• BengtH

    Tjejer med snaggat hår=lesbiska?

    Hej alla FL medlemmar.

    Det har börjat en ny tjej på mitt jobb, ca 30 år smal med normalt utseende, hon är rätt intetsägande och androgyn till sättet, men inte helt okvinnlig.

    Hon har snaggat hår. Vad kan det tyda på ?

    Är hon feminist, kommunist, nazist eller flata ?

    Att killar har snaggat hår är inget konstigt, men tjejer med snagg måste väl ändå ha det för att visa att de är något speciellt så som feminist eller lesbisk.

    Är du tjej med snagg- är du något avvikande, känner du att du vill protestera mot könsrollerna ?

  • Svar på tråden Tjejer med snaggat hår=lesbiska?
  • BengtH
    Mandis90 skrev 2015-03-02 22:31:13 följande:

    Hon kan ju ha blivit strålad mot cancer så hon har tappat allt hår.
    Jag h


    Snagg betyder inte skallig, iaf undrar jag om tjejer med snagg har speciella egenskaper, varför snaggar de sig? killar brukar föredra tjejer med nån snygg frisyr och inte en tjej som liknar en straffånge.
  • BengtH
    Palestrina skrev 2015-03-03 19:21:52 följande:

    Jag är kortklippt av den anledningen att jag har ganska dålig hårväxt, det ser helt enkelt patetiskt ut med långt hår på mig och inte särskilt snyggt alls. Jag upplever att jag får mycket mer positiv uppmärksamhet för mitt utseende i kort hår.


    Den här tjejen som jag har observerat har antagligen kort hår av den anledningen, dvs att hon har glest tunnt hår och att det ser sorgligt ut om hon låter håret växa. Hon har piercingar i öronen och näsan också. 

    Kvinnligheten sitter inte i håret, men jag tror att den här tjejen kan misstas för att vara kille på långt håll, det kan inte vara kul. 

    Jag tror att majoriteten av män föredrar kvinnor som klär sig och klipper sig kvinnligt. Vilken tjej tänder på en kille som ser ut som Christer Lindarv ?
  • BengtH
    chbw skrev 2015-03-05 10:50:40 följande:
    Undrar fortfarande varför det nästan alltid antas att kvinnor klär sig/klipper sig osv på ett visst sätt för att män föredrar det? Det är ju kvinnans kropp och hon gör vad hon tycker är bekvämt/snyggt med den.
    Visst. Varför är det ovanligt att man ser snaggade kvinnor ? det är okvinnligt och de flesta kvinnor vill se ut som kvinnor. Då blir de också bemötta med respekt, männen kastar blickar efter kvinnorna så att de får bekräftelse, kvinnornas självförtroende ökar och de mår bättre.

    Snaggad kvinna får sällan trånande blickar utan snarare frågande blickar, folk undrar varför hon har snaggat sig. Är hon lesbisk kanske ? Vill hon protestera mot något ? skiter hon i de kvinnliga idealen ? 
Svar på tråden Tjejer med snaggat hår=lesbiska?