• Anonym (psm)

    Hur vanligt är det att kissa på sig som tonåring/vuxen?

    Och nu menar jag INTE olyckor som beror på graviditet/skador, eller på rena sjukdomar som urinvägsinfektion, eller på fylla.

    Hur vanligt är att det råka ut för en liten olycka för att man inte kan hålla sig? Har en familjemedlem som råkade ut för en sådan olycka igår, så det skulle säkert göra lite gott att berätta för henne att det finns fler som råkat ut för det. :)

  • Svar på tråden Hur vanligt är det att kissa på sig som tonåring/vuxen?
  • Anonym (hatar bilköer)
    Anonym (arg) skrev 2015-06-27 12:17:51 följande:

    Jag blir så jävla ARG när jag läser att det finns folk som tror att det måste vara något fel på en för att man råkar kissa på sig. Hamnar man i ett olyckligt läge, eller kanske är så blyg att man hellre chansar att hålla sig än att gå på en offentlig toa bland folk så är det inte supersällsynt att man gör på sig.

    Det händer. Jag bajsade på mig under en semester i sydeuropa då jag druckit en del och inte hittade tillbaka till hotellet. Diarrén tryckte på och det gick till slut inte att hålla sig längre.


    Att ha råkat kissa på sig någon enstaka gång eller två som vuxen är nog ganska vanligt bland kvinnor skulle jag gissa. Precis som du säger så kan man ju ha otur och hamna i ett läge där man inte har tillgång till toalett på länge och alla har ju en gräns när de inte kan hålla sig längre. Kan absolut hända även fast man är nykter. Jag tror speciellt att det har hänt många precis när man fumlar med nycklarna utanför dörren efter en lång hemresa, alla vet ju att man ofta blir panikkissnödig just då.

    Men om det har hänt ett tiotal gånger eller mer då skulle iallafall jag kolla med en läkare för om det har hänt så många gånger så måste det vara ett tecken på blåsan inte fungerar som den ska.
  • Anonym (13)
    Skrattande Kissade på mig en gång när jag var 13. Jag skrattade och larvade mig länge och väl med min bästa kompis på väg till mataffären och även på vägen tillbaka, när vi nästan var hemma sa jag uttryckligen "gör/säg inget tokigt nu för då kissar jag på mig"

    Då smackade hon helt oväntat och oförberett för min del ett svinkallt oöppnat mjölkpaket på min bara rygg när vi gick i en trappa (hade linne) och då liksom bara kom det, fanns inte en chans att jag kunde hålla mig. Hon skrattade ännu mer efter katastrofen inträffat, kan jag säga, och jag med! Tur att vi nästan var hemma... Solig 
  • CarinaL26
    Anonym (Hänt mig med) skrev 2015-06-29 06:56:12 följande:

    Och jag som tyckt synd om mig själv för att det hänt 2 gånger utanför graviditet. Även om det verkar vara olika anledningar till att du kissat på dig skulle jag oroa mig varje gång jag gick ut om det hänt mig så många gånger. Blir du inte knäckt av det?


    Jag oroar mig inte speciellt över det när jag går ut. Det är trots allt rätt sällan det hänt. Men det har hänt flera gånger när jag blivit riktigt nödig att jag bokstavligen bett till Gud (ateist som jag är!!) att jag ska kunna hålla mig. Och nästan alltid har jag ju kunnat det.

    Visst, ett par gånger har jag verkligen blivit knäckt av det som du undrar. Som första gången det hände inför min kille, strax efter att jag träffade honom eller den gången det hände inför några på jobbet när vi var på after work. Då ville man bara dö på fläcken i samma sekund man kände att man tappade kontrollen. Kan erkänna att tårarna sprutade friskt då. Men när det hänt att jag kissat på mig av rädsla så är det situationen som lett till det som varit det hemska. Olyckan blev närmast en bisak då.
  • Anonym (hatar bilköer)
    CarinaL26 skrev 2015-07-02 07:38:45 följande:
    Jag oroar mig inte speciellt över det när jag går ut. Det är trots allt rätt sällan det hänt. Men det har hänt flera gånger när jag blivit riktigt nödig att jag bokstavligen bett till Gud (ateist som jag är!!) att jag ska kunna hålla mig. Och nästan alltid har jag ju kunnat det.

    Visst, ett par gånger har jag verkligen blivit knäckt av det som du undrar. Som första gången det hände inför min kille, strax efter att jag träffade honom eller den gången det hände inför några på jobbet när vi var på after work. Då ville man bara dö på fläcken i samma sekund man kände att man tappade kontrollen. Kan erkänna att tårarna sprutade friskt då. Men när det hänt att jag kissat på mig av rädsla så är det situationen som lett till det som varit det hemska. Olyckan blev närmast en bisak då.
    Kan inte föreställa mig hur pinsamt det måste vara om det sker offentligt, mig hände det precis när jag kom hem så jag kan skratta åt det. Och det har bara häånt en gång så jag oroar mig inte för att et ska hända ofta.

