• Anonym (Vilsen)

    Åldersskillnad på 11 år okej???

    Har blivit lite intresserad av en tjej på mitt jobb. Hon har jobbat hos oss lite extra några gånger. Väldigt framåt och glad tjej. Problemet är åldersskillnaden. Hon är 19 år gammal. Ska fylla 20. Själv är jag 30 år gammal, ska bli 31 i år. Är det för stor åldersskillnad? Gör jag bort mig om jag försöker ragga på henne? Vi har pratat en del på jobbet de få gånger vi jobbat tillsammans. Hon känns väldigt intressant. Men problemet med åldersskillnad kvarstår. Är inte så ofta hon jobbar. Vill inte missa den här chansen. Men är rädd. Hur ska jag göra? 
  • Svar på tråden Åldersskillnad på 11 år okej???
  • sdsdsad

    Åldersskillnad är inget problem, tycker jag (min partner är 16 år äldre än mig). Däremot lyfter jag på ögonbrynen när den yngre parten är så ung. 19-åring med 31-åring... För mig låter det som att 31-åringen är omogen och därför bara fungerar med väldigt unga vuxna. Men, det kan ju vara så att 19-åringen du vill ragga på är 35 i sinnet. Oavsett vilket spelar det ingen roll, det är ditt liv, så ragga på bara. Det värsta som kan hända är att hon säger "Nej" och att okända personer på internet tycker du är omogen. ;)

  • Anonym (Laila)

    Som yngre hade jag ett par förhållanden med äldre män. (+10 år)
    Den äldsta var 13 år äldre.
    DÅ var det inga problem men när jag idag ser dessa grågubbar tackar jag min lyckliga stjärna att jag gjorde slut i tid.

    Skulle aldrig inleda ett förhållande med någon som är mer än max 5 år äldre eller yngre.

  • Anonym (äääh)
    Anonym (Laila) skrev 2015-03-06 17:05:19 följande:

    Som yngre hade jag ett par förhållanden med äldre män. (+10 år)
    Den äldsta var 13 år äldre.
    DÅ var det inga problem men när jag idag ser dessa grågubbar tackar jag min lyckliga stjärna att jag gjorde slut i tid.

    Skulle aldrig inleda ett förhållande med någon som är mer än max 5 år äldre eller yngre.


    Din sista mening: hur kommer det sig?
  • Anonym (Vårkänslor)

    Åldersskillnaden behöver inte nödvändigtvis vara något problem. Men när det gäller att inleda en kärleksrelation med någon som man jobbar tillsammans med så ska man nog tänka till ordentligt. Kan bli väldigt jobbigt om det tar slut och man måste fortsätta jobba tillsammans. Lycka till! Glad

  • Anonym (Laila)
    Anonym (äääh) skrev 2015-03-06 17:21:06 följande:
    Din sista mening: hur kommer det sig?
    Det kommer sig av den enkla anledningen att jag känner mig mest bekväm så.
    Bekväm med att inte den ena eller andra ska hitta någon annan i sin egen ålder, att (ifall det håller) gå i pension ungefär samtidigt. En yngre man kanske vill ha barn, en äldre man orkar kanske inte med mitt livstempo. Jag finner inte äldre män attraktiva. Alls. Unga män kan visst vara det men de är inget för mig ändå, jag vill ha kvalitet på mitt förhållande annars kan det vara.

    Lika barn helt enkelt.
  • Anonym (Blix)

    De är bara att satsa! 

    Hur går de för dig? Intressant att få en uppdatering :)

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Blix) skrev 2022-09-22 21:03:56 följande:

    De är bara att satsa! 

    Hur går de för dig? Intressant att få en uppdatering :)


    Ja, håller med.
    Men BARA om det är hon som tar initiativet.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Jo) skrev 2022-09-22 21:20:18 följande:

    Det är ingen stor åldersskillnad.


