Inlägg från: Anonym (Naiv) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Naiv)

    Äldre män och ögongodis

    En bekant, som just skaffat glasögon, strålade när han pratade om de nya bågarna och hur kul det hade varit att prova ut dem. De såg, så vitt jag kunde se, ut som hans gamla. Så jag undrade varför han tyckte att det varit så kul att prova ut dem? Jo, för tjejerna som hjälper till är ju unga och snygga.

    Är män så lättroade? Och är det bara jag som tycker att det är lite läskigt med tanke på att "tjejerna" med råge kunde ha varit mina eller hans döttrar.

  • Svar på tråden Äldre män och ögongodis
  • Anonym (Naiv)

    Den här personen menar att unga tjejer tittar på och ler mot honom, men att han inte inlett något trots att han varit frestad (han är gift). Jag menar ju att det är helt normalt att titta på och le mot andra människor, men att det inte betyder att man behöver vara "intresserad" av den man ler mot. Personen ovan arbetar inom ett serviceyrke och att då undgå leende kunder av motsatta könet utan att vara otrevlig går väl knappast? Inte av det egna heller för den delen.

    Men som förälder stör det mig faktiskt att min bekant inte ser trettio år yngre personer mer som om de kunde vara hans barn eller brorsbarn (han har inga egna) och på något sätt känner jag obehag inför att bjuda hem honom när mina döttrar är hemma. Nojig? Ja!

  • Anonym (Naiv)
    Anonym (lika goda kålsupare) skrev 2015-01-31 18:38:27 följande:

    Äh, mina kvinnliga kollegor på jobbet tycker lika mycket om ögongodis. Kan sitta och tissla om det och göra topplistor.

    Ja, klart det är barnsligt, men det är ju på skoj, inte som att de skulle be om en dejt eller nåt när det kommer söta små "pojkar" med fjunskägg och solsken i blick.


    Jag har aldrig gjort eller sett någon göra sådana listor eller tala om det. Vad de tänker kan jag ju inte veta. Däremot har jag hört tjejer som äcklas av dessa män och jag gjorde lika i deras ålder.

    Jag läste i en annan tråd att någon menade att unga flickor är lika vackra oavsett vilken ålder man själv är. Skönheten sitter i betraktarens ögon och trots att jag tyckte att det var snyggt med ankstjärtsbyxor när jag var barn, så gör jag det inte nu.

    Jag säger inte att fenomenet är onaturligt (och tycker inte att det i sig är avgörande), men är nyfiken på hur varför, hur det tas emot av de unga och om det spelar männen någon roll hur de unga tar det.
  • Anonym (Naiv)
    Anonym (Tjej) skrev 2015-02-03 00:52:07 följande:

    Jag skulle inte tacka nej till en 18årig snygg kille och jag är 35+ kvinna, så det är inte bara männen Drömmer Men jag blir ju inte kär i så unga, de har inte så intressanta personligheter.


    Alla är vi olika...
    Själv går jag igång på just personligheten och 18-åriga killar var oftast tämligen ointressanta redan då jag var 18. Å andra sidan var jag inte mogen för män i den åldern, så det var inget problem. Jag var helt enkelt ett barn.


  • Anonym (Naiv)
    Anonym (..) skrev 2015-02-03 06:11:09 följande:
    Ja, alla är olika. Jag är också 35+ och tycker generellt sett att killar runt 20 är snyggast. Men trots att jag tycker det, så har jag inget intresse av att glo på dom och vill inte ha någon heller. Män i min egen ålder matchar mig intellektuellt, vilket känns betydligt mycket mer intressant.Men jag är glad att jag hade snygga unga pojkvänner när jag var i den åldern själv :))
    Sexuellt attraktiva, kanske hade varit en mer passande beskrivning. Jag kan ju också tycka att 20-åriga killar och tjejer är vackra, men det gäller ju även hästar, orkidéer och akvareller. Dock ser jag ingen sexuell lockelse i dem
Svar på tråden Äldre män och ögongodis