Inlägg från: Celines Essence |Visa alla inlägg
  • Celines Essence

    Är alla män gubbsjuka?!?

    sextiotalist skrev 2015-02-26 14:04:44 följande:

    Jag försökte bara (lite tillspetsat) att förklara att alla män är inte gubbsjuka. Att det inte är gubbsjukt att tycka att unga kvinnor är vackra. Att de allra flesta män nöjer sig med att konstatera att det där är en vacker kvinna och sedan är det inget mer med det.

    Gubbsjukt är att genom att ragga på unga kvinnor, endast för att de är unga och söka bekräftelse.

    Det är inte gubbsjukt om man blir kär i en yngre kvinna för att det är kvinnan, kvinnan.


    Var dig själv. Det finns redan så många andra.
  • Celines Essence
    Anonym (Nissan) skrev 2015-02-26 14:28:41 följande:

    Sant. För egen del anser jag dock att ett räcker. Jag vill gärna behålla min figur ett tag till och efter vad jag har märkt klarar en del kvinnor av detta efter det första barnet - fet är först efter det andra som det går utför. Jag tror inte på att ta sig vatten över huvudet och gapa efter för mycket, däremot att göra det bästa av vad man har och lägga mycket tid och kärlek på det.


    Skitsnack!

    Visst ser kvinnor generellt bättre ut som unga, men nog kan man behålla sin form efter fler än två barn. Jag har fött mer än två barn och visst syns det att jag inte är 20år längre(har passerat 40)men det är inte bara av ondo.
    Var dig själv. Det finns redan så många andra.
  • Celines Essence
    Anonym (småilsk, lite ledsen) skrev 2015-02-26 19:15:42 följande:

    Mmm, ni har poänger: jag ska inte hänga upp mig på fantasier, det har ju så klart jag också. Det var bara mängden bilder, hundratals unga, perfekta tjejer som kanske chockade mig lite.

    Men det är klart att ett samtal kring vad han tänder på, retas lite med honom, om han letar efter skolflickor nu...kanske jag kan klä ut mig till en kommer jag på nu,, det kanske han skulle gå igång på :)

    Undrar om jag bara borde köpa en kostym och överraska honom med kort rutig kjol, magskjorta och håret i två tofsar... ;)

    Jag får väl ta till mig definitionen att det bara är gubbsjukt om han faktiskt på allvar skulle börja ragga på småtjejer för att få bekräftelse. 


    Jag höll med sextiotalist i hennes inlägg. Allt jag citerade tyckte jag var rätt, men jag förstår att du reagerar på mängden bilder av bara unga kvinnor.
    Var dig själv. Det finns redan så många andra.
  • Celines Essence
    Underhill skrev 2015-02-27 08:21:07 följande:

    Är övertygad om att det förekommer. O nej, jag tror inte någon oavsett kön hade tyckt det varit så kul. Vad får dig att tro att jag tycker det? Individer under 15år tillhör en helt annan kategori och du vet lika väl som jag att det finns omnämnt i svea rikets lag. Förståelse är alltid en bra följeslagare i livet om du frågar mig, men det finns gränser. Snarare anser jag att bristen på just förståelse åsamkar än större skada i vårt samhälle. Men det är en helt annan diskussion.


    Jag måste säga att jag tror att det är väldigt ovanligt att kvinnor har hundratals bilder på tonårskillar i mobilen.Titta lite på vad kvinnor tittar på vad gäller bilder och porr. Det är andra saker. Jag kan ju inte bevisa det men det är min allmänna känsla när jag pratat med kvinnor i verkligheten och på forum, samt i bildsajter.
    Var dig själv. Det finns redan så många andra.
  • Celines Essence
    Anonym (fy) skrev 2015-02-27 08:00:37 följande:

    fof.se/tidning/2006/3/kejsarsnitten-okar

    Här kan du läsa anledningarna till att snitt ökar, men du kanske tycker det är viktigt att kvinnan inte får ärr och blir ful?

    Tala för dig själv, alla människor är inte så ytliga. Tanter brukar inte snegla på 15-åringa killar.


    Liksom artikeln skriver ökar kejsarsnitt pga kvinnor skaffar barn senare i livet och på att övervikt hos kvinnor, och större barn, utgör en risk för barnet, och mamman. Det är inte pga att kvinnorna vill behålla sin kropp.

    Och ja. Jag tror verkligen inte att det är vanligt att kvinnor sneglar på 15åringar.
    Underhill skrev 2015-02-27 08:27:19 följande:

    Du, jag har en partner som inte är helt nöjd med sin mage efter födsel, så jag vet hur det missnöjet uttrycker sig. Jag älskar min partner och bryr mig ej om att hennes mage ser ut som den gör. Jag tänder lika mycket på henne idag som innan.

    Jag vet hur självkänslan och självförtroendet påverkas av att inte känna sig nöjd med sin kropp, så jag är övertygad om att allt fler väljer snitt för att de är rädda för att magen skall bli "förstörd".