    Det beror på vem man frågar. Många kan inte tänka sig en skillnad på mer än 5 år. Och en tjej på 19 är inte vuxen. Jo, om hon pratar med en manlig känd skådis. Men BARA då. En man på 30 som lustar efter en så ung tjej, där ringer varningsklockorna. Varför kan han inte träffa en tjej närmare hans egen ålder? 25 är mer lämpligt. Då har hon blivit vuxen. Hjärnan är fullt utvecklad då, säger många. 
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-09-23 06:41:37 följande:
    Det beror på vem man frågar. Många kan inte tänka sig en skillnad på mer än 5 år. Och en tjej på 19 är inte vuxen. Jo, om hon pratar med en manlig känd skådis. Men BARA då. En man på 30 som lustar efter en så ung tjej, där ringer varningsklockorna. Varför kan han inte träffa en tjej närmare hans egen ålder? 25 är mer lämpligt. Då har hon blivit vuxen. Hjärnan är fullt utvecklad då, säger många. 
    Nya rön säger 30, men det är fel. Här på FL så vet man mer än alla andra.
  • Anonym (Igen)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-09-23 06:45:20 följande:
    Nya rön säger 30, men det är fel. Här på FL så vet man mer än alla andra.

    Du skrev i en tråd för ett tag sen att du slutat hänga upp dig på detta på FL nu för att inte bli bitter och sprida bitterhet. Nu skriver du i en äldre tråd om detta. 


    FL är inte bra för dig.

  • Anonym (Igen)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-09-23 07:25:36 följande:
    Ja, men nu skiter vi i det. Här diskuterar vi åldersskillnader. Så håll dig till ämnet för fan.
    Vilket kasst morgonhumör du har. Du gick själv ifrån ämnet med dina vanliga påhopp om hur FL brukar se saker. Samma gamla bitterhet och brist på källor.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Igen) skrev 2022-09-23 09:29:40 följande:
    Vilket kasst morgonhumör du har. Du gick själv ifrån ämnet med dina vanliga påhopp om hur FL brukar se saker. Samma gamla bitterhet och brist på källor.
    FL, andra forum (även utländska) och kvinnor irl. Jodå, faktum är att kvinnor dömer män mer, och anser att när det gynnar dom själva så är det ok att träffa unga killar.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Igen) skrev 2022-09-23 09:29:40 följande:
    Vilket kasst morgonhumör du har. Du gick själv ifrån ämnet med dina vanliga påhopp om hur FL brukar se saker. Samma gamla bitterhet och brist på källor.
    Skillnaden är att män vill styra tjejen. Om han vill träffa en yngre tjej så har han störningar. Han är bara ute efter hennes kropp. I den åldern är inte tjejer redo för det avancerade sex som han vill ha med henne. Män kan inte hantera kvinnor i sin egen ålder, därför söker han sig till yngre.
    Hon blir utnyttjad.

    När kvinnor vill träffa unga killar så är dom inte ytliga. Även om dom bara är ute efter sex och hans kropp. Inte samma sak. Killen blir inte utnyttjad.
    Här handlar det mer om livsglädje, kåthet, spänning och lust för båda.
  • Anonym (Igen)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-09-23 09:40:20 följande:
    Skillnaden är att män vill styra tjejen. Om han vill träffa en yngre tjej så har han störningar. Han är bara ute efter hennes kropp. I den åldern är inte tjejer redo för det avancerade sex som han vill ha med henne. Män kan inte hantera kvinnor i sin egen ålder, därför söker han sig till yngre.
    Hon blir utnyttjad.

    När kvinnor vill träffa unga killar så är dom inte ytliga. Även om dom bara är ute efter sex och hans kropp. Inte samma sak. Killen blir inte utnyttjad.
    Här handlar det mer om livsglädje, kåthet, spänning och lust för båda.
    Samma gamla visa. Du vet att få håller med dig men de här ?sanningarna? du fått för dig återkommer hela tiden. För din egen skull, gå och prata med någon så du kan släppa detta.

    Avslutar min del i denna tråd.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Igen) skrev 2022-09-23 09:41:39 följande:
    Samma gamla visa. Du vet att få håller med dig men de här ?sanningarna? du fått för dig återkommer hela tiden. För din egen skull, gå och prata med någon så du kan släppa detta.

    Avslutar min del i denna tråd.
    Ja, det är lika bra det. Du kan ändå inte inse sanningen och medge att jag har rätt.
Svar på tråden Åldersskillnad på 11 år okej???