    Men har du någon gång tagit upp det här med en läkare? Det verkar som du har en blåsa som är svagare än normalt. Vad sa läkaren i så fall?
  • CarinaL26
    Anonym (hatar bilköer) skrev 2015-07-07 18:21:36 följande:

    Kan inte föreställa mig hur pinsamt det måste vara om det sker offentligt, mig hände det precis när jag kom hem så jag kan skratta åt det. Och det har bara häånt en gång så jag oroar mig inte för att et ska hända ofta.

    Men har du någon gång tagit upp det här med en läkare? Det verkar som du har en blåsa som är svagare än normalt. Vad sa läkaren i så fall?


    Att kissa på sig inför andra är mycket riktigt fruktansvärt pinsamt. Den gången på after work var nig allra värst. Hade råångest flera dar efteråt. Gissa hur kul det var att gå ti
  • CarinaL26
    CarinaL26 skrev 2015-07-08 09:47:36 följande:

    Att kissa på sig inför andra är mycket riktigt fruktansvärt pinsamt. Den gången på after work var nig allra värst. Hade råångest flera dar efteråt. Gissa hur kul det var att gå ti


    Dumma mobil! Skickade för tidigt.

    Gissa hur kul det var att gå till jobbet nästa gång.

    Nej jag har inte sökt läkare. Just för att anledningarna varit så olika och att det ändå är sällan det händer. Att kissa på sig av skräck är nåt helt annat än att kissa på sig av skratt eller inte hinna i tid till toan t.ex. Men det är möjligt att det hänt mig fler gånger än många andra. Känner flera som det hänt för men inte hur många gånger. Händer det igen kanske jag får tala med en läkare i alla fall.
  • Shazz
    Okoktris skrev 2015-07-07 18:38:16 följande:

    Jag kissade på mig i julas. Nitton år gammal


    Men då var du säkert full så då räknas det inte enligt TS Tungan ute
  • Okoktris
    Shazz skrev 2015-07-10 20:26:15 följande:

    Men då var du säkert full så då räknas det inte enligt TS


    Nej det var jag inte. Jag hade druckit mycket (ej alkohol), men orkade inte gå på toa innan jag skulle få och lägga mig.

    Drömde att jag kissade i en papperskorg, men det blev i sängen istället.
  • Shazz

    Kan bara säga att den som tror att det är ovanligt att kissa på sig i vuxen ålder aldrig har jobbat i en kemtvätt Flört Inte alls ovanligt att vi fick in både nedbajsade och nerkissade byxor. Nerkissade byxor var vanligast och de kom framförallt från kvinnliga kunder. Det hände ofta på helger och efter högtider som nyår så jag misstänker att det ofta var "olyckor" som skett på fyllan.

  • Anonym (Hänt mig med)
    Shazz skrev 2015-07-12 14:53:57 följande:

    Kan bara säga att den som tror att det är ovanligt att kissa på sig i vuxen ålder aldrig har jobbat i en kemtvätt Inte alls ovanligt att vi fick in både nedbajsade och nerkissade byxor. Nerkissade byxor var vanligast och de kom framförallt från kvinnliga kunder. Det hände ofta på helger och efter högtider som nyår så jag misstänker att det ofta var "olyckor" som skett på fyllan.


    Varför är det viktigt att poängtera att det mest var kvinnliga kunder? Inte för att jag misstror det men undrar varför du helst vill lyfta fram att kvinnor haft olyckor i vuxen ålder?
  • aj då

    kanske en gammal tråd men jag vill dela med mig ändå!
    När jag var 21 så var jag och några vänner i Göteborg och shoppade vi var från kl 10-17 kanske jag hade inte gått på toa sedan jag åkte hemifrån och vi bodde i Skövde så det var en resa på 2 timmar innan det. Jag var panikkissnödig men tänkte att jag kunde gå på toa när vi gick mot bilen och gå in på max på gamla Ullevi. Jag hade missat att det var match denna dag och det var mycket folk inne på max en lång kö till dom tre toaletter som fanns där .En tröst var att mina kompisar var lika kissnödiga som jag .trodde jag en efter en sa dom att dom kunde vänta eftersom kön inte gick fortare efter en 10 min !Jag ville inte värka löjlig så jag gick från kön jag med.VI satte oss i bilen jag kunde knappt hålla mig längre !
    Vi bestämde oss för att äta och kissa på  restaurang på vägen när vi stannade vid Alingsås för att äta så fanns där ingen toa jag fick panik vi började äta men tillslut kunde jag inte hålla mig längre jag kissade på mig.

