• emzerus

    graviditetssymptom redan tre dagar efter äl?

    Jag är på ÄL+8 och har också flera symtom... bla ömma bröst, små stickningar i "nedre" magen, kissar oftare och har blivit torr i munnen och törstig (vilket ju ioförsig kan vara varför jag kissar oftare :) )

    Detta är vårt 4e försök och 2a försöket efter missfallet i november.
    Förra månaden hade jag dock också en massa symtom o sen kom ju mensen....men hoppet är ju det sista som överger en :)

    jag vill försöka vänta tills BIM den 26 februari innan jag testar mig...men det brukar ju gå sådär!

  • emzerus
    Längtar2015 skrev 2015-02-18 19:20:11 följande:
    Denna tid mellan äl och bim är dom värsta!! Jag testade idag :( bim -6 och det va blankt :( vi är också inne på försök nummer 4. Hur känner du efter mf?
    Ja ovissheten tär verkligen på en just för att man sååå gärna vill ha ett plus!!! Och det är väl därför man blir en testoman ju närmare BIM man kommer. Även fast du fick negativt idag så har du ju ändå chans, att få positivt på bim-6 är väl kanske inte så vanligt. Så jag håller verkligen mina tummar för dig!! Hjärta

    Missfallet var en otroligt jobbig upplevelse då det också vart väldigt utdraget. Jag fick en stor blödning i v5 (början av november) men efter det så fortsatte gravsymtomen o testen visade fortfarande positivt samt ökade i styrka. Efter tjat fick jag 2 v efter blödningen en tid på kvinnokliniken för VUL. Läkaren där såg ingenting o sa att det måste ha varit missfall men mätte hcgnivån med blodprov 2 ggr och det ökade men inte som vid en normal graviditet. Så 1 v senare tid för VUL igen o då sa läkaren att han såg ett foster på ena äggledaren- utomkvedes! :( dagen efter in för operation för att ta bort ena äggledaren- jag var knäckt!!

    Dagen för operation så kom den kvinnliga gynekologen som skulle operera mig in i rummet där jag låg och väntade. Hon ville själv undersöka mig innan operationen... och på VUL så ser hon en påbörjan till graviditet i livmodern. Och ingenting ovanligt alls utanför, så det var alltså inte utomkvedes som den första läkaren sagt! jag fick åka hem igen med en ny tid för VUL en vecka senare.
    En lååång vecka med mycket funderingar, det kunde alltså vara en normal graviditet ändå som kanske blivit till senare än jag trott...

    Men på det VULet så hade "fostret" inte växt nå mer och hcg hade inte heller ökat nämnvärt, så dagen efter fick jag lov att skrapas... Och då kändes det ändå skönt på ett sätt. Att få ett slut på en 5 veckor lång berg och dalbana!

    Jag lät kroppen vila efter skrapningen den 5 december och började inte med graviditetsförsök först efter mensen kommit tillbaka i januari. Och nu är jag verkligen redo!! :)

    Jag är på bim-8 så vi ligger ganska så lika :) Hoppas på plus för oss båda snart!!!


  • emzerus
    Längtar2015 skrev 2015-02-18 21:19:56 följande:

    Vilken historia... Förstår att det måste varit jobbigt för dig! En fruktansvärd känsla! Har själv fått missfall en gång. Flera år sedan dock men jag kommer fortfarande ihåg hur ledsen jag var. Skönt att du känner dig positiv inför nya försök! :)

    håller alla mina tummar för dig att det går vägen! När hade du tänkt att testa?


    Usch va tråkigt att du också behövt gå igenom det :(

    Om mina symtom fortsätter så testar jag säkert lördag morgon även fast det är tidigt...sen ska jag försöka hålla mig tills bim. Men det brukar inte funka så bra ;)

    Jag skulle behöva hålla mig ordenligt sysselsatt, speciellt kvällstid...för det är när jag sitter här på familjeliv o läser om alla som plussar tidigt mm som jag får för mig "det kan ju hända mig med...och så tar jag ett test"  haha, ingen karaktär alls :)

    När tänker du testa?
  • emzerus
    Cissi2801 skrev 2015-02-18 22:29:24 följande:
    Jag gör samma sak, sitter och läser om alla som plussar och tänker samma sak att "det händer mig denna gången oxå" men likt fan så kommer mensen iaf... Jävla skit
    Ja visst är det surt :(

    Hur ligger du till nu, har du haft ÄL o när har du BIM?
  • emzerus
    Cissi2801 skrev 2015-02-19 20:15:49 följande:
    Hade ÄL för någon 4 dagar sedan.... Men känner ändå smärta i brösten och lite i livmordern... Har BIM 27/2
    Hoppas att det tagit sig för dig...och för oss alla i denna tråd :)
  • emzerus
    Längtar2015 skrev 2015-02-20 07:25:10 följande:

    Gjorde ett test idag, blankt :( är det kört?


    tror inte att det är kört eftersom det fortfarande är några dagar kvar tills BIM... men det är ju aldrig roligt med negativt test! :(

    Jag har bim den 26e men kommer testa imorgon bitti på ÄL+11. Fick svagt plus sist på äl+11, men är ju såklart ingen garanti att det blir så igen om jag skulle vara gravid nu...


