• Anonym (MJ)

    Feminist!

    Finns det något område där du tycker kvinnor har det lättare än män?

    Trots att jag är trådskapare kan jag komma med ett exempel: Av de människor som råkar ut för våld är 6 av 10 män.

  • Svar på tråden Feminist!
  • Donum
    Anonym (K) skrev 2015-02-23 18:47:36 följande:

    Mysteriet tätnar. 


    Ja, när du inte kan tala klarspråk och inte läser vad som faktiskt står så blir det lätt så.
    I've gone to look for myself. If I should return before I get back, please keep me here.
  • Anonym (K)
    Donum skrev 2015-02-23 19:00:33 följande:
    Ja, när du inte kan tala klarspråk och inte läser vad som faktiskt står så blir det lätt så.
    Ursäkta.  Jag har inte läst genusteori och kan inte se mellan raderna. Förklara vad du menar istället.
  • Anonym (MJ)
    Donum skrev 2015-02-23 17:03:55 följande:

    Givetvis, så länge det inte är på bekostnad av barnet. Jag skulle t ex inte sluta amma av principiella skäl. Däremot kombinerar vi så att jag antingen kan ta med mig barnet till jobbet eller jobbar sådana tider att jag fortfarande kan amma. Jag tog upp både vab och ansvar för hushållsarbetet också. Inte bara föräldraledighet. Varför kvinnor och män inte delar på det förstår jag inte.


    För att vissa män tycker det är kvinnogöra. Alternativt jobbar de hårdare i yrkeslivet.
  • Anonym (K)
    Anonym (MJ) skrev 2015-02-23 19:45:53 följande:
    För att vissa män tycker det är kvinnogöra. Alternativt jobbar de hårdare i yrkeslivet.
    Jag har faktiskt tagit mest hand om min dotter. Mer än min fru. Det är fan skittufft och inte kvinnogöra...
  • Anonym (MJ)
    Anonym (K) skrev 2015-02-23 19:59:02 följande:

    Jag har faktiskt tagit mest hand om min dotter. Mer än min fru. Det är fan skittufft och inte kvinnogöra...


    Tycker inte jag heller att det är. Hatten av för dig. Ville inte din fru dra sitt strå till stacken då?
  • Anonym (K)
    Anonym (MJ) skrev 2015-02-23 20:02:58 följande:
    Tycker inte jag heller att det är. Hatten av för dig. Ville inte din fru dra sitt strå till stacken då?
    Hon Jobbade mycket. Och var tvungen till det.
  • Donum
    Anonym (K) skrev 2015-02-23 19:02:51 följande:

    Ursäkta.  Jag har inte läst genusteori och kan inte se mellan raderna. Förklara vad du menar istället.


    Du läser ju in mängder mellan raderna som jag inte skrivit. Du läser inte vad jag skriver och du svarar inte på frågor.
    I've gone to look for myself. If I should return before I get back, please keep me here.
  • Anonym (K)
    Donum skrev 2015-02-23 20:34:57 följande:
    Du läser ju in mängder mellan raderna som jag inte skrivit. Du läser inte vad jag skriver och du svarar inte på frågor.
    Ok. Vad har jag läst in och vad har jag inte läst. Allvarligt. Jag vill gärna prata.
  • Donum
    Anonym (MJ) skrev 2015-02-23 19:45:53 följande:

    För att vissa män tycker det är kvinnogöra. Alternativt jobbar de hårdare i yrkeslivet.


    Och då sabbar man också sina chanser vid en evt vårdnadstvist. Jag förstår inte varför man skaffar barn om man inte vill vara med dem.

    "Du slet som ett djur för betydelselösa segrar. Du gav de viktigaste åren av ditt liv för att bli bekräftad av främlingar medan ditt eget kött och blod ritade diagram och siffror på ett papper för att försöka räkna ut när pappa skulle komma tillbaka från sitt viktiga arbete."
    I've gone to look for myself. If I should return before I get back, please keep me here.
  • Anonym (K)

    Ok. Jag var iofs hemma mest med min dotter, men jag kan tänka mig att en man som tjänar mycket jobbar just för sin dotter. Eller: jag är ganska säker på det. Män är ganska sköna på det sättet: Dom behöver inte så mycket. Dom är oftast frikopplade från social status, som kvinnor är så fästa vid.

  • Anonym (MJ)
    Donum skrev 2015-02-23 20:40:08 följande:

    Och då sabbar man också sina chanser vid en evt vårdnadstvist. Jag förstår inte varför man skaffar barn om man inte vill vara med dem.

    "Du slet som ett djur för betydelselösa segrar. Du gav de viktigaste åren av ditt liv för att bli bekräftad av främlingar medan ditt eget kött och blod ritade diagram och siffror på ett papper för att försöka räkna ut när pappa skulle komma tillbaka från sitt viktiga arbete."


