• originaleaz

    18 - oskuld/okysst osv

    hej

    Jag är 18 år. Jag är okysst, oskuld och har aldrig haft en flickvän. Jag har sedan 2 år tillbaka velat hitta kärleken. Jag har velat mysa med en tjej osv men har dessvärre aldrig haft chansen. Jag har heller inte frågat ut en tjej eller snackat med en tjej jag gillar om att ta ut henne på en dejt eller liknande.

    Många utav mina kompisar har haft en flickvän men inte jag. Och jag börjar undra om det är något fel på mig? Är jag inte snygg? Blir tjejer inte attraherade av mig? Jag vet att jag inte är den snyggaste men definitivt inte den fulaste heller. 

    Jag har några tjejkompisar och jag får de (och killarna) alltid att skratta. de gillar att umgås med mig och jag är väldigt social och hela det där köret - min personlighet är det inte fel på. 

    Jag vet inte vad jag ska säga... Jag vet inte vad det är för fel på mig.

  • Svar på tråden 18 - oskuld/okysst osv
  • Anonym (Anonym)

    Du är inte direkt den första artonåriga tonåringen i historien som är oskuld. Du delar din situation med typ hälften av alla andra artonåringar där ute.

    Det löser sig säkert..

  • originaleaz

    Att vara oskuld är jag inte mest oroad över utan att vara okysst t.ex.... eller att inte ha haft en flickvän :/

  • Anonym (fint)

    Somsagt- det är inget ovanligt. Jag var 18 när jag träffade min pojkvän innan dess var jag också orörd och trodde att jag var ful. Det är säkert inget fel, det är bättre att vänta på den rätta. Tycker det blir mer och mer en ovanlighet att se folk under 20 som är oskulder. Jag hade tyckt det var sött :)

  • Anonym (Anonym)
    originaleaz skrev 2015-02-28 21:40:44 följande:

    Att vara oskuld är jag inte mest oroad över utan att vara okysst t.ex.... eller att inte ha haft en flickvän :/


    När jag va 18 va jag visserligen inte okysst. Jag hade kysst en tjej och hånglat med en annan. Det kan jag erkänna. Jag hade också varit på ett par trevande och nervösa dejter, även om man inte riktigt snackade om att dejta på den tiden. Dessa dejter var riktiga katastrofer..

    Allt kändes hopplöst och jag trodde aldrig jag skulle få en tjej eller bli av med oskulden. Jag hade låg självkänsla eftersom det aldrig lyckades. Jag lyckades få hångla lite med nån tjej i bästa fall men sen dagen efter så låtsades samma tjej att jag inte fanns när vi råkade mötas på stan. Jag var som du. Varken snygg eller ful. Alldagligt normal bara..

    Nåt år senare när jag var 19 så hade jag tjej och jag hade testat "alla" tänkbara samlagsställningar..

    Så ta det lite lugnt..

    Se till att träffa kompisar, sköta skolan och må bra i övrig. Stressa inte..
  • originaleaz

    jo, okej!

    Att vara oskuld när man är 18+ kommer ju vara något som tjejen kommer att gilla - men konstigt är det om man nämner det för kompisarna, för de har ju ändå frågat om jag är oskuld osv hehe!

    Alltså vill tillägga att jag inte kommer förlora min oskuld på en tjej som jag inte gillar, sån är jag ju inte. Är en tjej intresserad av mig, men inte jag, då "använder" jag inte henne och sedan sårar hennes känslor osv 

    Jo, du har faktiskt rätt! Måste fokusera på skolan och hälsan! :D

  • Anonym (Anonym)
    originaleaz skrev 2015-02-28 21:57:49 följande:

    jo, okej!

    Att vara oskuld när man är 18+ kommer ju vara något som tjejen kommer att gilla - men konstigt är det om man nämner det för kompisarna, för de har ju ändå frågat om jag är oskuld osv hehe!

    Alltså vill tillägga att jag inte kommer förlora min oskuld på en tjej som jag inte gillar, sån är jag ju inte. Är en tjej intresserad av mig, men inte jag, då "använder" jag inte henne och sedan sårar hennes känslor osv 

    Jo, du har faktiskt rätt! Måste fokusera på skolan och hälsan! :D


    Ja! Fokusera på allt annat. Alla singlar som är 18 vill hitta någon. Du är inte ensam om det, men glöm inte ditt liv i övrigt och försök må bra.

    Försök försök försök idrotta, ha kul, sköta skolan, må bra, ha en bra relation med dina föräldrar, plugga, sköt ditt utseende, försök skaffa körkort m.m. Se till att vara social och träffa mycket människor i din egen ålder.
  • Nklattseb81
    Anonym (fint) skrev 2015-02-28 21:42:01 följande:

    Somsagt- det är inget ovanligt. Jag var 18 när jag träffade min pojkvän innan dess var jag också orörd och trodde att jag var ful. Det är säkert inget fel, det är bättre att vänta på den rätta. Tycker det blir mer och mer en ovanlighet att se folk under 20 som är oskulder. Jag hade tyckt det var sött :)


    Nu som vuxen tycker jag att 18 rent generellt är nån slags undre gräns för när man bör börja ligga med folk av motsatt kön.

    Ja man blir gubbig och konservativ med åren....
  • Anonym (fint)
    Nklattseb81 skrev 2015-02-28 22:52:03 följande:
    Nu som vuxen tycker jag att 18 rent generellt är nån slags undre gräns för när man bör börja ligga med folk av motsatt kön.

    Ja man blir gubbig och konservativ med åren....
    haha precis, därför blir man mörkrädd när man ibland läser om 13/14 åringar som är på smällen... När jag var i den åldern trodde jag fortfarande att man kunde få killbaciller.
  • Nklattseb81
    Anonym (fint) skrev 2015-02-28 22:59:53 följande:

    haha precis, därför blir man mörkrädd när man ibland läser om 13/14 åringar som är på smällen... När jag var i den åldern trodde jag fortfarande att man kunde få killbaciller.


    Anonym (fint) skrev 2015-02-28 22:59:53 följande:

    haha precis, därför blir man mörkrädd när man ibland läser om 13/14 åringar som är på smällen... När jag var i den åldern trodde jag fortfarande att man kunde få killbaciller.


    Jag kan ju erkänna att det naturligtvis kan vara individuellt. Det finns säkert gott om 17-åringar som är fullt mogna för ansvaret att ha samlag, men generellt som sagt.. Som vuxen tycker jag inte nej att 16 åringar egentligen är mogna för det. Absolut inte.

    Sen att det är vanligt förekommande att14-15 åringar av båda könen är sexuellt aktiva och knullar är en annan sak. Det är inget som gör mig upprörd på nåt sätt. Det är bara så det funkar..

    När jag var 14 var jag enormt kåt och läste porrtidningar, kollade på filmer och runkade. Sex var högsta drömmen som fanns. Killar mognar nog tidigare när det gäller den biten.

    Men som jag skrev så tycker jag som vuxen att 18 är nån slags undre rekommenderad ålder egentligen..
Svar på tråden 18 - oskuld/okysst osv