    Såklart att ALLA inte är det ena och det andra...*suck*...

    ...tanter sneglar på yngre gubbar. Så är det :)


    Vad är "yngre gubbar"?...
    Var dig själv. Det finns redan så många andra.
  • Celines Essence
    Underhill skrev 2015-02-27 09:30:48 följande:

    Blir magen mer förstörd av ett snitt!?...hm...tja, det beror väl på i vilken omfattning magen tänjer ut huden på magen. Ja, det är läkaren som officiellt tar beslutet. Men vekligheten är en annan från fall till fall. Även läkare är människor. Alltså går det att påverka. Jag har sett det och hört det. Pengar är papper och olika metall-legeringar, men visst. Det finns säkert de som inte anser sig ha råd, som med allt annat.

    Jo, tack...med mig är det bra. Har kommit igång med träning och har även fått med min partner, så vi mår bra båda två. Tackar som frågar :) Porr är och kommer alltid vara en känslig grej, tyvärr. Du vet att ALL porr är inte dålig, även om vissa väljer att kalla det för erotik i stället. Porr klingar ju så illa i dagens samhälle på vissa ställen.

    Jo, jag har oxo haft en period av porr i mitt liv. Har ej tagit någon större skada av det vad jag vet och i mitt fall har det snarare gett mer lust och mer inspiration i den relationen jag lever. 


    Har någon överhuvudtaget skrivit att porr är dålig? Har någon skrivit att ALL porr är dålig? eller vad menar du nu?

    Och det här med kejsarsnitt. De gånger magen påverkas har det väl att göra med själva graviditeten att göra och att magen växer då lär man aldrig kunna förhindra, eller vad menar du egentligen?
    Var dig själv. Det finns redan så många andra.
  • Celines Essence
    Underhill skrev 2015-02-27 09:36:44 följande:

    Kunde lika gärna skrivit "snubbar"...eller killar/yngre män. Vad spelar det för roll. Vet TS vilken ålder hennes gubbe spanade in!? Kan du avgöra utifrån en bil hur gammal/ung en kvinna/man är?...tror inte det vad?

    Allt över 15 enl lagen.

    Personligen tycker jag att kvinnor mellan 18 och 50 är av intresse rent utseendemässigt...o visst kan även yngre vara söta i sig, men inget som jag går igång på. Likaså finns det även en och annan som passerat de 50, som kan få blodet att flöda snabbare. 

    Men om jag tillåts att använda även min känsla här, så tror även jag att kvinnor troligtvis snarare söker sig till något mognare killar/män än det omvända, men vad är det som säger att TS gubbe inte tänder på mognare yngre tjejer/kvinnor när han googlar? De finns ju de med menar jag :)


    Läs TS trådstart, så ser du att hon uppfattat bilderna som bilder på väldigt unga kvinnor. Självklart står inte åldern och det var väl inte det som var grejen heller. Det var ju att han endast hade bilder på kvinnor som ser väldigt unga ut och att det var så många bilder.

    Att du skriver att du attraheras av kvinnor mellan 18-50 visar tex på att du kan tända på olika typ av utseende. Det verkar inte TS man med tanke på hennes beskrivning av bilderna. (bortsett från att han vill ha sex med TS själv då)
    Var dig själv. Det finns redan så många andra.
  • Celines Essence
    Underhill skrev 2015-02-27 10:12:56 följande:
    Precis, massor av spekulationer. Spelar det någon roll om det är många eller få bilder? Hade det varit "bättre" om "bilderna"...google-sökningarna visat sig vara på äldre kvinnor?...säg 60+.

    Både du och jag vet bara det som TS beskrivit i TS och sina inlägg. Därav en väldigt speglad och enkelspårig grund till spekulationerna vi har. TS borde enl mig ta upp det hela för diskussion och glädja sig åt att sin man tänder på henne, såvida hon inte känner att det är falskt.

    Än mindre vet vi om TS man. Kanske är det så att han tänder på ålderskillnad!? Finns ju en del trådar här lite då och då som tar upp sådant. 
    Självklart kan vi inte veta något om bilderna alls, utan vi får utgå från det TS beskriver.

    Jag kan bara säga att jag hade blivit ledsen om jag såg 100 tals bilder på endast kvinnor som såg ut att vara väldigt unga  i Antons mobil, eller på Antons dator. 
    Då ska du veta att jag och Anton brukar titta på bilder av nakna kvinnor tillsammans, så jag är inte svartsjuk. Han brukar ge kvinnor i alla åldrar kommentarer och komplimanger,både på nätet och i verkligheten och det gillar jag, men jag skulle inte tycka om det TS beskriver.
    Var dig själv. Det finns redan så många andra.
  • Celines Essence
    Underhill skrev 2015-02-27 13:22:13 följande:

    Varför skulle äldre kvinnor vara mindre intresserade av yngre män än vad äldre män är intresserade av yngre kvinnor...förstår inte skillnaden. Hjälp mig. Visst nyanserna skiljer sig säkert lite här och där, men inte så mkt mer, skulle jag tro.


