Inlägg från: Anonym (leda) |Visa alla inlägg
  • Anonym (leda)

    kan en ensam vårdnadshavare flytta utomlands?

    Jag fick mitt barn för inte så länge sen, har ensam vårdnad men andra föräldern är här typ halva veckan och träffar sitt barn. vi hatar varandra men är ändå överens om umgänge och om jag flyttar utomlands vill jag ändå att h*n träffar sitt barn men är rädd att h*n "använder" utomlandsgrejen för att få ensam vårdnad, hur skulle det i värsta fall kunna sluta? jag vill flytta utomlands för har hela min släkt där, men h*n har hela sin släkt här, skulle det spela nån roll? tacksam från någon som vet.
  • Svar på tråden kan en ensam vårdnadshavare flytta utomlands?
  • Anonym (leda)

    tack for svar


    mitt hemland ligger andra sidan jorden, så inte EU. fick för inte så länge sen medborgarskap svenskt (men vet inte om jag har kvar det andra medborgarskapet också,man kan ha kvar sitt andra medborgarskap har jag för mig? beroende vilket land) och andre föräldern oxå svenskt, så barnet har svenskt med.
    den andra hade först diskuterat umgänget skulle ligga en dag i vecka och några kvällar nån gång då det gick, för jobb, så skulle jag ta hand om barnet, efter mycket prat så blev det halva veckan. Vet inte om man kallar det fastställt?

Svar på tråden kan en ensam vårdnadshavare flytta utomlands?