Inlägg från: Anonym (Fundersam kille) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fundersam kille)

    Skräms tjejer iväg för snygga killar?

    Jag är inte säker på det här nu, men jag är en 18 årig kille som går sista året i gymnasiet och kan säga att jag ser bra ut. Enligt mina kompisar en 9 av 10 och de är vad mina killpolare + 2 tjejer sagt. Tjejerna har dock bara sett mig på bild.

    Mitt utseende liknar Cristiano Ronaldo lite grann, är runt 186 cm lång väger 75-78 kg, kort mörkbrunt hår och min kropp är som Ronaldo fast har inte magrutor och är inte lika stor kroppsmässigt utan har ungefär samma kropp som en ung Ronaldo.

    Jag har hur som helst svårt med tjejer.. Inte en enda tjej tar kontakt med mig nästan, är verkligen ingen tönt har mycket killkompisar men knappt någon kontakt alls med tjejer... Fråga då till er tjejer, skulle ni avstå att ta kontakt med en enligt er för snygg kille? Varför isåfall?

  • Svar på tråden Skräms tjejer iväg för snygga killar?
  • Anonym (Fundersam kille)
    Anonym (Klart) skrev 2015-01-29 17:20:51 följande:

    Snygga killar vet oftast om att de är snygga, de blir malliga och tråkiga. Inget man attraheras av. Inte om man inte är "den-där-snygga-tjejen-alla-tittar-efter" åtminstone :)


    okej.. men om han inte är tråkig då?
  • Anonym (Fundersam kille)
    Nyfiken gul skrev 2015-01-29 18:18:13 följande:

    tar DU kontakt med tjejer då?

    För att attraheras av någon så behöver man något mer påtagligt än bara ett utseende. 

    som tex en modell på catwalk är ju totalt nollställd för mig hur snygg modellen än må vara helt enkelt för att det bara är snygghet.  Det finns inget annat än bara en snygg fasad.  Det räcker inte. 

    För att falla krävs det något mer.  Ett "det".   Utstrålning, självsäkerhet, glimten i ögat, vara social , vara utåtriktad, ta kontakt med folk, ha humor, kunna flirta,  osv osv osv....  

    har man inre egenskaper som får glittra och briljera så blir man attraktiv, då behöver inte utseendet vara det betydande. 


    nej jag tar inte heller kontakt med tjejer.. men asså tjejer tar inte kontakt med mig heller... eller de har hänt men inte ofta...
    Anonym (Blyg) skrev 2015-01-29 19:02:07 följande:

    Visst kan det vara så om man är blyg och osäker på sin egen attraktivitet - så är det nog för både tjejer och killar. Man är rädd för att bli avvisad på ett förödmjukande sätt. Typ "skulle JAG - med en RUGGUGGLA?!!"

    Det är mycket lugnare att flirta med killar som är i samma liga eller under en själv. (Fortfarande enligt ens egen uppfattning, då - den behöver ju inte stämma med hur snygg eller o-snygg man verkligen är. Utan man kan ha bra eller dåligt självförtroende, helt oavsett ansiktets symmetri eller storleken på brösten eller tjockleken på håret.)

    Med detta sagt, så är det inte automatiskt så att man VILL ha alla som är snygga, bara för att dom är snygga. Det krävs något mer också, och ibland klickar det bara inte - trots att killen är hur perfekt som helst!


    Men om killen är hur "perfekt" som helst, skulle du inte kontaktat han då?
  • Anonym (Fundersam kille)
    Anonym (Fula tjejen) skrev 2015-01-29 20:30:45 följande:

    Jag är visserligen väldigt blyg och går inte fram till någon kille ;) men är det en extra snygg kille (i mina ögon) så skulle jag defenitivt inte våga gå fram och snacka, då jag anser att jag är rätt så ful och jag tror att jag skulle bli bortskrattad av en snygg kille. Så ja, där har du mitt svar iallafall


    okej ja fattar vad du menar, tror knappast att de skulle skratta åt dig! Vore väldigt taskigt och omoget..
    Anonym (Gay?) skrev 2015-01-29 21:03:31 följande:

    Ronaldo kan vara fin att titta på, men inget jag skulle dejta..han är lite för mycket "pretty boy" för mig..vill ha mer naturligt medelsnygga män, gärna grövre hantverkar-killar.

    Däremot är man 18 årig kille och inte tar kontakt med tjejer så kanske det inte finns något "go" i dig..att skämta, vara charmig, busig brukar gå hem hos unga tjejer, inte en kille som inte visar något intresse alls--unga tjejer tenderar att vara något osäkra så de väntar nog in att killarna tar kontakt först....de kanske antar att du är gay och inte bryr sig om att stöta på dig?


    haha, ja så kan de nog vara. Men om en kille som såg ut som Ronaldo skulle stöta på dig hade du inte varit intresserad alltså? :)
    Anonym (sassa) skrev 2015-01-29 22:08:08 följande:

    Det är ju bara att ta kontakt med tjejer. Visst du kommer bli dissad ett antal gånger men då ökar ju chansen. Sen utseende är låååååångt ifrån allt.


