Inlägg från: Anonym (Lisa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lisa)

    Sex eller samtal?

    Jag har ett problem, det tycks omöjligt för mig att kombinera fysisk och psykisk attraktion! Kort sagt, de jag känner mig fysiskt dragen till är så gott som aldrig dem som jag kan ha en intressant konversation med och de jag tycker är spännande att prata med har aldrig den fysiken jag dras till sexuellt. Hur ska jag någonsin kunna hitta en man som jag både vill leva med och ha sex med? Någon som har några funderingar kring detta? Kanske upplevt samma sak?

  • Svar på tråden Sex eller samtal?
  • Anonym (Lisa)
    Mrs Okänd skrev 2015-03-05 09:37:49 följande:

    Så alla som ser ut som du vill är korkade då eller? Vad har du för kroppsliga krav? Jag kan inte se hur hjärnan hänger ihop med kroppen på det sättet. Sen finns det ju människor som tycker att de är snyggast själva och har sig själva som största intresse. Då kanske konversationen dör ut efter ett tag...Förvånad


    Du verkar vara på krigsstigen, men jag gör ett försök att svara dig ändå. Nej, jag säger inte att de jag blir attraherade av fysiskt är korkade, det är ett ord jag sällan använder öht. Men jag har erfarenhet av att bli tänd på män som är vältränade (inte biffiga) och gärna har ett intresse av sport, träning och som kanske inte gillar att prata om samma saker som jag är intresserad av. Medan de män som jag fallit för rent intellektuellt sällan kombinerat sina intellektuella intressen med fysiska, som någon sport. De har då haft en typ av fysik som jag inte varit lika tänd på. Och jo, hjärnan hänger ihop med kroppen...
  • Anonym (Lisa)
    Mrs Okänd skrev 2015-03-05 09:57:01 följande:

    Aha...jag provocerade lite. Men visst borde det finnas någon vältränad som har andra intressen än träning? Vad gillar ju själv? Du kommer säkert att finna någon! Annars får du hitta en bra man och sen be honom att träna..Flört
    Ja, det vore ju en idé, ha, ha! Jag är irriterad på mig själv för att jag är ytlig och bryr mig om utseendet och önskar att jag kunde bli jättekär i en man med en vacker själ istället! Funderar mycket över just den här frågan nu för att jag tänkte ta steget och börja nätdejta...kanske..Är skraj för att välja "fel" man på grund av utseendet och försöker komma underfund om vad jag egentligen letar efter. Är lite småkåt efter en längre tids singelliv och vill inte tänka med snippan..Men jag har haft ett par förhållanden med män där jag inte känt fysisk attraktion och det är knepigt..
  • Anonym (Lisa)
    Mrs Okänd skrev 2015-03-05 10:22:17 följande:

    ja, testa nätdejting, kan säga dig att det finns massor av muskelknuttar som jag haft givande samtal med.
    Verkligen? Det låter ju hoppfullt. Fast muskelknuttar är väl kanske inte riktigt vad jag är ute efter, mer en man som har ett utseende som tilltalar mig men ändå har något att säga. Måste erkänna att nätdejting skrämmer mig...men jag tror det får bli det ändå snart. Jag har ju själv mina brister också så det är ju inte bara så att jag kan välja och sen rata...Men jag måste ju ändå tänka igenom vad jag själv vill ha hos en man..
  • Anonym (Lisa)
    BengtH skrev 2015-03-05 10:15:39 följande:
    Annars kan du ha 2 män. En vältränad muskelknutte i sängen och en glasögonprydd  nörd med fil kand att föra intellektuella samtal med. Det är sällan man hittar någon med hela paketet av egenskaper.

    Samma sak för männen. Man vill ha en sexig puma i sängen, men en snäll och omtänksam tjej hemma som tar hand om familjen, städar och lagar mat.  
    Visst är det samma sak för männen! Och även om man är en sexig kvinna som samtidigt är huslig så kan man ha andra problem, som med dålig hälsa eller kass ekonomi. Två män samtidigt, ja då hade jag inte behövt skriva den här tråden..
  • Anonym (Lisa)
    Mrs Okänd skrev 2015-03-05 10:50:58 följande:

    Du kan ju vara anonym på nätdejting, gå in och kolla lite på utbudet så ser du ju vad det är för folk.
    Kan man? Jag har bara kollat vilka dejtingsajter som finns och vet inte ens vilken jag ska välja, trodde man var tvungen att registrera sig och betala något för att få gå in på sajten? Vet du något om vilken sajt som är sämst/mest populär? Har hört att man varnat för en av dem men minns inte vilken!
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (Same same..) skrev 2015-03-05 13:26:23 följande:

    Jag kan faktist känna igen mig i TS...jag har själv råkat ut för detsamma,att ANTINGEN så är de väldigt intressanta och man går ett underbart intellektuellt utbyte, men den fysiska attraktionen lyser med din frånvaro...eller tvärtom,en superhero i sängen men inget att snacka om...Den förstnämnde vinner i längden,för av någon anledning blir personen attraktiv även fysiskt efter en tid och man kommer knappt ihåg hur man kunde tänka som man gjorde innan. Kompis först som sedan utvecklar till kärlek och attraktion!


    Ja, det är väl så jag tänker också. Men för mig har inte attraktionen vuxit fram tyvärr, trots att jag tyckt att mannen varit bra och intressant att vara med. Jag kan tänka mig att leva med någon som jag inte är jätteattraherad av, men om den personen vill ha sex mycket oftare än jag blir det knepigt.. Men jag hoppas fortfarande på att hitta någon och satsar hellre på intellektuell stimulans trots allt för sex är inte lika betydelsefullt i längden...
  • Anonym (Lisa)
    pratglad och passionerad skrev 2015-03-05 16:27:46 följande:

    Nu är jag varken ytlig eller kvinna så jag kan väl inte riktigt känna igen mig i din upplevelse men jag inser att det blir ett dilemma för dig.

