• Anonym (Ts)

    Rapning...

    Som alla andra rapar jag mitt barn efter amningen men jag undrar hur pass viktigt detta är? Det är nämligen så att när hon ska sova för kvällen så somnar hon i samband med amning liggandes på sidan i sitt babynest mellan oss. Problemet är sen att hon vaknar när jag tar upp henne för rapning och sen gallskriker hon när jag ska lägga ner henne...fram med tutten igen! Hur sannolikt tror ni det är att hon får ont i magen av den luften hon får i sig av att inte bli rapad under kvällen och natten?

  • Svar på tråden Rapning...
  • Anonym (Testa)

    Man brukar säga att barn rapar om de behöver. Det är bara att prova att låta henne sova vidare utan rapning. Får hon magknip kommer du ju märka det och då är det bara att börja rapa henne igen.

  • Pandamamma79

    Det enda sättet att ta reda på det är ju att inte rapa henne. Luften kommer ut andra hållet till slut, måste inte ha ont.

    Rapade vår äldsta efter amning, väldigt noggrant varje gång. Morgon, dag och natt. Hon somnade visserligen direkt om hon ammade på natten.

    Vår minsting rapade jag i början. Upptäckte efter ett tag att hon mådde lika bra av att inte rapa efter.

  • lövet2

    Om hon vill äta mer efter rapningen, så var hon uppenbarligen inte helt mätt. Vad skulle det då vara för fel med att ge mera mat?

  • Dasha

    dottern mådde lika bra oavsett om jag rapade henne eller inte.

    sonen somnar aldrig om det finns en rap inne.

    mitt råd är: om hon somnat - väck henne aldrig för att rapa! hon känner själv om det är obehagligt, och säger till så att det inte går att missa.

  • Dasha
    lövet2 skrev 2015-03-04 23:18:08 följande:

    Om hon vill äta mer efter rapningen, så var hon uppenbarligen inte helt mätt. Vad skulle det då vara för fel med att ge mera mat?


    nä, man ammar ju till sömns oavsett
  • Anonym (anonym&)

    Jag rapar inte min son längre. Han är snart 5 månade. Helammar. Där kommer liksom aldrig någon rap så endag slutade jag med det och han mår lika bra ändå. Ingen msgknip el liknande då o då kommer det rapar av sig själv.

  • Donum

    Jag har faktiskt aldrig rapat våra barn. De har uppenbarligen inte behövt det. De fiser bra å andra sidan.

    Låt henne sova om hon sover. Låter vansinnigt att väcka en sovande bebis bara för att rapa.


    I've gone to look for myself. If I should return before I get back, please keep me here.
  • Natulcien

    Väcka ett barn för att rapa? Det har jag aldrig hört talas om...
    Vi rapade aldrig aktivt vår son. Han rapade själv om han behövde, eller fes. Inga problem. Ammade till sömns hela första halvåret.

Svar på tråden Rapning...