  • emzerus

    Testade imorse på äl+11 men det var negativt... hoppas det bara är för tidigt för har ju många symtom ???? bim på torsdag eller fredag...

  • emzerus
    Längtar2015 skrev 2015-02-23 13:43:49 följande:

    Hur går det för er?

    Själv testade jag blankt idag bim -1. Inga känningar av mensen men ger nog ändå upp hoppet denna månaden. Till Gyn imon för att se vad det är jag kan ha känt av sen äl.


    Jag är på bim-4 eller bim-3 och testade negativt imorse... men hoppas att det ändå kan ha tagit sig bara att det är förtidigt!

    har fortfarande symtom som ömma o svullna bröst, stick/molvärk runt högra äggstocken, extremt trött och idag har jag fått som typ växtvärk i benen (har läst att det kan vara ett symtom) men sen kan ju allt detta även vara typ pms :/
    jag ska försöka hålla mig tills torsdag morgon nu innan jag testar igen...får se hur det går :)

    För dig kan det ju fortfarande vara förtidigt att testa också. Hoppas på det!! Skönt att du ska till gyn iaf...de kanske kan ta ett blodprov också? Får för mig att det är lättare att se tidigt med blodprov...

    Lycka till!!

  • emzerus
    Längtar2015 skrev 2015-02-25 20:49:38 följande:

    Hur går det för er alla?

    Själv inväntar jag mensen som är sen. Dock negativt på gravtesten.


    Jag är på bim-1 eller bim-2 och testade idag men fick negativt så det känns skit rent ut sagt :(

    Jag hoppas ju såklart att det bara ska vara för tidigt att testa...men eftersom jag förra gången fick positivt på bim-5 så känns det kört :(

    Att din mens är sen är ju ändå lite positivt? Brukar den komma i tid annars?

  • emzerus
    Längtar2015 skrev 2015-02-25 21:12:37 följande:

    Dessa negativa test är skit och man blir lika besviken varje gång!

    Hoppas att du får positivt imon om du testar igen! Eller när tänkte du ge dig på ett test igen?

    Jag har inge mer test hemma...köper imorgon efter jobbet o testar nog fredag morgon om mensen inte kommit då...

    Jag brukar alltid få mens på exakt dag, eventuellt en dag innan. Med tanke på värken jag haft, i hopp om graviditet, och att mensen är sen så börjar jag ju undra om det är något annat som är fel istället...


  • emzerus
    Längtar2015 skrev 2015-02-25 21:12:37 följande:
    Dessa negativa test är skit och man blir lika besviken varje gång!

    Hoppas att du får positivt imon om du testar igen! Eller när tänkte du ge dig på ett test igen?

    Jag brukar alltid få mens på exakt dag, eventuellt en dag innan. Med tanke på värken jag haft, i hopp om graviditet, och att mensen är sen så börjar jag ju undra om det är något annat som är fel istället...
    Vart nå fel i tidigare citeringen så testar igen :)

    Jag har inge mer test hemma...köper imorgon efter jobbet o testar nog fredag morgon om mensen inte kommit då... Hoppas ju så!!

    Jag hoppas att du är gravid...annars kan det kanske vara så att mensen är sen den här gången ändå...
    Men om jag vore du skulle jag nog ringa barnmorskan om vare sig mens eller plus kommit när mensen är 1 vecka sen eftersom du i vanliga fall har regelbunden mens. Bara för att bli lugn!

    Men jag håller tummarna för dig!
  • emzerus

    En fråga bara om flytningar... är det någon skillnad på ÄL FLYTNINGAR , vanliga flytningar o flytningar som gravtecken?

    Har haft äl o precis innan fick jag lite tjockare vita flytningar sen utslag på äl test. .. Tänkte då att det var äl flytningar. Men nu har jag fortfarande vita lite tjockare flytningar. ..

    Är det fortfarande äl flytningar eller vad ska man tro?

    Ursäkta all info ????

  • emzerus
    Längtar2015 skrev 2015-03-13 20:06:20 följande:
    Jag får genomskinliga ganska tjocka flytningar när jag har äl. Låter lite äckligt men typ som äggvita. Innan mens har jag vita.
    Tack för ditt svar :)
  • emzerus
    Längtar2015 skrev 2015-03-15 20:07:58 följande:
    Hur har det gått för dig?
    Jag är bara på ÄL+ 7 så jag får allt vänta lite till innan jag kan få nå svar :)
    har bim den 24 mars.

    Men jag hoppas ju som en tok :)

    Hur går det för dig?
Svar på tråden graviditetssymptom redan tre dagar efter äl?