• Minimis

    Måste gå ner 10 kg till sommaren. Ska vi peppa varandra??

    Jag är 1.62 och väger hutlösa 72 kg för dagen. vill till en början gå ner 10 kg. Vet inte hur jag ska börja riktig, är så svårt!!! Någon mer med samma problem? Några tips och någon mer som vill hänga på?? Så kan vi peppa och tipsa här!

  • Svar på tråden Måste gå ner 10 kg till sommaren. Ska vi peppa varandra??
  • Papillon93

    Ja, visst ska man satsa på kosten!

    Sockerfritt (skippa även sötningsmedel så som aspartam, det stoppar förbränningen och öker sockerberoendet), höga proteinhalter, låga fetthalter samt ytterst lite kolhydrater är det man måste fokusera på! :)

    Jag brukar äta ungefär såhär, med 3-4 timmars mellanrum mellan målen:

    Frukost: knäcke (utan smör) m. Kalkon och

    Gurka. Naturell lättyoghurt m. Blåbär & kanel.

    Mellanmål: En burk makrill på knäcke

    Lunch: 200g kyckling, grönsaker, sås på kvarg och 20g kolhydrater.

    Mellanmål: Två frukter eller en smoothie.

    Kvällsmat: samma koncept som lunch.

    Mellanmål: Kvarg med bär/fruktsallad

    Samt 2l vatten utöver det jag dricker till måltiderna. :)

    Sedan blir det 20 minuter promenad till jobbet - 20 min hem. + att jag rör mig på jobbet. Är säljare i en butik.

    Är jag ledig blir det gymmet. :)

  • Minimis

    Blä. Åt blomkålspure o kyckling till middag. O kunde intr låta bli 7 st paradisbitar. Fy Fan så less jag blir. Varför låter jag den dumma delen vinna så.ofta!?

  • misspoison
    Minimis skrev 2015-02-19 19:28:35 följande:

    Blä. Åt blomkålspure o kyckling till middag. O kunde intr låta bli 7 st paradisbitar. Fy Fan så less jag blir. Varför låter jag den dumma delen vinna så.ofta!?


    Må inte dåligt över det. Det hände, gå vidare och straffa inte dig själv genom mer slisk :)
  • Minimis
    misspoison skrev 2015-02-19 19:31:56 följande:

    Må inte dåligt över det. Det hände, gå vidare och straffa inte dig själv genom mer slisk :)


    Jag straffade mig med att träna lite här hemma, så det förde nåt gott med sig ändå ????
  • DinaMii
    DinaMii skrev 2015-02-19 00:44:46 följande:

    Jag behöver en sånhär grupp!

    Jag fick barn för 3,5 månad sen. Är 157cm och väger 59,5kg. Vill komma ner till 55kg iaf. Men i huvudsak få koll på kroppen igen och midjeområdet som är väldigt mycket mjukare än förr :p

    Håller på med PT online på mammafitness just nu och har 1,5 månad kvar där. Hittills gått ner 4kg på 1,5 månad och minskat ett par cm, men nu står det still alltså :/


    59,2 idag och -1cm i midjan sen förra veckan. Hade hoppats på att få se 58 kg på vågen.. Bättre lycka nästa gång! :p

    Det roliga är att jag hade ett sockeruppehåll på 1,5 månad efter jul. Nu har jag börjat äta godis igen, men i rimliga mängder, och vågen går fortfarande neråt :)

    Läsk är helt borta däremot, jag som drack Cola varje dag... Nu är jag inte ens sugen längre. Och så äter jag väldigt bra, något jag inte gjorde förr. 1/3 kolhydrater, protein och fett varje dag. Och 1700kcal. Och har gått ner 0,5kg i veckan ungefär i 1,5 månad :)
  • Lyn1

    Jag har sån träningsvärk idag efter träningen igår.. På riktigt så kan jag knappt lyfta min bebis haha! Kan heller inte gå nästan.. Jösses. Det tog den där mamma/barn-träningen som i själva verket var crossfit.

    Kul som tusan! Sopplunch med kokta grönsaker, kryddig korv och keso blev dagens lunch. Älskart!

