Inlägg från: CarinaL26 |Visa alla inlägg
  • CarinaL26

    Hat och Hot - Pascalidou och Birro

    Samtliga exempel ovan är grova övertramp och de som skrivit inläggen borde avslöjas och straffas. Skulle inte sörja om de blev uthängda heller.

    Den typen av inlägg kan inte och får inte betraktas som något normalt som man ska behöva tåla.

  • CarinaL26
    audio skrev 2015-02-28 12:07:53 följande:

    Första kommentaren till Birro är uttryck för hat, de övriga två hot.


    Något av dem du inte tycker ska vara olagligt?
  • CarinaL26
    audio skrev 2015-02-28 13:41:53 följande:

    Att känna ilska är en mänsklig rättighet, att uttrycka det är också en del av demokratin även om jag kan tycka att det ibland kan vara onödigt i synnerhet om det tar sig i uttryck av personangrepp. Jag ser inte några rimliga medel man kunde förhindra detta utan att ingripa i lagen och på de demokratiska värderingarna. Jag vill inte leva i diktatur enbart för att samhället inte kan anpassa sig de nya tongångarna och skriva därefter. Det ligger ett personligt ansvar här vilket jag önskar att flera tänkte på i dag och framöver i tanke på allas säkerhet. Jag tror inte någon förutom extremisterna vill konfrontera detta med våld, vi bör då visa att det finns alternativ och sänka tonen för att inte förvärra situationen. Har jag varit tydlig nog nu ? 


    Horunge är såväl förtal som ärekränkning. Finns ingen anledning för varför det skulle släppas igenom bara för att det sägs på nätet. Bara för att man är arg har man inte rätt, och ska inte ha rätt, att begå brott som faller under vare sig hot, förtal eller ärekränkning.
  • CarinaL26
    audio skrev 2015-02-28 13:54:41 följande:

    Om brottet redan är lagfört borde det inte finnas så mycket att diskutera om i sådana fall.


    Tvivlar på att de är det. Även anmälan gjorts (vilket jag inte vet något om) saknar polisen resurser ich teknik att snabbt identifiera dessa individer vilket leder till att de tyvärr inte blir dömda.
Svar på tråden Hat och Hot - Pascalidou och Birro