• Anonym (Bf december? :))

    Fler som försöker nu i mars?

    Vi tar upp verkstaden igen nu efter ett uppehåll. Någon som vill följas åt och hoppas? :)

  • Svar på tråden Fler som försöker nu i mars?
  • Anonym (Angelica)

    Mensen kom som ett bombnedslag idag :( blir o försöka när den är över igen

  • Anonym (Mia)

    Usch vad jag lider mer er, men på nått sätt känns det ändå som en liten tröst att vi inte är ensamma om att få kämpa lite, min mens är nu över och jag har köpt nya ägglosningstester (clear blue) är det nån som vet vilket tid på dygnet man ska testa? Jag gör det nu direkt på morgonen eftersom jag tar tempen så har försökt göra det till en rutin men det kanske man inte ska? Vill verkligen lyckas denna gången så alla tips mottages varmt! Det är svårt att hålla humöret uppe men på nått sätt måste man ju kämpa på!

  • lillskrutten

    Fick som sagt mens men förhoppningarna kom tillbaka rätt snabbt att det kommer bli resultat snart ändå. Allt har en mening brukar jag säga vad det än gäller. Vi hade börjat fokusera på fel saker i förhållandet och tror då inte kroppen ville göra mig gravid mitt i allt. Nu ska vi sätta varann först igen och så blir det ett bättre utgångsläge för att få bebis. Jag har nu börjat använda en app för att se om jag trott rätt om ägglossningen. Ska försöka inte stirra mig blind och låta den styra mysstunderna. Ser det som en kul grej och tar den för mycket fokus så slutar jag. Brukar ni använda sånna appar? Hur förhåller ni er till vad ni får fram?

  • Anonym (Mia)

    Nån som fortfarande inte gett upp hoppet och fortsätter försöka?

  • lillskrutten
    Anonym (Mia) skrev 2015-05-17 19:17:45 följande:

    Nån som fortfarande inte gett upp hoppet och fortsätter försöka?


    Hoppet finns fortfarande men är jobbigt att tankarna på bebis tar upp så stor del av vardagen. Vill kunna stänga av så blir det när det blir. Men klarar inte att tänka så då jag inte vill missa chansen. Har slutet på mens nu så dags att försöka igen.
  • Anonym (Mia)

    Samma här! Jag va på middag med alla mina närmsta vänninor idag fyra stycken en med sin lilla dotter, de andra tre GRAVIDA! Det knäcker mig, jag vill vara glad för deras skull men samtidigt så bara gråter jag inombords och undrar varför det aldrig blir min tur! Ångesten bubblar och jag får svårare och svårare att dölja det jobbiga!!

  • Anonym (Mia)
    lillskrutten skrev 2015-05-17 20:37:03 följande:

    Hoppet finns fortfarande men är jobbigt att tankarna på bebis tar upp så stor del av vardagen. Vill kunna stänga av så blir det när det blir. Men klarar inte att tänka så då jag inte vill missa chansen. Har slutet på mens nu så dags att försöka igen.


  • lillskrutten
    Anonym (Mia) skrev 2015-05-17 23:17:45 följande:

    Samma här! Jag va på middag med alla mina närmsta vänninor idag fyra stycken en med sin lilla dotter, de andra tre GRAVIDA! Det knäcker mig, jag vill vara glad för deras skull men samtidigt så bara gråter jag inombords och undrar varför det aldrig blir min tur! Ångesten bubblar och jag får svårare och svårare att dölja det jobbiga!!


    Just nu har jag jätte svårt att bli glad då folk berättar att de är gravida. Självklart tycker jag det är kul för dom men då det är ett laddat ämne blir det mer avundsjuka och frustration än glädje.
  • Anonym (Bf december? :))

    Nu är vi inne på fjärde försöket. Det måste bli snart tycker jag. :) Vi får fortsätta tillsammans!

  • Anonym (Bebis snart hoppas vi)

    Vist är det jobbigt att andra är gravida och har små bebisar. Men jag ser det som såhär.. Får jag ej egna barn så jar jag alltid mina vänners små att växa upp,mysa med. Så livet kommer ej vara tomt i alla fall. Visst är det ej egna barn men vänners är bättre än inga alls.

    Jag är beredd på att leva utan barn. Livet går ej under om man ej får egna.

    Självklart vill jag ha egna,MEN man kan ej fortsätta om och om och om igen tills man bryter ihop totalt. Ju mer stressad kroppen är ju sämre chanser att bli gravid tro jag. Då är kroppen ej mottaglig.

    Vi ska försöka igen ,vet ej när.. Tar det som det kommer. Ska låta kroppen och själen vila lite nu. Blir lite resor för oss istället :)

  • lillskrutten
    Anonym (Bebis snart hoppas vi) skrev 2015-05-19 10:56:49 följande:

    Vist är det jobbigt att andra är gravida och har små bebisar. Men jag ser det som såhär.. Får jag ej egna barn så jar jag alltid mina vänners små att växa upp,mysa med. Så livet kommer ej vara tomt i alla fall. Visst är det ej egna barn men vänners är bättre än inga alls.

    Jag är beredd på att leva utan barn. Livet går ej under om man ej får egna.

    Självklart vill jag ha egna,MEN man kan ej fortsätta om och om och om igen tills man bryter ihop totalt. Ju mer stressad kroppen är ju sämre chanser att bli gravid tro jag. Då är kroppen ej mottaglig.

    Vi ska försöka igen ,vet ej när.. Tar det som det kommer. Ska låta kroppen och själen vila lite nu. Blir lite resor för oss istället :)


    Skönt för dig att du har kommit i det läget att du kan tänka så. Tyvärr är jag inte där då jag känner att något saknas utan ett eget barn.
  • Anonym (Bf december? :))
    lillskrutten skrev 2015-05-19 12:45:44 följande:
    Skönt för dig att du har kommit i det läget att du kan tänka så. Tyvärr är jag inte där då jag känner att något saknas utan ett eget barn.

    Hur länge har ni försökt?
  • lillskrutten
    Anonym (Bf december? :)) skrev 2015-05-20 20:13:25 följande:

    Hur länge har ni försökt?


    Slutade med p-piller i oktober. Så har försökt mer eller mindre aktivt sen dess.x
Svar på tråden Fler som försöker nu i mars?