    Ja du. .. Varför, frågar du dig... Varför har tex jag i hela mitt liv oftare attraherats av män som är lite äldre. Tja. De intresserar mig mer. Dock skulle jag kunna attraheras av något yngre män om personlighet och utseende tilltalar mig, men det har oftast blivit äldre män.
    Var dig själv. Det finns redan så många andra.
  • Celines Essence
    Celines Essence skrev 2015-02-27 16:37:17 följande:

    Ja du. .. Varför, frågar du dig... Varför har tex jag i hela mitt liv oftare attraherats av män som är lite äldre. Tja. De intresserar mig mer. Dock skulle jag kunna attraheras av något yngre män om personlighet och utseende tilltalar mig, men det har oftast blivit äldre män.


    ... Det betyder däremot inte att jag har mobilen full med män mellan 40-50år
    Var dig själv. Det finns redan så många andra.
  • Celines Essence
    Underhill skrev 2015-02-28 10:18:55 följande:

    Tror du det kommer svänga?...menar om du senare i livet kommer i en sådan fas där du attraheras av yngre mer än äldre? Tror du sin egen ålder till viss del spelar in? Det tror jag. Men är det inte allt som oftast så att det krävs lite mer än utseende allena? Vi verkar tycka samma där :)


    Hittills har män som är 5-10 år äldre än mig oftare attraherat mig mest. Tror inte det kommer att ändras. När jag var 20 var jag inte intresserad av 50-åringar, men nu är jag det.

    Min man är ca 10år äldre än mig
    Var dig själv. Det finns redan så många andra.
  • Celines Essence

    Nog är det säkert så att både män och kvinnor OFTARE tycker att bilder på främmande kvinnor mellan 18-30 är vackrare än kvinnor närmare 40 och över 40.

    Titta runt lite bland foton på bildsajter. Många kvinnor närmare 30 är riktigt vackra och sexiga. Det skulle förvåna mig om män inte känner lika. Även kvinnor över 40 kan vara riktigt fina, men så där rent generellt finns det nog fler vackra kvinnor som är yngre.

    Dock tror jag inte det spelar så stor roll i de verkliga mötena mellan män och kvinnor. Jag kan känna att män som är i min ålder(drygt 40)eller äldre, är mer intresserad av mig, även när jag har betydligt vackrare, yngre kvinnor i närheten. Då menar jag även om de inte vet hur jag är som person. Jag vet inte om det beror på att de tror att de har större chans på mig, än på de yngre vackrare kvinnorna. Det känns i alla fall som att intresset är på riktigt och jag är rätt säker på att män i verkliga möten faktiskt intresserar sig mer för kvinnor som är närmare dem själva i ålder och då även tycker om deras utseenden. Jag tror inte detta är något som bara gäller mig.

    Hur som helst känner jag inte att stigande ålder har påverkat mig negativt, snarare positivt.

    Män som är för fixerade vid unga kvinnor har nog svårare att få sexlivet att fungera tillfredsställande, så det är nog mest en nackdel för dem själva.


    Var dig själv. Det finns redan så många andra.
  • Celines Essence
    ÄngDal skrev 2015-03-01 19:47:15 följande:

    Du är - i vanlig ordning - väldigt klok. Jag tittar väldigt gärna på unga kvinnor och fantiserar om dem men i verkliga livet går tankarna oftare till kvinnor i min egen ålder (snart 50) och ner mot 35.

    Att jag tror att jag har större chans på dem än på mycket unga tjejer spelar förstås roll men framför allt för att jag tror att erfarenhet och mognad och sexuell självsäkerhet innebär att äldre kvinnor inte sällan är härligare i sängen än unga tjejer (undantag finns självfallet).

    Är jag lite gubbsjuk? Jo, lite kanske. Men jag tycker också ärligt att det finns många kvinnor som är både 30 och 40 och 50 som är både sexiga och vackra.


    Tack Jag känner spontant att män som verkligen visar att de uppskattar olika typer av kvinnor, både vad gäller ålder och utseende, känns mer mogna och manliga. Det intryck jag fått av dig här på FL är positivt

    Min egen Anton visar att han uppskattar kvinnor med olika typer av kroppar, utseende och åldrar. Det förstärker faktiskt hans sexighet i mina ögon.

    När han ger den medelålders kvinnan på Ica en försiktig komplimang blir jag stolt över honom. Jag blir också stolt över honom när han även lyckas ge yngre kvinnor komplimanger på ett välavvägt sätt. Även fast jag vet att han föredrar min kroppstyp är det för mig ett plus att han även ser skönhet i andra typer av kvinnor
    Var dig själv. Det finns redan så många andra.
Svar på tråden Är alla män gubbsjuka?!?