Inlägg från: Anonym (kritik) |Visa alla inlägg
  • Anonym (kritik)

    Varför har kvinnor så SJUKT svårt att ta kritik om sina kroppar?

    Anonym (anonym) skrev 2015-02-16 11:13:50 följande:
    Vad är syftet med att kritisera sin partners utseende, gillar man inte utseendet på partnern byter man till en partner man är nöjd med.
    Fungerar det bra för dig att kritisera din partners utseende, blir det bra stämning hemma då?
    ELLER så kanske man kan tänka sig att tjejen tar kritiken på ett annat sätt än "det är fel på mig, jag duger inte som jag är, buhu vad synd det är om mig". Om tjejen istället börjar träna och äta bättre så kanske båda blir nöjda.

    Men kvinnor har fruktansvärt svårt för detta. Hela tråden är ett enda långt bevis för det.
  • Anonym (kritik)
    Mrs Okänd skrev 2015-02-16 11:20:37 följande:

    Vad ska man svara på det då för att inte ta det som kritik?

    Vad menar du med omöjlig kropp? Alla kan ju inte se ut så eftersom människan inte ha samma kroppsform.
    Om min tjej skulle säga till mig att min rumpa började bli slapp skulle jag först rannsaka mig själv, och då måste man vara väldigt ärlig och självkritisk, om jag också tyckte det. Om jag tyckte det skulle jag börja göra utfall och knäböj, för man vill ju att tjejen ska vara nöjd med en. Det jag inte skulle göra är att sitta mig i ett hörn och tycka synd om mig själv.

    Med omöjlig kropp menar jag om du anser att hennes kropp helt enkelt inte går att uppnå - alltså om den inte är realistisk.
    Anonym (mor) skrev 2015-02-16 11:27:24 följande:
    Jag tycker att hennes överkropp tecknats en aning för kort och så tycker jag låren är alldeles för feta.
    Jag förstår vad du menar. Dock ska man nog påpeka att japanskor (spelet är ju japanskt) i allmänhet är betydligt kortare än västerländska kvinnor, så det kan nog bidra till att hon för oss ser väldigt kort ut.

    Att hennes lår är alldeles för feta är intressant, kanske mest för att den åsikten går emot pollresultatet. Har du höga krav på lår? :P
    Mrs Okänd skrev 2015-02-16 11:30:09 följande:

    Ja, låren har ju samma mått som midjan.
    Du också alltså?
    Smecker skrev 2015-02-16 11:36:26 följande:

    Börjar det bli lite för jobbigt, TS?

    Nämn ett samhälle där alla alltid säger, och aldrig underlåter att säga, exakt vad de tycker och tänker.

    För dig är alltså att ljuga samma sak som att låta bli att säga saker som kan vara nedsättande, sårande och kränkande till främlingar?

    Om en kvinna låter bli att säga till dig att hon tycker att du är fysiskt och mentalt oattraktiv, lågintelligent, humorbefriad, har störda sexuella preferenser, liten ful kuk och att hon och alla hon känner inte skulle ta i dig med tång ens, så är hon falsk och smilande?

    Hur skall man kunna veta att du säger exakt det du tycker, när du inte ens klarar av att skriva det du menar?

    Hur drog du den ologiska slutsatsen att om man är tyst och låter bli att säga exakt vad man tycker så ljuger man?


    Ja, dina IQ-befriade inlägg börjar bli lite jobbiga. Faktum är att jag vet själv att jag är ganska ful, och det har hänt fler än en gång att kvinnor sagt att jag ser bra ut - men det är helt uppenbart att de bara gjort det av ren artighet. Sånt kan störa mig ordentligt, hade varit befriande med en ärlig person istället så att jag kan reflektera min egen självbild mot helt ärliga åsikter.
    Smecker skrev 2015-02-16 11:38:53 följande:
    Det är en totalt irrelevant kropp, för den är animerad, tvådimensionell och har inget med verkligheten att göra. Tecknade fantasifoster är inget att eftersträva.
    Sluta vara så patetisk nu. Du blir inte vuxnare för att du inte låtsas om som att hon ser ut som en riktig människa.

  • Anonym (kritik)
    Mrs Okänd skrev 2015-02-16 11:57:59 följande:

    Äh, mina lår är ju smalare än midjan...=)

    Jag VET INTE om hennes mått går att uppnå...det är ju samma sak med Barbiedockor, det går ju inte att få en sådan kropp eftersom organen inte hade fått plats.

    Men saken är ju den att ex JAG hellre vill att min man plockar ur diskmaskinen än står och gör en massa utfall...skämt o sido så kanske jag är för gammal för sånt här...börjar tänka på att träna för hjärtat mer än att få synliga muskler...jag tycker det är jobbigare med rynkor och att han tappar hår och sånt och att jag själv får gråa hårstrån.
    Haha, OK. Kanske är så att utseendet är viktigare för män också.
    Anonym (keke) skrev 2015-02-16 11:58:15 följande:
    Att män har högre självkritik än kvinnor tror jag inte ett smack på. Det är snarare så att kvinnor är självkritiska mot sina kroppar i högre omfattning än män, för att kvinnokroppen objektiviserats i större utsträckning. Det börjas ju redan i lågstadiet med "mina lår är tjocka". Inte säger/tänker pojkar i samma ålder så.

    Till diskussionen: Varför ska man uttrycka kritiska åsikter om andras kroppar till berörd person ö h t? Det är en myt att du genom att säga "är du inte lite fet nu?" ökar motivationen hos någon, oavsett kön, på samma sätt som kommentarer som "vad ska det bli av dig, är du inte klar med examen än?" inte direkt sporrar någon att ta sig i mål med studierna. Vad jag däremot köper i diskussionen är att kvinnor är känsligare än män och att vi har lättare att ge uttryck för våra sårade känslor (vi "får" ju det - fältet är kanske inte helt fritt för män att visa sådana känslor hur som helst). Att män kanaliserar kritik om just sina kroppar bättre är jag inte säker på. Det är ju inte så att vi har ett överskott av vältränade män jämfört med vältränade kvinnor där ute i samhället, eller?