    Ja, jag vet. Jag är själv inte sådan, men förargas över män som gör/beter sig så.
  • Anonym (MJ)
    Anonym (K) skrev 2015-02-23 20:46:02 följande:

    Ok. Jag var iofs hemma mest med min dotter, men jag kan tänka mig att en man som tjänar mycket jobbar just för sin dotter. Eller: jag är ganska säker på det. Män är ganska sköna på det sättet: Dom behöver inte så mycket. Dom är oftast frikopplade från social status, som kvinnor är så fästa vid.


    Ändå vet vi att social status är bra vid personliga kriser... Många män, däribland mig själv, är istället avundsjuk på vissa kvinnors stora bekantskapskretser och sociala, utvecklade liv.
  • Donum
    Anonym (K) skrev 2015-02-23 20:38:21 följande:

    Ok. Vad har jag läst in och vad har jag inte läst. Allvarligt. Jag vill gärna prata.


    Du har t ex läst in att jag inte anser att män inte kan ta hand om barn: "Jag förstår inte vad du menar. Varför skulle män inte kunna ta hand om barn?"
    I've gone to look for myself. If I should return before I get back, please keep me here.
  • mr me
    Anonym (MJ) skrev 2015-02-22 17:18:14 följande:
    Oj, vad hatisk du är. Jag bara vill ha ett samhälle där kvinnor inte måste "hålla på sig", när de vill ha sex. Inget konstigt i det.
    Hatisk?

    Nej nej, det kallas vetenskap. Jag tycker om att veta saker, att förstå saker, det är inte att vara "hatisk".

    För en feminist kan det ju däremot framstå som hotfullt och hatiskt, det kan jag förstå.

    Som sagt, dumheten göder feminismen.
  • Anonym (MJ)
    mr me skrev 2015-02-24 23:17:08 följande:

    Hatisk?

    Nej nej, det kallas vetenskap. Jag tycker om att veta saker, att förstå saker, det är inte att vara "hatisk".

    För en feminist kan det ju däremot framstå som hotfullt och hatiskt, det kan jag förstå.

    Som sagt, dumheten göder feminismen.


    Attityden var det jag avsåg naturligtvis, inte det du skrev.

    Jag upplever inget som hatiskt eller hotfullt i innehållet i det du skrev, däremot behöver man inte hålla med dig om det du säger i våran fina demokrati.

    Fördomar göder feministhat, skulle jag vilja säga.
  • mr me
    Anonym (MJ) skrev 2015-02-24 23:29:41 följande:
    Attityden var det jag avsåg naturligtvis, inte det du skrev.

    Jag upplever inget som hatiskt eller hotfullt i innehållet i det du skrev, däremot behöver man inte hålla med dig om det du säger i våran fina demokrati.

    Fördomar göder feministhat, skulle jag vilja säga.
    Ja, givetvis hatar jag feminism på samma sätt som jag hatar cancer, svält, ebola, drunkningsolyckor, våld och annat elände.

    Allt som skapar lidande för människor är jag emot.
  • Anonym (MJ)
    mr me skrev 2015-03-05 18:26:50 följande:

    Ja, givetvis hatar jag feminism på samma sätt som jag hatar cancer, svält, ebola, drunkningsolyckor, våld och annat elände.

    Allt som skapar lidande för människor är jag emot.


    Av samma anledning hatar jag nazism och kommunism.
  • mr me
    Anonym (MJ) skrev 2015-03-05 19:05:51 följande:
    Av samma anledning hatar jag nazism och kommunism.
    Ja, det med.

    Mycket av det har väl sin grund i människors behov av att tro på något och att göra denna tro till något mer än tro, till något som ska pådyvlas andra människor.

    Om en muslimsk extremist, kristen fundamentalist, nazist eller feminist sitter hemma i sitt sovrum och är trångsynt för sig själv så skadar ju inte det någon annan. Problemet är den dag de hittar andra sådana trångsynta typer och tillsammans ska frälsa världen och påtvinga andra människor sin tro.
  • Anonym (MJ)
    mr me skrev 2015-03-13 17:47:28 följande:

    Ja, det med.

    Mycket av det har väl sin grund i människors behov av att tro på något och att göra denna tro till något mer än tro, till något som ska pådyvlas andra människor.

    Om en muslimsk extremist, kristen fundamentalist, nazist eller feminist sitter hemma i sitt sovrum och är trångsynt för sig själv så skadar ju inte det någon annan. Problemet är den dag de hittar andra sådana trångsynta typer och tillsammans ska frälsa världen och påtvinga andra människor sin tro.


    Sant. Vad är du själv för något då? Ideologiskt.
Svar på tråden Feminist!