    För mig är det faktiskt så att jag blir attraherad av hela personen. Visst kan det väcka min nyfikenhet med en snygg och vacker tjej men för att komma vidare till attraktion - tillräcklig för att vilja ha sex - så måste hon även förföra min hjärna.

    Humor, snabbtänkt, värme och omtanke.. lite busig och allmänbildad. 
    Finns inte de bitarna med från början så kommer det att stanna vid en fika.

    Så, med risk för att låta negativ, så handlar det kanske om att fundera över vem du själv är, vad du vill med ditt liv och vänta in (hoppas på) lite personlig mognad..
    Vet inte hur gammal du är men jag gissar (hoppas) att du inte är alltför gammal än..

    En god vän sa för många år sen något träffande om detta; En fin kropp kommer du att vänja dig vid, den kommer inte överraska dig efter en tid. En spännande personlighet kan fortsätta att överraska och förföra dig resten av livet.

    Så hur ska du göra?
    Ja, gilla läget - dröm om den perfekta killen som har ALLT (och som dessutom väljer dig) eller väx upp..


    Du säger att en snygg tjej väcker din nyfikenhet men sedan måste hon även förföra din hjärna. Så hon måste vara snygg först OCH sen intressant. Är det inte exakt det jag pratar om? Du säger inte någonstans att du tar en fika med en ful tjej som du förälskar dig i på grund av hennes spirituella sida. Eftersom du inte känner mig ALLS så är det konstigt att du antyder att jag inte har personlig mognad. Jag däremot känner mig själv väldigt väl vid det här laget och inser mina begränsningar men tycker det är på tiden att hitta någon jag kan finna intressant men som jag också tänder på. Det finns massor med folk som tänder på olika saker - fötter, latex, dominans m.m. Jag tänder på en vältränad manskropp. Och samtidigt attraheras jag av intressanta samtal. Och tycker att det verkar svårt att få både och. Som jag sa i mitt förra inlägg så skulle jag välja den intellektuella biten framför den fysiska med förhoppningen att attraktionen växer fram. Men det har inte funkat så hittills...
  • Anonym (Lisa)
    pratglad och passionerad skrev 2015-03-05 21:02:48 följande:
    nej nej nej. Jag säger inte alls att hon måste vara snygg först, eller snygg alls.. Jag säger att jag kan förstå hur en snygg tjej  (i mitt fall) skulle kunna väcka lite intresse, att man tittar och blir glad. 
    Det är däremot inget primärt för mig, jag "söker" inte snygga brudar i första hand.. Jag lockas oftare av tjejer som jag upplever har integritet, en egen stil, ett fint leende, självförtroende.. 
    typiskt "snygga" tjejer kan lika ofta ge mig en känsla av.. en gäspning, om det känns som att de är tydligt fåfänga och värderar yta. Lite fördomsfullt från min sida (erkänner) men det är en känsla jag kan få emellanåt. Ibland blir jag ju motbevisad  och får ändra mig.

    Ska väl säga att det var länge sen jag träffade nån IRL eftersom det oftast tenderar att bli ytliga värden.. min sambo träffade jag via nätet och henne var jag vääldigt intresserad av och attraherad av innan vi ens träffats. Sen visade det sig att jag hade tur även med den biten. Hon är inte vad man objektivt skulle beskriva som klassiskt snygg (typ mannekäng/fotomodell) men i mina ögon är hon den vackraste jag mött, redan innan vi sågs.

    Du har givetvis rätt i att jag inte känner dig, du kanske är väldigt mogen och utvecklad på alla sätt.. men för mig går det inte ihop med mognad å ena sidan - men å andra sidan att man letar efter en blivande partner utifrån utseende i första hand.. och därefter hoppas att det även finns något på insidan..
    Min erfarenhet är att man med åren lär sig att inte döma "boken efter omslaget", man lär sig hitta andra värden och triggers.. man upptäcker att skönhet och sexighet inte sitter i magrutor, biceps och en svallande kallufs..

    Nu har du ju uppenbarligen problem på ett eller annat sätt eftersom du tar upp det här. Jag tror du hittar svaren hos dig själv (om ett antal år) snarare än en lösning på att få tag på rätt killar..

    Men jag har haft fel många gånger förr.. det kan vara ytterligare ett sånt tillfälle.. 
    Lycka till oavsett, jag menar inget illa.
    Jag förstår hur du tänker, men i mitt fall har det inte med personlig mognad att göra. Jag inser att det är insidan som räknas och hoppas verkligen att få chansen att lära känna en bra man och älska allt hos honom. Du verkar vara en av få män som inte skulle ha ett one-night-stand med någon du inte känner eller gå igång på en porrfilm där man ju tänder på endast vad man ser. Men tyvärr går jag igång på något jag finner estetiskt tilltalande - jag önskar att det var kulmage och flint men det är det inte. Men i längden tänder jag inte heller på en snygg man som inte har något intressant att säga. Min förhoppning i det här läget är att hitta ett mellanting - någon som är kul att prata med men gillar att röra på sig. Vad männen sen tycker om mig är upp till dem, jag vet vem jag är. (Kan tillägga att min allra största kärlek fick mig att bo i ett annat land under två år och han var rejält överviktig. Jag älskade allt hos honom men sexet var kasst. Inte därför det tog slut dock..)
Svar på tråden Sex eller samtal?