket. Ett par- tre öl och en whiskey och lite vin. Men det är varje helg. Och han ser fram emot alla jobbevent. Då serveras ju trerätters och alkohol.


    Förstår det du skriver. Han byter inte personlighet. Du tror det , för att han visar dig fina sidor också. Dom sidorna använder han bara för att kontrollera Dig. Det är väl ingen som tror på någon som är dum hela tiden. Han vet vad du vill ha och smälter av. Du får det i utbyte för det han vill ha för stunden eller något längre fram, som att du stannar kvar hos honom.

    Jag lovar dig att det är ett lätt val om du hade vetat vad din kille är kapabel till längre fram i ert förhållande. Det kan få förödande konsekvenser för er alla. Verkligen synd om hans son. Pappan tycks vara frisk, men hans brist på empati är farlig för sonen. Han kommer växa upp och inte ens veta sin egen identitet. Du ser ju hur pappan undergräver pojkens vilja. Till slut kan pojken bara följa andras vilja , då han tvingats göra sin pappas vilja nu. Hans vilja är borta och även han.

    Tänk om du en dag flyttar ihop med din kille , då kommer du sluta som hans son , utan någon vilja kvar. Ännu värre, din son drabbas också. Detta är mycket svårt att reparera detta , så lyssna på dessa signaler du själv reagerar på. Det är på riktigt , din kille kan inte, vill inte hålla sig till normala sociala normer. Det visar han tydligt! Låt dig inte luras av det fina du ser. Det är inte äkta. Du lever i en lögn.

    Det är våra egenskaper som gör oss till det vi är , vår personlighet. Du har empati, det gör att du är kärleksfull och omtänksam. Det är din kärlek till andra människor som gör att du försöker behandla dom väl. Ditt samvete säger ifrån när du kanske tänkt göra nåt dumt. Därför låter du bli. Du har empati och vill därför inte skada någon annan.

    Du vill inte göra det din kille gör mot sin son, för du känner medkänsla med honom , när han ser ut att spy av maten. Det är sunt. Din kille ser ut att sakna empati, därför har han inget samvete som hindrar honom att tvinga sin son med maten. Och allt annat dumt han gör.Hans personlighet , kan därför inte uttrycka äkta känslor av kärlek och omtänksamhet, då han saknar empati i sin personlighet.

    Han kan vara gullig mot dig, men bara för att få något han själv har nytta av. Var glad att du inte bor ihop med honom. Då blir det annat.Han kommer att vara jätte gullig mot dig mellan varven , tills han får so han vill. Kanske han planerar att flytta ihop med dig. Ja, han, för du kommer göra som han säger inte det du vill. Du invaggas i en falsk trygghet. Där råder bara hans vilja!
  • Anonym (Översittare!!)

    Det tog lite tid att skriva så jag såg inte det du skrivit om drömmar och stuga. Min poäng blev bra ändå. Läs allt folk har skrivit om igen. Alla vill hjälpa dig.

    Kram!

  • Anonym (Förvirrad)

    Tack alla ni som engagerat er i mig!! Det värmer ska ni veta ????. Jag behövde er input för mina tankar trasslade in sig i varann och jag fann ingen väg. En väg bort från allt detta har börjat utkristallisera sig.TACK!!

  • Anonym (Översittare!!)

    Du ska inte ha ont t magen!!! Där har du ditt eget svar på din relation till den här mannen. Man ska må bra i varandras sällskap.

    Hans tårar är inte äkta. Ser han inte sin sons tårar , kan han inte ha några själv. Han är som en skådespelare som kan fejka tårar. Och om tårarna ser äkta ut , är det bara för att han är rädd att förlora. Han kan gråta , men bara för sin egen skull. Han ger dig det du vill ha, lite känslor. På det sättet får han som han vill. Så länge du går på det , kommer han att fortsätta sitt skådespel.

    Säg nej till honom , och ta helt avstånd från honom. Han kan bli envis och lova dig hela världen. Göra allt för dig , men bara för en tid. Sen blir han värre för varje dag. Du kan omöjligt förändra honom. Därför får du istället förändra din egen situation, genom att bryta upp. Då kan ditt magont sluta och dina barn bli trygga. Du kan träffa en man med empati som mer än gärna vill ge dig äkta kärlek , och finnas där även för dina barn. Denna mannen du har nu , kan bara erbjuda er ett destruktivt liv där ni andra inte har något att säga till om. Ge dig själv och dina barn ett harmoniskt och fint liv!

  • Anonym (Översittare!!)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2015-01-29 11:53:58 följande:

    Tack alla ni som engagerat er i mig!! Det värmer ska ni veta ????. Jag behövde er input för mina tankar trasslade in sig i varann och jag fann ingen väg. En väg bort från allt detta har börjat utkristallisera sig.TACK!!


    Vad bra att du inser faran med denna man! När du bryter upp , måste du göra dig osynlig och inte någon gång svara på samtal eller sms. Gör du så slipper du lättare och snabbare honom.

    Du måste vara konsekvent, annars försöker han tills du nappar. Bestäm dig innan för att aldrig ha någon som helst kontakt med honom. Då kommer han att tröttna och du får gå fri. Lycka till med detta! Du hade rätt , du är inte överkänslig. Du är sund !
  • Anonym (Översittare!!)

    Du kan söka på "Empati" på Google. Så kan du läsa lite om det, och se vad du känner igen i detta. Kunskap betyder skydd.

    Som sagt han kommer att försöka...Ge inte efter !

    Han är konstig och empatilös! Du är sund hela tiden, alltså vad han än gör, kom ihåg din känsla du hade när du skrev denna tråden. Din förmåga visade dig , det du redan visste själv. Fortsätt lita på dig själv!

Svar på tråden Så ligger jag vaken igen och tänker...