• jvd89

    Novembermammor 2015

    Tänkte starta upp en tråd för oss som förhoppningsvis ska bli mammor i november 2015.

    Vilken vecka är ni i?
    Vad har ni för symptom?
    Vad fick er att ta ett test?

    Kan vara kul att följas åt här och få prata och diskutera:)

  • Svar på tråden Novembermammor 2015
  • Knoppen234
    Lutetzia skrev 2015-03-28 10:45:54 följande:

    FriidaB: Hoppas att det bara är vanliga tidiga graviditetssymtom. Jag själv mådde rätt dåligt, hade humörsvängningar och var helt utmattad direkt efter jag plussat, sen blev det bättre i ca 2 veckor, och nu har illamåendet kommit.

    Knoppen234: Jag vill nog vänta tills jag har gjort ultraljud innan jag berättar för vännerna. Kommer troligtvis att vänta till efter vecka 12. Står nära min mamma och kommer nog berätta snart, är i v 7. På jobbet hoppas jag kunna hålla hemligt lite längre, till vecka 18. Om det inte syns före dess. ;)


    Själv ska jag försöka hålla mig till v12-13 innan jag säger till familjen. Vänner vet jag inte än men troligtvis inte innan första ultraljudet iaf. ????
  • Anna Hbg

    Vi har berättat för våra föräldrar.

    Hade ett MA i december och så beror mycket på det, om något skulle hända igen *peppar peppar*

  • Knoppen234
    Anna Hbg skrev 2015-03-28 13:27:36 följande:

    Vi har berättat för våra föräldrar.

    Hade ett MA i december och så beror mycket på det, om något skulle hända igen *peppar peppar*


    Okej, de förstår jag. Håller tummarna att de ska gå vägen för oss alla.
  • FriidaB
    Lutetzia skrev 2015-03-28 10:45:54 följande:

    FriidaB: Hoppas att det bara är vanliga tidiga graviditetssymtom. Jag själv mådde rätt dåligt, hade humörsvängningar och var helt utmattad direkt efter jag plussat, sen blev det bättre i ca 2 veckor, och nu har illamåendet kommit


    Jag är nog dessvärre ordentligt sjuk :( Har hög feber, muskelvärk, ont i huvudet och en enormt jobbig hosta. Så orolig för att lillen där inne ska ta skada :( Sover, vilar och dricker massa vatten..
  • SandraN86

    Hej :)

    Imorgon ska jag in på ett nytt vul för att se om de hittar något litet embryo. Tyvärr har grav. symtomen blivit mycket färre den sista veckan och det känns negativt i det här läget men jag håller tummarna. Hoppas ni andra mår bra :)

  • LillyP

    Hej.

    Hoppar in här jag med :)

    Är gravid i v 7 (6+4) och har gjort två test för att vara på den säkra sidan :)

    Har varit på första mötet med barnmorskan men blev jätte besviken att det bara va "prat" och ingen bekräftelse på att det var på riktigt genom test el undersökning. Fick typ ångest på väg där ifrån och det kändes som jag ljög och hittade på.

    Antar att det beror på att det fortfarande känns så overkligt :)

    Har BF 19/11 om man utgår från sista mensen och vi hann "försöka", dvs inte längre motverka med p-piller i ca 6 veckor innan det tog sig :)

    Är sjuuuuukt öm i brösten och har svårt att tvåla in mig som vanligt i duschen pga det. Mår i övrigt bra.

    Tog första testet när mensen va 4 dagar sen.

    LillyP

  • Lutetzia

    LillyP: Grattis! Bara två? Jag har tagit..ehmm..7-8 test.. I början var det så kul att se stegringen haha..

    I dag har jag varit på första MVC- mötet och allting känns liiiite verkligare. Men fortfarande overkligt! :) Är nu i v7 och i v10 har jag inskrivning.

  • myr
    SandraN86 skrev 2015-03-30 15:35:09 följande:

    Hej :)

    Imorgon ska jag in på ett nytt vul för att se om de hittar något litet embryo. Tyvärr har grav. symtomen blivit mycket färre den sista veckan och det känns negativt i det här läget men jag håller tummarna. Hoppas ni andra mår bra :)


    Hoppas det går bra!!
  • SandraN86

    Vul:et visade fortfarande en tom hinnsäck tyvärr. Fick med mig abort piller hem så den ska komma ut eftersom min kropp tydligen inte vill göra det själv.

    Usch vilken skitdag. :(

    Hoppas alla ni andra har en bättre dag och att ni mår bra.

  • LillyP
    SandraN86 skrev 2015-03-31 17:42:14 följande:

    Vul:et visade fortfarande en tom hinnsäck tyvärr. Fick med mig abort piller hem så den ska komma ut eftersom min kropp tydligen inte vill göra det själv.

    Usch vilken skitdag. :(

    Hoppas alla ni andra har en bättre dag och att ni mår bra.


    Usch va tråkigt! Ta hand om er.

    :(
Svar på tråden Novembermammor 2015