  • sotoo

    Jag är 160 och vägde 59,6 imorse. Jag vill ha bort sista fluffet på magen och satsar på 56 kg först. Mitt problem är helgerna. Äter bra på vardagarna men på helgen fikar jag mer och har druckit vin ibland eller öl och då blir det för mycket.

  • Minimis
    Lyn1 skrev 2015-02-20 13:12:21 följande:

    Jag har sån träningsvärk idag efter träningen igår.. På riktigt så kan jag knappt lyfta min bebis haha! Kan heller inte gå nästan.. Jösses. Det tog den där mamma/barn-träningen som i själva verket var crossfit.

    Kul som tusan! Sopplunch med kokta grönsaker, kryddig korv och keso blev dagens lunch. Älskart!


    Bra jobbat! Hoppas bara att smärtan går över snart ????
    misspoison skrev 2015-02-20 18:05:21 följande:

    idag vägde jag 96,2, har gått ner 0,8. Ska ta en promenad snart.


    Heja heja!

    Fick ett erbjudande från viktväktarna idag Som jag finner svårt att motstå. 3 Månader för halva priset...
  • misspoison
    Minimis skrev 2015-02-22 20:33:35 följande:
    Bra jobbat! Hoppas bara att smärtan går över snart ????
    misspoison skrev 2015-02-20 18:05:21 följande:

    idag vägde jag 96,2, har gått ner 0,8. Ska ta en promenad snart.


    Heja heja!

    Fick ett erbjudande från viktväktarna idag Som jag finner svårt att motstå. 3 Månader för halva priset...
    om det funkar för dig är det toppen:)
  • Minimis

    Jag skrev in mig på viktväktarna idag, jag behöver nog ha den kollen.Tyst

    Imorgon är första mötet, får se vad jag tycker om det! Men huvudsaken är att jag går ner nu så kanske man kan få lite "frid".

  • Sanjos

    Har inte riktigt kommit igång ännu.
    Gick till stan idag med en kompis sen iväg och jobba ikväll och tänker då gå eller cykla (3 km enkel väg). Så isf blir det sammanlagt ca 8-9 km idag.

  • sassysissy

    Vägde idag 66,7 kg så har på två veckor gått ner 1,8 kilo. Har verkligen hittat ett sätt som passer mig; att äta regelbundet och mångsidigt längs med dagen, sista måltiden kl. 19 (vi äter kvällsmat då efterom vi äter middag circa 16.30) och inget godis /socker mellan söndag och torsdag. I helgen hade jag inte ens lust att äta så mycket godis, trots att det var mina godisdagar.

    Jag hinner tyvärr inte motionera så mycket men lever ett rätt aktivt liv med mina två aktiva (!!!) barn, så jag får bra vardagsmotion. Sitter dock stilla på jobbet (kontorsjobb) så blir ofta stel i ryggen och nacken.

    Bra kämpat alla! Alla måste hitta ett sätt som passer dem.

  • fallen angel

    Jag vill också hänga på om det är ok :)


    "Do or do not, there is no try!"
  • sotoo
    sassysissy skrev 2015-02-25 07:41:26 följande:
    Vägde idag 66,7 kg så har på två veckor gått ner 1,8 kilo. Har verkligen hittat ett sätt som passer mig; att äta regelbundet och mångsidigt längs med dagen, sista måltiden kl. 19 (vi äter kvällsmat då efterom vi äter middag circa 16.30) och inget godis /socker mellan söndag och torsdag. I helgen hade jag inte ens lust att äta så mycket godis, trots att det var mina godisdagar.

    Jag hinner tyvärr inte motionera så mycket men lever ett rätt aktivt liv med mina två aktiva (!!!) barn, så jag får bra vardagsmotion. Sitter dock stilla på jobbet (kontorsjobb) så blir ofta stel i ryggen och nacken.

    Bra kämpat alla! Alla måste hitta ett sätt som passer dem.