    Inte så lätt :/

  • Anonym (Fundersam kille)
    Ronga skrev 2015-01-29 22:58:19 följande:

    Bättre att du försöker ta kontakt. Tjejer tar sällan kontakt även om killen är snygg (med undantag). I din ålder betyder utseende nästan allt, so go for it.


    Svårare än man tror
  • Anonym (Fundersam kille)
    Ronga skrev 2015-01-30 00:20:14 följande:
    Jag antar att du får blickar. Nästa gång du är på en fest och märker att en tjej kollar på dig mer än vanligt så gå fram och prata ;)
    jo en del blickar får man ju :)
  • Anonym (Fundersam kille)
    Anonym (För självgod) skrev 2015-01-30 07:42:44 följande:

    Hej TS!

    Nu ger din TS och dina svar i tråden en lite blandad bild av dig. Dels verkar du vara lite blyg och ha svårt att gå fram till tjejer, men samtidigt verkar du tro att bara för att du "ser ut som Ronaldo" ska det hjälpa dig att få tjejer. Det är naivt. Du framstår som för självgod.

    Tjejer går, när det kommer till kritan, allt som oftast så mycket mer efter personlighet än utseende och de som väljer killar efter utseende har inte så mycket under ytan att komma med i alla fall - de är bara ytliga. Jag misstänker att du vill ha lite mer än en snygg yta hos din tjej. Men då måste du våga lära känna henne också. Och visst dras man gärna till en snygg yta - men det kan lika gärna vara den till ytan medelmåttiga tjejen som har ALLT det där du vill ha hos en tjej :)

    Sluta förvänta dig att alla ska komma fram till dig p.g.a ditt utseende - tro mig, det hämmar dig. Det ligger dessutom lite mer i tjejers natur att vänta på att bli kontaktad av killar och inte tvärt om. Sedan gamla tider. Många anser det höra ihop med manlighet - att männen visar sig säkra och målmedvetna på vad de vill ha - och därefter törs tjejerna glänsa när de vet att killen är intresserad.

    Det där med att ställa dig vid baren - tipset du fick om det - det låter som en bra idé :) Lägg helt enkelt din "Ronaldo-bild" av dig själv åt sidan och börja försöka för egen maskin istället! Lycka till!


    Jag fattar vad du menar... Kan säkert framställas som självgod ibland, är ofta rätt tyst i sociala sammanhang runt tjejer också så det kanske inte hjälper på traven heller direkt..

    Är inte tyst för jag är nervös utan mer att jag inte känner att jag har så mycket att säga.. Eller jag vet inte riktigt men ibland känner jag bara för att vara tyst typ haha..

    Vet inte hur tjejerna ser på sånt men antagligen inte så positivt..
  • Anonym (Fundersam kille)
    Anonym (ingen ronaldo) skrev 2015-01-30 08:50:48 följande:
    Nu är Ronaldo inte min typ, så jag skulle kanske inte attraheras av dig. Men så här ser jag saken: jag skräms bort av "för attraktiva" killar om de verkar väldigt populära, eftersom jag inte skulle våga lita på att de då skulle föredra mig framför alla andra tjejer. Detta verkar dock inte vara ditt problem, eftersom du verkar för tillbakadragen runt tjejer för att bli populär.

    Så jag tycker att du egentligen borde ha ganska goda förutsättningar att lyckas charma en tjej. Du måste sluta se det som att "tjejer inte gillar dig" bara för att de inte tar kontakt med dig. Se dig om istället efter en tjej som DU gillar, och så söker du kontakt med henne. Försök lära känna henne och visa ditt intresse för henne, så kommer hon garanterat att känna sig utvald. Känner du att du inte har mycket att säga är det helt okej, satsa alltså istället på att få henne att prata. Det är viktigare att vara vänlig och nyfiken, än att vara pratsam och självgod.
    om han är populär i sociala medier men när du ser han på riktigt i skolan så är han bara med sina killkompisar som dock har status, hur ser du på han då?
  • Anonym (Fundersam kille)
    Anonym (ingen ronaldo) skrev 2015-01-30 12:50:28 följande:
    Jag kan inte svara på den frågan. Jag är för gammal och har redan en partner, sociala medier fanns inte när jag var i din ålder, så det var inte aktuellt. Jag menar bara att självförtroendet kan ställa till det ifall en människa upplevs för snygg och populär om man inte har uppfattningen att man själv är tillräckligt attraktiv. Så på det sättet kan det faktiskt vara ett problem. Fast det gäller nog inte tjejer i allmänhet, jag tror att du har andra problem än att du skulle vara för snygg.
    hahaha asså hur kan du säga så när du inte ens sett mig? Jaja de kommentarer jag har fått tyder på det, men sen om du vill sitta här och klanka ner på att jag egentligen ljuger och är ful är väl en annan femma..
  • Anonym (Fundersam kille)
    Anonym (nej) skrev 2015-01-30 13:16:25 följande:

    ja jag skulle inte våga ta kontakt, antar att du gillar klassiskt snygga blondiner och brunetter med modellkropp o många kompisar och som är populär.