  • Överste Senap
    aj då skrev 2017-06-18 14:19:18 följande:

    kanske en gammal tråd men jag vill dela med mig ändå!

    När jag var 21 så var jag och några vänner i Göteborg och shoppade vi var från kl 10-17 kanske jag hade inte gått på toa sedan jag åkte hemifrån och vi bodde i Skövde så det var en resa på 2 timmar innan det. Jag var panikkissnödig men tänkte att jag kunde gå på toa när vi gick mot bilen och gå in på max på gamla Ullevi. Jag hade missat att det var match denna dag och det var mycket folk inne på max en lång kö till dom tre toaletter som fanns där .En tröst var att mina kompisar var lika kissnödiga som jag .trodde jag en efter en sa dom att dom kunde vänta eftersom kön inte gick fortare efter en 10 min !Jag ville inte värka löjlig så jag gick från kön jag med.VI satte oss i bilen jag kunde knappt hålla mig längre !

    Vi bestämde oss för att äta och kissa på  restaurang på vägen när vi stannade vid Alingsås för att äta så fanns där ingen toa jag fick panik vi började äta men tillslut kunde jag inte hålla mig längre jag kissade på mig.


    Ni stannade på en restaurang där det inte fanns en toa. Right....

    Och på Max, ni är panikkissnödiga men går ut kön och åker mot Allingsås. Trovärdigt?
  • Anonym (.)

    Om man är riktigt riktigt kissnödig så är de nog inte ovanligt.

    Jag kan hålla mig extremt länge, nästan så de känns som man får feber.

    Men satt i en sjukt lång bilkö en gång och hade ingen chans att kissa så fick ta en av barnens blöja och kissa i.

    De va de eller sitta nerkissad i sätet i timmar.

  • Anonym (SUCK)

    Att det alltid ska dyka upp såna gär creepy kiss-trådar

    hade det varit på riktigt hade man väl tagit kontakt med en urolog elle rliknande, sen att flera skulle ha samma problem hjälper väl knappast tonåringar, ska dem ha en liten klubb där de diskuterar detta? eh nej det är en sak att veta att det inte är onormlt att ha en del problem en helt annan att att ingå i ett näverk för tonåringar som kissar på sig

    för h-e, mata inte kisstrollen

  • Wilma1995

    Jag kissade ner mig i somras var akut kissnödig i norge hittade ingen toa som inte kostade norska kr. Hittade tillslut en toa men det var försent kissade på mig strax framför toaletten. Min kompis tog en bild på mig med om ingen tror mig !

  • Anonym (Tja)
    Anonym (psm) skrev 2015-03-05 10:52:36 följande:

    Och nu menar jag INTE olyckor som beror på graviditet/skador, eller på rena sjukdomar som urinvägsinfektion, eller på fylla.

    Hur vanligt är att det råka ut för en liten olycka för att man inte kan hålla sig? Har en familjemedlem som råkade ut för en sådan olycka igår, så det skulle säkert göra lite gott att berätta för henne att det finns fler som råkat ut för det. :)


    Mycket vanligare än du tror. Jag har en neurologisk sjukdom som gör att jag har väldigt bråttom när jag ska på toa. Ibland hinner jag inte och jag kan inte hålla emot. Den delen av kroppen funkar dåligt.

    Jag är långt ifrån ensam om detta problem. Många har det såhär.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (hatar bilköer) skrev 2015-06-30 18:50:55 följande:
    Att ha råkat kissa på sig någon enstaka gång eller två som vuxen är nog ganska vanligt bland kvinnor skulle jag gissa. Precis som du säger så kan man ju ha otur och hamna i ett läge där man inte har tillgång till toalett på länge och alla har ju en gräns när de inte kan hålla sig längre. Kan absolut hända även fast man är nykter. Jag tror speciellt att det har hänt många precis när man fumlar med nycklarna utanför dörren efter en lång hemresa, alla vet ju att man ofta blir panikkissnödig just då.

    Men om det har hänt ett tiotal gånger eller mer då skulle iallafall jag kolla med en läkare för om det har hänt så många gånger så måste det vara ett tecken på blåsan inte fungerar som den ska.
    Är det mer vanligt bland kvinnor?

    Varför är det så?
  • Anonym (Ghaz)
    Anonym (Anonym) skrev 2018-08-27 19:15:05 följande:
    Är det mer vanligt bland kvinnor?

    Varför är det så?
    Av anatomiska skäl, kvinnor har mycket kortare urinrör. Är något av det första man får lära sig när man läser medicin och urologi. Efter förlossning kan det bli än värre men skillnaden finns där redan innan. Nu är det få barnlösa unga kvinnor som är inkontinenta på riktigt men att ha råkat ut för en olycka någon gång är inte alls jätteovanligt.
Svar på tråden Hur vanligt är det att kissa på sig som tonåring/vuxen?