    Hur har det gått för dig?
  • tröttismamma

    GÅ NER I VIKT GENOM FACEBOOKGRUPPEN "MÄTT OCH LÄTT DIET" (ät gott, var mätt och gå ner i vikt)

    Jag har försökt gå ner i vikt länge nu, men allt jag testat har misslyckats. Jag körde GI ett tag, men kunde inte hålla mig borta från snickers, eftersom det ståd med på listan. Så jag stannade i vikt och stod stilla länge. Sedan hade jag världens sötsug och sug efter kolhydrater. Jag har även prövat att räkna kcal, vilket fungerade jättebra innan jag fick barn. Men nu när jag testat så gick jag ner lite, sedan var det samma sak igen - jag stod stilla i vikt. Man blir minst sagt frustrerad när man väger lika mycket oavsett om man äter som vanligt eller försöker hålla igen på kalorierna. Jag vet att över en viss viktgräns, så har jag svårt att få igång viktnedgång. Jag är säkert inte ensam om det.

    Hursomehelst, så började jag med en helt annat metod för en vecka sedan. Den är verkligen superbra. Kan direkt säga att det är den bästa metod som jag testat hittills. Tänkte att jag inte skulle väga mig på ett tag, men kunde inte låta bli efter en vecka ändå. Jag blev överraskad för jag hade gått ner 1,5 kg :D

    Jag kör den amerikanska viktväktarmetoden "filling & healthy". Jag kör den på heltid. Man är mätt hela tiden kan jag säga och jag blev av med mitt sockerberoende direkt, vilket aldrig händer annars. Jag lider heller inte alls av att vara på diet, något som annars brukar vara ett problem för mig.

    Jag har hursomhelst startat en facebookgrupp, där jag informerar lite om metoden och lägger ut goda recept som är f&h-vänliga. Gruppen heter "Mätt och Lätt Diet". Är du intresserad av att vara med och gå ner i vikt genom att äta gott och vara mätt, så är du varmt välkommen :)

  • mathildis

    Hejsan!

    Jag heter Mathilda Grennborg och är Återförsäljare av Forever Living Products.

    I sortimentet finns allt du behöver inom kosttillskott, kroppsvård och makeup. Produkterna är baserade på ekologiskt odlad Aloe Vera. Grund tanken är enkel: visa din kropp omtanke inifrån och ut!

    Jag vill gärna tipsa er om våra boxar vi har! Kanske kan vara nått för dej som vill få en liten kickstart, få hjälp att hitta träningen å gå ner i vikt, och för att till sist hjälpa er att forma kroppen!

    C9


    Lägg grunden till att må bättre, och att se bättre ut. CHANGE 9 är programmet som på nio dagar kan hjälpa dig att kickstarta din resa mot ditt smalare, hälsosammare jag. Det är effektivt, enkelt att följa och ger dig verktygen du behöver för att starta din förändring i dag!


    Med CHANGE 9 tar du det första steget mot att etablera livslånga vanor som kommer hjälpa dig att uppnå varaktig viktkontroll. C9 är grunden i Forever F.I.T.-programmet och kommer att placera dig i bästa möjliga position för att nå optimal hälsa och bygga ditt nya, slankare jag.

    F1


    Få ny inspiration och ta nästa steg mot att må bättre och att se bättre ut. Forever F.I.T. 1 kommer lära dig ett nytt sätt att se på kost och träning. Det ger dig också kunskapen du behöver för att få ny inspiration och förändra din kropp till det bättre! Du KAN gå ner i vikt, du KAN må bättre och se bättre ut än du någonsin gjort. Du KAN åstadkomma en permanent förändring. Forever F.I.T.1 visar dig hur.


    Forever F.I.T. 1 är ett 30-dagars kost- och träningsprogram framtaget speciellt för att ge dig verktygen du behöver för en hälsosammare livsstil. Verktygen som ger dig medvind på din viktresa.


    F2

    Bygg muskler, forma och förändra. Forever F.I.T. 2 tar dig till nästa nivå, genom att hjälpa dig att forma och förändra din kropp ? och att bränna kalorier. Muskelmassa är viktigt vid viktkontroll, Forever F.I.T. 2 hjälper dig att bygga upp den och att behålla den. Forma, förändra och förvandla med Forever F.I.T. 2.


    Steg tre i programmet, Forever F.I.T. 2, är ett 30-dagars kost- och träningspaket som drar nytta av allt du lärt dig och tar din kropp till nästa nivå genom att öka muskelbyggande träning och finjustera din kost.


    Verkar de intressant?
    Tveka inte till att kontakta mig så berättar jag mera :)
Svar på tråden Måste gå ner 10 kg till sommaren. Ska vi peppa varandra??