    haha de andra stämmer lite grann, men inte blondiner. Sen bryr jag mig inte om hur många vänner hon har :)
  • Anonym (Fundersam kille)
    Anonym (...) skrev 2015-02-02 11:10:22 följande:

    Kanske inte skräms av ditt utseende i sig. Men du beskriver dig som lite tystlåten/tillbakadragen, och det kan lätt tolkas av att du inte är intresserad eller vill prata med dem. Då finns det ingen anledning för en tjej att ta kontakt med dig, om hon ändå inte upplever att du är intresserad av henne.

    Tjejer kan vara precis lika blyga som dig också. Du skriver att det är svårt att ta kontakt ibland - tjejer kan tycka att det är precis lika svårt. Om båda sitter i varsitt hörn och ingen vågar ta kontakt, ja då går det som det går :)

    Sen, för det tredje, så kan jag känna att för min del skulle det kanske inte fungera med en kille som är medveten om att han är jättesnygg. Jag är själv helt ärligt inte särskilt snygg, och om en ful tjej tar kontakt med en väldigt snygg kille så finns det stor risk att hon blir utskrattad/får nobben (ja, det har hänt mig flera gånger).


    Asså jag kollar ju på tjejer och så där men inte så att jag går fram och pratar lixom.. Så visst har man haft ögonkontakt osv med tjejer men inte så att man direkt är på g eftersom man pratar inte med varandra.

    Utskrattad? Herregud helt sjukt isf... Skulle åtminstonde aldrig jag göra...
  • Anonym (Fundersam kille)
    Anonym (Hmmm) skrev 2015-02-02 11:05:59 följande:
    Allt hänger på personligheten. En kille som är supersnygg, som vet om det och hela tiden spelar på det, ja, om han då inte har en intressant personlighet då skulle jag tveka. Det är svårt att vara tillsammans med någon som alla tjejer tittar på hela tiden.

    Men som sagt, personlighet är långt viktigare än utseende!
    Om han hade bra personlighet då? 
  • Anonym (Fundersam kille)
    Anonym (Vet vad du menar) skrev 2015-02-04 19:24:51 följande:

    Tror det är ett klassiskt problem för både tjejer och killar som ser extremt bra ut, att uppleva att det motsatta könet liksom "drar sig undan"/skräms av deras skönhet på något sätt. Vet själv hur jag kan bli i närheten av riktiga snyggingar, vill liksom bara gå o gömma mig för att slippa rodna, börja stamma eller på annat sätt göra bort mig inför personen i fråga. Har även upplevt vise versa då jag enligt många ser väldigt bra ut, och ska tillägga att jag inte går och sprätter med hakan i vädret och tycker jag är "något" för det, i så fall kunde ju det lätt förklara folks lite undflyende beteende, för det finns ju knappt värre än självgoda snyggingar som är fåfängt medvetna om sin skönhet.


    Vet inte om jag är så snygg direkt så man kan kalla mig att se extremt bra ut.. Ser bara bra ut utan att överdriva anta jag.. Fast en kille i min klass skulle måla av mig en gång när vi hade sjukt tråkigt en lektion. När han "studerat" ansiktet ett tag säger han "Har aldrig sett en finare kille i hela mitt liv" och ja vet inte om han var helt seriös eller inte men jag är rätt säker på att han var lite seriös i det han sa då de syndes och sättet han sa det på lät bara rätt på riktigt.

    Men jag är inte riktigt säker på hur "snygg" jag är..
  • Anonym (Fundersam kille)
    Anonym (Blyg) skrev 2015-02-05 20:17:12 följande:
    Jo, det där känner jag igen. Skäms Känslan av blygsel när man måste prata med någon riktigt snygg, kan bli så stark att det blir rent obehagligt. Rädslan att man ska rodna och stamma, gör att man gör vad man kan för att undvika den mannen, och tycker att det är en lättnad när han slutar t.ex. på ens jobb, så att kan umgås normalt och avslappnat igen med alla fula och bara-lagom-snygga.

    ...och sedan när han HAR slutat, så är det lättare att våga släppa fram sina känslor, och beundra och älska honom i fantasin, titta på bilder på honom på nätet o.s.v.. För då riskerar man ju inte längre att "behöva" träffa honom i verkligheten - och skämma ut sig...
    Hur "snygg" på en 1-10 skala ska killen vara innan du börjar få de tankarna? Exempel på en känd kille som är så snygg, är ronaldo det? :D
  • Anonym (Fundersam kille)
    Anonym (Blyg) skrev 2015-02-06 21:26:56 följande:
    Ronaldo är inget för mig överhuvudtaget. Men denne kanske: 
    okej :)
Svar på tråden Skräms tjejer iväg för snygga killar?