Inlägg från: Anonym (Aldrig SD) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Aldrig SD)

    Varför är sverigedemokrater emot islams kvinnosyn?

    De vill ju själva ha en sådan kvinnosyn, eller?

  • Svar på tråden Varför är sverigedemokrater emot islams kvinnosyn?
  • Anonym (Aldrig SD)
    Gathenhielm skrev 2015-03-03 03:52:22 följande:

    Ja, det står tydligt i SDs partiprogram att de vill införa tvångsgifte, skamklädsel och offentliga steningar av promiskuösa kvinnor.


    Det föreslår ju inte islam heller. Tänkter mera på jämställdhet a la 50-talet med kvinnor vid spisen, sambeskattning och äktenskap mellan man och kvinna som det mest centrala. Och kvinnlig uppfostran av barn.
  • Anonym (Aldrig SD)
    Anonym (godmorgon) skrev 2015-03-03 15:32:49 följande:

    Jo men tjäna, 


    Och även om de föreslog det så skulle det aldrig kunna införas i det progressiva Sverige.
  • Anonym (Aldrig SD)
    Rataxes skrev 2015-03-03 16:00:09 följande:

    Sorry men ETC är en rolig tidning märker jag.

    feminism och islam går visst kombinera. Se på Indonesien skriver etc. Deras män är bättre än våra på jämställdhet.

    Jag säger att jag önskar att jag träffade fler män som honom oftare där jag bor, i Sverige, som ger uttryck för just de här åsikterna på det självklara sätt han gör. Han höjer ögonbrynen och ser förvånat på mig: ?Men alla män i Sverige är väl feminister??

    Och ETCs läsare kommer köpa det där med hull och hår...

    Feminist i Acceh, Indonesien. Sådana vi önskar vi har fler av i Sverige...


    Är inte du feminist? Eller progressiv.
  • Anonym (Aldrig SD)
    Fodla skrev 2015-03-03 16:12:56 följande:

    Nyfiken fråga: vilka tror du det är som uppfostrar barnen på våra daghem, där numera en stor del av alla barn tillbringar nästan all sin vakna tid..?


    Tänkte mera privat. Där män förväntas "hämta hem leverbrödet" till fru och barn.

    Jag har dessutom inget emot män som tar hand om barn i yrkeslivet.
  • Anonym (Aldrig SD)
    Svartsmurfan skrev 2015-03-03 17:03:58 följande:

    Vilket Parti vill det ? Inte ens KD . Det Partiet vore nog döfött . Sambeskattning ?. Tackoch lov försvann det för 40 år sedan och kvinnan blev självförsörjande och inte livegen som innan


    Det drömmer om det, men vågar inte föreslå det för att optionen inte är med dem, försiktigt sagt. Privat har jag hört sverigedemokrater som starkt vurmar för sådant, ungefär lika lättvindigt som liberaler vurmar för bögäktenskap.
  • Anonym (Aldrig SD)
    Svartsmurfan skrev 2015-03-03 20:19:07 följande:

    Ok men vad har det med SD att göra . Känns som vi inte vet vad vi talar om. Jag vill kunna sköta mitt eget liv kunna ta ut skilsmässa om mitt äktenskap inte är bra tex . Inte sitta fast med en man som gör mig olyclig . Kvinnor och män har samma rättigheter / skyldigheter .


    Jag vet inte vad dina åsikter har med SD att göra.
  • Anonym (Aldrig SD)
    Anonym (Derby) skrev 2015-03-03 21:13:24 följande:

    Är väl ungefär som en derbymatch - för en utomstående är det ingen större skillnad på huliganerna som stöder AIK jämfört med dem som stöder Djurgården.

    Men jävlar vilken skillnad huliganerna tycker att det är.


    Jag gillar inte den jämförelsen. Det är ju typ som bunta ihop MP med S och FP med KD.
  • Anonym (Aldrig SD)
    Anonym (Derby) skrev 2015-03-03 22:27:12 följande:

    Kanske det, men du var ju själv inne på att det inte skiljer så mycket i kvinnosyn - eller hur?


    Kan la skilja lite. Men placerar båda på den konservativa halvan. Inte den progressiva i alla fall. Men finns litet skillnader inom dessa två grupper naturligtvis.
  • Anonym (Aldrig SD)
    Fodla skrev 2015-03-04 08:05:20 följande:

    Vad nu det har med varandra att göra..? Jag tycker att sambeskattning är rätt vettigt, av samma skäl som soc och försäkringskassan räknar med hela hushållets inkomst när en familj söker socialbidrag eller bostadsbidrag. Verkar snarare helt galet att dela upp det, eftersom paret/familjen lever tillsammans och förhoppningsvis på samma standard = de lägger ihop alla pengar i praktiken.


    Sambeskattning tar bort incitamenten till arbete för kvinnor.
  • Anonym (Aldrig SD)
    Svartsmurfan skrev 2015-03-04 16:10:46 följande:

    Just det och då är vi inte självförsörjande lägre din man bestämmer , låter kul . Generationer av kvinnor har kämat i decennier för att komma dit vi är . Ts frågar varför SD inte har en kvinnosyn som på 50-talet då svarar man på det och då förstår inte TS vad saken har med det att göra . Jag får inte ihop tråden


    Nej. Du verkar litet trögfattad.
  • Anonym (Aldrig SD)
    Svartsmurfan skrev 2015-03-04 17:15:39 följande:

    Så är det nog läsförståelsen är noll , men bara i denna tråd . Du frågar varför inte SD lnte vill ha tillbaka kvinnorollen från 50-talet och då frågar jag vlket parti vill det . Jag förstod nog inte frågan så förlåt jag blandade mig i


    Jag tycker att de vill det - jag undrar inte OM de är det.
Svar på tråden Varför är sverigedemokrater emot islams kvinnosyn?