• Inchthing

    Tankar kring ex-dejts beteende

    Har lite tankar kring en tjej jag dejtade fram tills nyår, nu när det sjunkit in lite är jag nyfiken på om någon kanske kan svara på varför hon betedde sej och beter sej som hon just nu gör.

    Började ses båda två i början av sommaren, vi skulle mest ses som en kul grej, kontakten började med att vi började skriva på en dejtingsida och vi snackade en del om tidigare dejter, hon var sårad sen tidigare dejt och hon fick prata va sej hos mej, hon ringde också en del gånger och vad ledsen över allting som hade hänt henne.
    Hon hade varit singel i 8 månader tillbaka, hon hade då bara haft ett förhållande i 8år och det är hennes enda förhållande också och hon är då 25år, jag är 9år äldre.

    Jag åker ner och vi hade bestämt innan att jag bara skulle stanna max 2-3 dagar, det slutar med att jag är hos henne i 7 dagar, alla dagar var fyllda med aktiviteter och lugna stunder, det är högsommar och allting är kanonbra.
    Vi är ute och festar ihop med hennes vänner kväll nummer 2 och vi har då sex och resten av dagarna.

    Detta fortsätter med att jag åker ner bara några dagar efter jag kommit hem, och så håller det på i ungefär 1 månad, när jag är hemma sen för att träffa mina vänner och så är jag på en fest med vänner, där är en snubbe som pratar om någon tjej som han skulle träffat kvällen innan, han beskriver henne och på något sätt känner jag att det påminner om den tjejen jag träffar, så jag frågar nyfiket om han har någon bild på henne, och det har han och givetvis är det hon.
    Jag förklarar för honom att jag träffat henne en tid tillbaka och han ursäktar sej och säger att han ska lägga ner det, jag tar samma kväll och frågar henne om detta men hon erkänner inte först, men när jag lägger fram det som han sagt och att han visat bild på henne bryter hon ihop och lovar att det aldrig mer ska hända för hon vill inte förlora mej, hon säger sen att hon mår dåligt och avskyr att var själv, minsta lilla uppmärksamhet hon får så smälter hon i princip, hon har varit mobbad hela sitt liv för sitt utseende som det absolut inte är något fel på, hon har stor aptit på sex och det kom när hon blev singel, för henne är det bara njutning just för stunden och efteråt känns det ingenting för henne.

    Detta är svårt för mej att smälta, men jag kan iofs hålla med om att så länge vi inte är tillsammans kan vi inte lova varandra något, jag blir monogam när jag dejtar någon seriöst och önskade att hon också kunde vara detta...hon förstår och vi bestämmer att fortsätta ses.
    Men efter detta blir jag ju givetvis lite tillbakadragen och jag har lite svårt med just sexet och sånt och jag förklarar det för henne hur det känns, hon förstår men ändå inte.
    Jag börjar också söka lite jobb nere hos henne för att det kan ju vara bra om det blir aktuellt om det blir mer mellan oss

    Detta pågår ett tag, hon ska flytta och jag åker ner och hjälper till, hela hennes familj är där som jag träffat innan, jag får ta hand om sonen ibland och ja allting flyter på. hennes ex som är pappan till sonen går in i väggen och börjar prata om självmord och liknande och detta tar hårt på henne, jag stöttar henne som jag alltid gör om jag tycker om någon, jag får väldigt ofta stötta och tröst och pusha henne men det är inget problem för mej...

    ett tag senare har allting mellan oss gått upp och ner, mycket prat om saker som hänt och liknande, jag ska en kväll åka ner till henne, min telefon för på vägen ner så jag kan inte säga när jag kommer till henne eller sådant, när jag väl kommer ner så ser jag just min bekant som för ett tag sedan skulle haft sex med henne ute på hennes parkering, jag går fram till honom och pratar och till slut erkänner han att dom skulle ses för just sex, jag tvingar honom att köra mej hem, i hans bil får jag tar i en laddare och laddar min telefon och skickar ett sms till henne och frågar varför....hon får panik och försöker köra ifatt oss, vi hade dock hunnit långt men hon hinner köra några mil ändå.
    Väl hemma ringer jag och snackar med henne, då vänder hon det mesta emot mej.
    Saker som hon gjort mot mej, och som fått mej att bli lite skeptisk får henne att bli osäker på allting vilket jag tycker känns orättvist, jag säger att jag vet inte om jag fixar mer ändå, allting känns som det är kört.
    Vi kommer inte fram till något men vi hörs allt mindre..... 

    Några veckor innan nyår ringer hon mej och undrar vad jag ska göra på nyår, hon ska sitta själv med sonen och undrar om jag kan komma ner och fira med dom lite lugnt och stilla, jag är väl inte direkt på och ber om någon dag att tänka på det eftersom jag känner som jag gör..

