• lillekatt

    Ska jag fortsätta dejta honom?

    Anonym (Tjej28) skrev 2015-03-01 17:26:05 följande:

    Jag har träffat en väldigt fin kille nyligen som jag är attraherad av och som jag upplever att jag har mycket gemensamt med. Vi har träffats några gånger men sist vi sågs så låg vi och kramades och jag antog att vi skulle ha sex men han ville vänta och sa att han ville fortsätta lära känna mig och ta det långsamt. Det har nog aldrig hänt mig förut så jag blev minst sagt förvånad. Jag förstod det som att det hade att göra med att han nyligen blivit singel efter en lång relation. 

    Jag hade lite svårt att tolka situationen så i princip talade jag om för honom att det är upp till honom att höra av sig nästa gång om han vill ses. Han verkar inte vara redo för en ny relation men anser att vi dejtar (något han nämnde i förbifarten) och sa att han ville fortsätta att träffa mig.

    Jag har en lång relation bakom mig som var strulig i många år så nu har jag i princip inte så mycket tålamod över år allmänt krångel. Vill han ses så träffar jag honom gärna men det får vara upp till honom att höra av sig känner jag.

    Vad tror ni? Blir inte klok på detta.


    Han verkar ju ändå vara en ganska schysst kille som inte håller på och ge falska förhoppningar utan är ärlig med hur han känner kring er. För vissa tar det ett tag innan de vågar släppa någon nära igen, speciellt om de har blivit sårade tidigare eller precis kommit ur en annan relation.

    Har du bråttom? Annars tycker jag att så länge ni kan hålla en rak och tydlig kommunikation kring var ni står så är det bara att njuta av varandras sällskap och se vart det för er.
  • lillekatt
    Anonym (Tjej28) skrev 2015-03-02 21:15:59 följande:

    Kan tillägga att han inte hört av sig än trots att jag talat om att det är upp till honom att höra av sig om han vill ses.


    Strunta i honom då och vidare med någon annan dejt.
Svar på tråden Ska jag fortsätta dejta honom?