Inlägg från: Anonym (ekonomi?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ekonomi?)

    Tror min man döljer något

    Jag tror att det kan vara spelmissbruk lika väl som otrohet. Substansmissbruk skulle märkas tydligare. Har ni gemensam ekonomi och gemensamt konto? Kolla om han har tagit ut pengar från gemensamt sparande, belånat huset eller tagit blanco lån.

  • Anonym (ekonomi?)

    Har du kollat upp ekonomin? Kollat om han gjort några skumma uttag? Kolla om han tagit ut pengar då han varit borta.
    Håller med dig, något skumt är det. Tror inte att det är att han känner sig kvävd, det var bara något han drog till med för att han kände sig besvärad.

  • Anonym (ekonomi?)

    Stackars dig
    Detta låter verkligen inte bra.
    Han har onekligen något skumt för sig.

    Vet inte riktigt  vad för råd jag kan ge dig. Att konfrontera funkade uppenbarligen inte. Tror inte att han kommer att medge något.

    Men kanske kunde du försöka spåra vart hans bil varit? Genom att gömma en gps klocka eller något i bilen? Vet inte hur det funkar rent tekniskt men kanske du kan kolla upp det på nätet.

  • Anonym (ekonomi?)
    Anonym (undrar..) skrev 2015-03-03 19:36:18 följande:
    Jo, jag har ju som sagt inte läst tråden, vilket kanske jag borde men intressant i alla fall att det är missbruk du misstänker och inte otrohet! Vad får dig att gör det?

    Du borde läsa hela tråden, hon misstänker inte missbruk utan tror att det är otrohet.


  • Anonym (ekonomi?)
    oroligmamma80 skrev 2015-03-04 10:50:25 följande:
    Jag jobbar mer än vad han gör. Det är jag som är den i förhållandet som drar in mest pengar och tar mest ansvar i hemmet. Det är snarare han som har glömt bort mig. Han visar ingen som helst uppskattning att jag ställer upp så mycket för vår familj. Det har han aldrig gjort. Jag tar hand om barnen för att han ska få vara med vänner, träna osv samt tar ut barnen på utflykter när han behöver andas och ha egentid hemma. Jag har under hela vårt förhållande gjort allt för den här mannen. Allt. 

    Den där BengtH var helt ute och cyklade. Men du gav han svar på tal
    "Den stackars mannen blev helt bortglömd av den dumma kvinnan och barnen, snyfft, snyft..." Skitsnack!!

    Men tillbaka till den viktiga frågan här.
    Måste först bara säga att det är beundransvärt hur du hållit huvudet kallt och lyckats luska reda på så mycket utan att han märkt det. Vilken ytterst obehaglig känsla att inse att man levt med en främling som levt dubbelliv och svikit dig och barnen så mycket.
    Men din plan att luska mer och få mer konkreta bevis tror jag är helt rätt. Han ska inte ha någon chans att slingra sig.

    Då det gäller hur du ska skydda din inkomst vet jag inte. Om du har besparingar så kanske du kan tala med någon pålitlig vän eller förälder och föra över pengarna till dem tillfälligt. När skilsmässan är över så får du tillbaka dem.
    Men vänd dig först till din bank och be att få en personlig bankman och / eller jurist som du kan rådgöra med.

    Fyfan vilket svek alltså...
  • Anonym (ekonomi?)
    Nixe skrev 2015-03-04 13:56:20 följande:

    Är ni verkligen så underutvecklade? Likt amöbor liksom? "Uppfiskad" så fort lilla frun inte duttiluttar och passar upp så att hon bryter sig baklänges? Totalt oförmögna att öppna munnen om inte lilla frun ömt smeker ur er orden? Oförmögna att ta tag i problem ni upplever i förhållandet om inte frun är den som tar initiativet och styr upp allt? Klarar inte av att tänka med hjärnan utan springer helt maniskt i den riktning snorren pekar? Som ett lobotomerat får. Tragiskt.


    Ha, ha... Så bra skrivet. Lobotomerat får
  • Anonym (ekonomi?)
    BengtH skrev 2015-03-04 14:40:29 följande:

    Män är djur som styrs av reptilhjärnan, tyvärr. Män har svårt att kommunicera och behöver mycket uppmärksamhet annars söker de sig nån annanstans.


    Fördjävligt om det är så med alla män. Jag hoppas verkligen inte det.

    Men i vilket fall som helst så kan du inte skuldbelägga kvinnan i detta fallet.
  • Anonym (ekonomi?)

    Bars ett tips. Kanske ska du tala med den kvinnan som kontaktade dig om att hon inte ska tala om för honom att du vet. Han bör vara ovetande om vad du fått reda på tills du själv hunnit planera och förbereda ditt nästa drag.

Svar på tråden Tror min man döljer något