    Jag åker ner till slut, dom 2 dagarna som jag är där nere är helt kanon, klockrena helt enkelt, jag kan slappna av eftersom han killen som skulle träffa henne inte är med i bilden, vi är intima och det flyter på, jag måste åka hem sen för jag har saker att göra hemma.
    Hemma tänker jag över allt, och vi pratar på telefon och jag berättar då detta för henne, då visar det sej att hon redan innan börjat träffa någon ny, bara några dagar efter att hon pratat med mej och sagt vad hon känner och tycker om mej, och det är känslor och liknande som man inte säger till någon och samtidigt börjar dejta en annan....vi bråkar fram och  tillbaka, för som vanligt så baserar hon sina beslut på sånt hon gjort och som fick mej att backa vilket hon knappt kan inse.
    Jag berättar också att jag hade fått ett jobb nere hos henne men som jag fick tacka nej till då jag inte har något boende där nere och det skulle vara skift så att pendla skulle inte funka, detta gjorde henne faktiskt "arg" ?!

    Jag bryter och säger att det är väl bäst att det blir såhär, hon är väldigt ledsen och vill inte förlora mej som ställt upp så mycket för henne och sonen och som tycker om henne för den hon är och inte ser henne som ett ligg bara.
    Veckan efter får jag reda på att den kille hon skulle haft sex med, hade hittats död nere i skåne av en överdos, han hade fått reda på att han hade HIV och tog därför sitt liv, jag får ju panik och pratar med henne om detta och ber henne svara ärligt om något hände dom, som tur väl är träffades dom aldrig...

    Nu har det varit tyst tills igår, jag klippte på facebook och instagram för att det blir enklast för mej, men i vilket fall så har hon gillat någon bild bara helst sådär och igår skickade hon ett förslag på en lägenhet nere i hennes stad.... jag ifrågasätter detta med att svara kort " vad menar du " och hon skriver att hon skickade fel....
    Grejen är den att hon har varit blockerad hos mej, och vi är inte vänner så hon tog sej tid att leta upp mej för att skicka detta.... 

    Ja jag har ställt upp jävligt mycket för henne det har jag gjort, men nej jag ska inte ha en guldstjärna för det eller hon ska inte ta mej bara för att jag ställt upp och allt sånt, det är inte det jag menar.

    Jag vill bara att om någon har några tankar och funderingar om detta så skriv gärna ner dom, kul att se hur andra reflekterar över andras händelser.

  • Svar på tråden Tankar kring ex-dejts beteende
  • Inchthing
    nere3 skrev 2015-02-16 12:47:14 följande:
    Oj, jag har också fått höra de där orden "ingen vet vad som händer i framtiden" så jag kan tänka mig vad det gör med dig för jag vet vad de gjorde med mig...
    Jag har hoppats i ett år medan han träffar andra tjejer, det tragiska är att jag fortfarande till viss del gör det... 
    Det är som de vägrar släppa en...tror tyvärr inte riktigt de vet själva vad de vill

    men jag säger det, det är inte värt att hoppas. Så länge man gör det tror jag tyvärr att det är svårt att gå vidare själv.
    Jag är 34 år och vill ha familj och barn, men sitter fortfarande och hoppas på grund av honom och på ett sätt hur han "leker" med mina känslor. Fortsätter jag så här så kommer jag aldrig få det jag vill. 

    Ibland säger hjärnan och hjärtat två olika saker
    Nej precis..
    Jag har som svaghet att analysera mycket, vända och vrida på allt så det blir extra svårt då.
    Vi sågs under fel förhållanden, vi fick en kontakt alla 3, hon var rastlös och gjorde som hon gjorde, sista gången hon skulle se den där andra killen är jag idag väldigt glad att jag inte vände och gick, han hade hittats död efter en överdos och det visade sej att han var väldigt sjuk, så hade jag vänt på klacken och gått så hade vi alla 3 varit väldigt sjuka, så jag räddade livet på oss vilket gör det mer bittert.

    Det skulle inte börjat som det gjorde och det skulle inte sluta som det gjorde mellan oss, alla oddsen var emot oss tyvärr

    Jag fyller 36 i dagarna och vill också ha familj och hela den biten, när vi sågs och det var bra så är hon den jag skulle kunna tänka mej som mamma till mitt barn, jag var redo att lämna allt här och flytta till dom, jag var redo att göra allt i princip och så snubblar man på mållinjen..

    Ja EXAKT...hjärtat säger en sak och huvudet en helt annan...
  • MxMeNow

    Hon verkar utnyttja och manipulera för egen vinning och du tycks vara för snäll för ditt eget bästa.

    Mitt råd är att inte låsa fast dig mentalt vid en person du inte kan lita på. Du förtjänar bättre!

  • Inchthing
    MxMeNow skrev 2015-02-16 12:56:47 följande:

    Hon verkar utnyttja och manipulera för egen vinning och du tycks vara för snäll för ditt eget bästa.

