• lotie

    vi med BF i november/december!

    Tänkte det vore kul om vi som precis plussat kunde följas=)
    Jag väntar tredje barnet i slutet av november och hoppas nu allt går vägen!

    Är ju en lång och spännande tid framför och alltid kul att dela den med flera=)

  • Svar på tråden vi med BF i november/december!
  • Lauriluri

    Hej vänner du hoppar jag på med???? november unge för mig! Fick missfall i början på januari plussade svagt ca 1 1/2 månad senare! Fick kraftig blödning (mer än mens) igår på jobbet. Åkte direkt till gynakuten, blev hemskickad pga. Låg prioritet dom sa är det ett missfall kan vi inte göra mer än vänta ut det.. Hade redan inbokat besök idag hos min barnmorska. Hade hela natten förberett min partner på missfall, redan börjat planera om sommaren. Fortsatte blöda, sparsammare men ändå som mens. Väl hos läkaren förvarnade jag honom på att det va ett missfall han skulle se. Han sa "jaa det va väl inte så oväntat". Jag hade nämligen vart där två veckor tidigare då sa han att den va för liten för att vara i den vecka vi trodde. Han sa då att jag va i v 6 istället för v 7(som att det skulle vara jätte konstigt?) dessutom kunde han inte se hjärtljud då. MEN det visade sig att jag minsann va i v 8 idag och hjärtat tickade så fint!! Chocken alltså!! Bästa dagen i mitt liv! Kanske kan detta lugna någon i samma situation???? kan tilläggs att jag hade ont med ungefär som mensvärk. Helt otroligt! Blodet kunde han inte svara på vad det kom från det kan vara ett kärl som gått sönder eller blod som koagulerat och samlats i livmodern som hade lösts upp. Kram på er

  • lotie

    Åh vad skönt allt såg bra ut:)

    Jag vill med göra ett vul nu och se så man kan njuta trots allt illamående!

    Ska jobba hela helgen och är nervös. Tar vårdnadsbidrag så får nästan ingen ersättning om jag blir sjuk:(. Är ju gravid inom 1 år och 9 mån skyddas sgi oavsett då?

  • lotie

    Jag fick äntligen se min lilla igår 10+1 sån lättnad. Hade sd och mådde dåligt så åkte till akuten men visade sig vara urinvägsinfektion så fick antibiotika nu. Men nu kan man glädjas lite att det faktiskt växer något där inne:)

  • längtar14

    Är i v 11 nu och det värsta illamåendet har gett sig. Har Bf den 12/12 och fick se den lilla på vul i v 9+1 och den rörde sig o växte som den skulle

  • EllySixx

    BF 11 december här med tredje barnet :) Är i vecka 10+2 idag :)
    Vart bor alla? Första barnet? Andra, osv? Jag har bara instagram. 

  • lotie

    Jag väntar tredje barnet på västkusten:)

    I v 12 började jag spy varje dag, trodde illamåendet skulle försvinna nu. Spytt 16 veckor med de andra två så betydligt bättre iaf:) 12+5 idag. Har ni berättat än? Vi har bara sagt till våra familjer än.

  • EllySixx

    Jag är i vecka 12+2 idag. Vi har berättat för de allra närmaste, familjen och närmsta vännerna :) tänker ni kolla kön? Barn sedan innan? :)

  • hannami

    Hej på er! 
    Första gången för mig här på FL och också första graviditeten :) Är i v 14+5 så bf är satt till 24/11 om allt vill sig väl. Var med om ett missfall i höstas och tog sedan 6 månader till det satte sig igen, så nervositeten är enorm och jag undrar när det kommer gå över?
    Mår överlag ganska bra förutom att jag sedan ett par dagar har en väldig huvudvärk (har typ aldrig haft huvudvärk förr). Någon som har lika och har en aning om vad det beror på? Äter och dricker bra men sover visserligen ganska dåligt.
    Var på KUB för ett par veckor sedan och fick se plutten, vilket gjorde mig lite tryggare men nu väntar vi med spänning på RUL och då ska vi troligen ta reda på om det är en liten pojke eller flicka :)
    Hoppas ni mår bra!

  • Sandra1992

    För alla er som har bf efter 14 november , föds barnet mellan 14/11 -31/12 2015 får man en årsförbrukning på Pampers blöjor på Coop :)

  • Sandra1992
    Sandra1992 skrev 2015-07-30 15:41:07 följande:

    För alla er som har bf efter 14 november , föds barnet mellan 14/11 -31/12 2015 får man en årsförbrukning på Pampers blöjor på Coop :) phpIdPr4w40335.jpg


    Fel av mig om man föder exakt 14/11 va de ;)
  • fantasy06
    Sandra1992 skrev 2015-07-30 15:41:07 följande:

    För alla er som har bf efter 14 november , föds barnet mellan 14/11 -31/12 2015 får man en årsförbrukning på Pampers blöjor på Coop :)


    Är ju om barnet föds den 14/11 som man får det bara. Om jag tolkade texten rätt.
  • EllySixx

    Heeey, jag mår bra och bebis mår bra! Vi är i v23+1 :) tiden rusar iväg fast går ändå oerhört långsamt haha. Har du, ni alla börjat fundera på namn? Tagit reda på kön eller inte? :)

    Jag själv har aldrig tagit reda på könen innan, med mina två tjejer, men denna gången ville vi detta och det blir en liten pojke :D Namn är jättesvårt.

  • lotie

    Nu har jag varit hos bm och mitt järnvärde hade gått från 100 till 120 på 4 veckor med bara blutsaft så känns jätteskönt:)

    Däremot var sf måttet 25 i 28+2 var sist 22 i 24+3.
    Ska på extra mätning v 30 så hoppas den växt till sig ordentligt då:) var vid v 30 dom sonen slutade växa så får se om det blir samma sak denna gången.

  • lotie

    Var på narkosbedömning idag 34+3 och träffade en fantastisk läkare som lugnade mig rejält. Det visade sig att de inte gett all medicin i spiralen sist för jag reagerat på morfin innan så denna gången skulle de ge fentanyl tillsammans med spinalen och ge lustgas först om jag skulle känna men han lovade att det inte skulle hända igen så hoppas jag får honom.
    Han gjorde även en plan för smärtlindring efter så det inte blir som sist och ska få extra lokalbedövning runt snittet.

    4 1/2 vecka kvar till snitt. Allt kan ju hända ändå men hoppas bebisen får vara frisk och må bra så jag slipper vara ifrån den denna gången!

  • Kryckan

    Får jag hoppa in här? Har bf 14/11 med första barnet :) längtar sååå och fördriver tiden på Familjeliv (a)

  • lotie

    Jag har också mer sd och mensvärk och sover sjukt dåligt:(

    Var hos bm idag 34+5 och sf var 31 så följer min kurva bra iaf men blir kanske en liten bebis igen.
    Mitt blodtryck hade gått från 110/60 till 130-85 så ska tillbaka på tisdag för nytt blodtryck och urinsticka. Tycker inte det är så högt men hon sa man måste utgå från mitt normala tryck som plötsligt höjts.

    Skrev förlossningsplan och fått med allt jag varit orolig eller missnöjd för tidigare så känns mycket bättre nu!

Svar på tråden vi med BF i november/december!