    Sedan förstår jag inte alls varför det skall bedömas en tecknad röv inom ramen för diskussionsfrågan..
    Om de nu är så självkritiska, hur kan det då komma sig att de är så värdelösa på att ta kritik?

    Nej, det är ingen myt. Bara för att du som kvinna inte känner så innebär det inte att det är en myt.

    Sedan har inte män samma behov att hela tiden uttrycka känslor som kvinnor har. Ett bra exempel är då man ska trösta någon. En man vill komma med ett konkret förslag på problemet, och kanske därför bara sitter tyst och stirrar när kvinnan gråter och förklarar hur olycklig hon är. (eftersom han inte kommer på en lösning). Kvinnor å andra sidan är inte ute efter en direkt lösning, utan bara efter att få höra vänliga och uppiggande ord. Så kvinnor är mycket "duktigare" på att vara känslosamma och säga tröstande ord.

    För att det inte spelar någon roll om rumpan är tecknad eller ej, herregud, snacka om att störa sig på irrelevanta småsaker i sammanhanget.
    Anonym (eh..) skrev 2015-02-16 12:03:49 följande:
    Och du tror att det generar vuxenpoäng att skriva om kvinnors kroppar och sen sätta upp en bild på en tecknad figur? tycker du ska sluta sitta bakom datorn och gå ut i världen istället, du får dig en chock när du ser hur vanliga människor ser ut,
    Spelar ingen som helst roll att hon är tecknad såvida hon inte har helt surrealistiska proportioner, vilket hon inte har.
    Anonym (keke) skrev 2015-02-16 12:08:04 följande:
    Men om män har förmåga till högre självkritik än kvinnor, reflekterar inte du som man då över din självbild ganska bra på egen hand?

    Vad som skulle vara befriande för dig kanske är högst obekvämt och kantigt för någon annan?
    Jo, men man behöver alltid få höra feedback från andra också. Och då helst ärlig feedback och inte filtrerad artighet.



  • Anonym (kritik)
    Mrs Okänd skrev 2015-02-16 12:53:39 följande:

    TS...är den tecknade tjejen din drömtjej?

    Om nu män kan fejka komplimanger om rumpor för att få sex, kan de då inte fejka tröstande ord i stället för att sitta tysta och stirra?


    Nej. Skinkorna och låren är för fläskiga.

    Men det är ju två helt olika saker. Att svara "fin" eller "ful" är en sak, att uttrycka känslor är något helt annat.
  • Anonym (kritik)
    Anonym (suck) skrev 2015-02-16 13:03:12 följande:
    Jag hoppas att du övervinner dina neuroser någon gång i en snar framtid, jag önskar ingen att tampas med vanföreställningar som dem du har. Lycka till. 
    Är det en vanföreställning att säga att hon i OP har en fläskig stjärt?
  • Anonym (kritik)
    Mrs Okänd skrev 2015-02-16 13:06:58 följande:

    Fast det var ju inget sånt alternativ i TS? Du menar att den är stor och fet?
    Ja. Är det en vanföreställning?
  • Anonym (kritik)
    Anonym (suck) skrev 2015-02-16 13:09:01 följande:
    Det är en animation, TS!
    Jag råder dig att försöka träffa en riktig människa, en riktig kvinna. Börja med att försöka prata med en kvinna, babysteg TS, babysteg. 
    Jag råder dig att sluta spela dum och förstå att människor kan jämföra sig med vilken fiktion som helst så länge den inte är totalt surrealistisk.


  • Anonym (kritik)
    JTo skrev 2015-02-16 14:14:34 följande:

    Hm kanske är min migrän som gör mig tråkig men jag saknar röstalternativet "rumpan ser tecknad ut"...


    En intressant iakttagelse som jag kan dela med mig av:

    Det är bara på FL av alla forum som folk håller på och fjantar sig så här. Antagligen vill man dämpa ner diskussion och fokus på kvinnokroppen, eller så ser man den tecknade figuren som perfekt och vill därför inte prata om det, och därför försöker förlöjliga debatten istället.
  • Anonym (kritik)
    Auditanne skrev 2015-02-17 00:43:05 följande:

    Jag är estetiskt lagd och anser personligen att Samus skinkhalvor är lite för små i förhållande till de breda höfterna.

    En rundare och lite mer utputande stjärt hade utgjort en mer tilltalande helhet i mina ögon.

    Vill lägga till att jag inte har några större problem med manfolkets mer visuella läggning under förutsättningen att dessa män kan hantera att själva bli bedömda på samma sätt av kvinnor vilket jag utgår från att trådskaparen kan? 


    Hehe... små? Du har inte missat de blå nyanserna som visar hur rundad den är?
  • Anonym (kritik)
    Auditanne skrev 2015-02-17 21:14:23 följande:
    Inte tillräckligt rundad enligt mig och dessutom är rumpskåran för låg vilket bidrar till att skinkorna blir oproportioneligt späda i förhållande till bredd.

    Storleken på hennes stjärthalvor passar bättre på någon med smala, icke framträdande höftben, t.ex en man.

     
    Fast stjärtskåran ser ju låg ut på grund av de stringliknande mönstret i hennes dräkt.

    Tycker hennes rumpa ser väldigt bred och fyllig (fet) ut. Men vi ser väl helt enkelt på olika sätt.
Svar på tråden Varför har kvinnor så SJUKT svårt att ta kritik om sina kroppar?