    Mitt råd är att inte låsa fast dig mentalt vid en person du inte kan lita på. Du förtjänar bättre!


    Du har rätt, sjukt svårt när man vill mer än man kan få, och när man inte eller iaf jag inte kan styra över det mentala...
  • nere3
    Inchthing skrev 2015-02-16 12:54:45 följande:
    Nej precis..
    Jag har som svaghet att analysera mycket, vända och vrida på allt så det blir extra svårt då.
    Vi sågs under fel förhållanden, vi fick en kontakt alla 3, hon var rastlös och gjorde som hon gjorde, sista gången hon skulle se den där andra killen är jag idag väldigt glad att jag inte vände och gick, han hade hittats död efter en överdos och det visade sej att han var väldigt sjuk, så hade jag vänt på klacken och gått så hade vi alla 3 varit väldigt sjuka, så jag räddade livet på oss vilket gör det mer bittert.

    Det skulle inte börjat som det gjorde och det skulle inte sluta som det gjorde mellan oss, alla oddsen var emot oss tyvärr

    Jag fyller 36 i dagarna och vill också ha familj och hela den biten, när vi sågs och det var bra så är hon den jag skulle kunna tänka mej som mamma till mitt barn, jag var redo att lämna allt här och flytta till dom, jag var redo att göra allt i princip och så snubblar man på mållinjen..

    Ja EXAKT...hjärtat säger en sak och huvudet en helt annan...
    Alltså du är så sjukt likt mig så det är lite skrämmande, 
    Är också över analyserande och grubblar hela tiden. Detta gör ju inte saken bättre som du säkerligen vet. 

    Jag var också beredd att lämna stan för att flytta till honom och skapa ett nytt liv. som du skriver så var det inte under rätt tid i livet som ni träffades tyvärr.

    Riktigt tur att du inte vände och gick, tänk vad som hänt om du gjort det. Det var säkert en mening med att just du var där just då.

    Det svåra är hur man ska gå vidare med sitt liv och jag har full förståelse över att du tänker mycket på det och vrider och vänder på allt.
  • MxMeNow
    Inchthing skrev 2015-02-16 12:57:37 följande:

    Du har rätt, sjukt svårt när man vill mer än man kan få, och när man inte eller iaf jag inte kan styra över det mentala...


    Där har du fel, du kan styra över den mentala biten, men det tar lite tid. Tala tydligt om för henne och dig själv att du förtjänar bättre. Klipp alla band, blocka henne på datorn och mobilen, dejta andra.
  • Inchthing
    nere3 skrev 2015-02-16 13:03:53 följande:
    Alltså du är så sjukt likt mig så det är lite skrämmande, 
    Är också över analyserande och grubblar hela tiden. Detta gör ju inte saken bättre som du säkerligen vet. 

    Jag var också beredd att lämna stan för att flytta till honom och skapa ett nytt liv. som du skriver så var det inte under rätt tid i livet som ni träffades tyvärr.

    Riktigt tur att du inte vände och gick, tänk vad som hänt om du gjort det. Det var säkert en mening med att just du var där just då.

    Det svåra är hur man ska gå vidare med sitt liv och jag har full förståelse över att du tänker mycket på det och vrider och vänder på allt.
    Jävla skit är det när man är sån :)
  • Inchthing
    MxMeNow skrev 2015-02-16 13:04:08 följande:
    Där har du fel, du kan styra över den mentala biten, men det tar lite tid. Tala tydligt om för henne och dig själv att du förtjänar bättre. Klipp alla band, blocka henne på datorn och mobilen, dejta andra.
    Ja det tar nog tid, jag kan bryta det är ingen fara men jag vet att hon förr eller senare kommer höra av sej på ett eller annat sätt, och vad gör man då? faller jag igen eller kommer jag skita i det, det är det som skrämmer mej
  • nere3
    Inchthing skrev 2015-02-16 13:05:35 följande:
    Jävla skit är det när man är sån :)
    Äh jag brukar tänka att jag är lite för smart för mitt eget bästa ;)
  • Inchthing
    nere3 skrev 2015-02-16 13:09:58 följande:
    Äh jag brukar tänka att jag är lite för smart för mitt eget bästa ;)
    Haha
  • MxMeNow
    Inchthing skrev 2015-02-16 13:07:02 följande:

    Ja det tar nog tid, jag kan bryta det är ingen fara men jag vet att hon förr eller senare kommer höra av sej på ett eller annat sätt, och vad gör man då? faller jag igen eller kommer jag skita i det, det är det som skrämmer mej


    Det bestämmer bara du. Förhoppningsvis har du blivit starkare och träffat någon som är underbar och gör att exets kontaktförsök känns patetiskt.
Svar på tråden Tankar kring ex-dejts beteende