• Felicia86

    Är kollapsen här nu?

    Invandringen till Sverige , sätter ständigt nya rekord. Och vi ser hur vårat samhälle har börjat slitas isär, i mångkulturens tecken. Migrationsverket vädjar hela tiden om mer pengar och varnar ständigt om uppskriva prognoser, över hur många som kommer att söka asyl den närmsta tiden.

    För mig och många andra har detta varit solklart sedan länge och fler och fler verkar få upp ögonen för det här. Och även om media och de främsta politikerna envist fortsätter att försöka hjärntvätta invånarna med sina påhittade floskler om mångkulturens förträffligheter och att vi ska öppna våra hjärtan, så hörs ändå fler röster nu som har förstått det ohållbara i dagens in oansvariga invandra och integrationspolitik och numera inte bara från SD och dess sympatisörer, utan även från andra partier, från både vänster till höger.

    En väldigt intressant och saklig text läste jag nyss på sossens Johan Westerholms Blogg, ledarna.se En mycket läsvärd text som jag rekomedera även er mest inbitna invandraliberaler här.

    ledarsidorna.se/2015/03/vi-ar-framme-nu/

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är kollapsen här nu?
  • Moderno
    Hannananana skrev 2015-04-06 19:28:45 följande:

    Okej, skulle behöva räkna studier så som du säger dig ha läst?

    Sedan tycker jag det är viktigt att påpeka att studier är menade att vara helt opartiska. Förutom när det finns lagar att följa, t.ex. har den svenska skolan en normkritisk grund, att normer som begränsar barns möjligheter ska motarbetas. Kalle ska till exempel inte få höra från lärarna att frisörprogrammet passar tjejer bättre.

    Men studier består ju ej av åsikter, det är ju mer krönikor eller ren litteratur men just studier handlar ju om att studera ett objekt eller ett ämne objektivt och sedan analysera orsak och verkan. Det kan vara i diskussiondelen som författaren får presentera sin åsikt men resultat delen består endast av resultat.Exempelvis läste jag idag flera studier om pappors föräldraledighet. Studierna presenterar ju först resultat och statistik om pappor roll ur ett historiskt perspektiv (sedan industrialisseringen) och sedan berättar man hur intervjupersonen och enkätter besvarats. 


    Den fullständiga objektiviteten som du talar om kan man nog bara eftersträva inom naturvetenskapen (om man inte håller på med rena banaliteter). Inom humaniora, juridik, ekonomi mm, består mycket forskning av tolkningar och konstruktioner - även om man vill hålla forskningen så värderingsfri som möjligt.

    Jag är fortfarande intresserad av bilden som du talade om (se mitt inlägg i nr 198).
  • Flash Gordon
    Felicia86 skrev 2015-03-24 00:09:54 följande:

    Invandringen till Sverige , sätter ständigt nya rekord. Och vi ser hur vårat samhälle har börjat slitas isär, i mångkulturens tecken. Migrationsverket vädjar hela tiden om mer pengar och varnar ständigt om uppskriva prognoser, över hur många som kommer att söka asyl den närmsta tiden.

    För mig och många andra har detta varit solklart sedan länge och fler och fler verkar få upp ögonen för det här. Och även om media och de främsta politikerna envist fortsätter att försöka hjärntvätta invånarna med sina påhittade floskler om mångkulturens förträffligheter och att vi ska öppna våra hjärtan, så hörs ändå fler röster nu som har förstått det ohållbara i dagens in oansvariga invandra och integrationspolitik och numera inte bara från SD och dess sympatisörer, utan även från andra partier, från både vänster till höger.

    En väldigt intressant och saklig text läste jag nyss på sossens Johan Westerholms Blogg, ledarna.se En mycket läsvärd text som jag rekomedera även er mest inbitna invandraliberaler här.

    ledarsidorna.se/2015/03/vi-ar-framme-nu/


    Vi lever i spännande tider.

    Frågan är om systemet håller ihop ens över den här mandatperioden eller om vi kommer att få se kraftiga svängningar i opinionen och därpå i de olika partiernas åsikter redan innan 2018? Jag skulle tro att 2017 är året det händer, som det ser ut nu.

    Intressantast är nog hur bostadsfrågan skall klaras av men också hur framförallt skolan skall hanteras kommer att bli intressant att följa.

    Själv har jag mitt på det torra för den överblickbara framtiden men det kommer nog inte att gälla för alla andra, överallt.
  • Sensitiveguy
    Förtryckt skrev 2015-04-07 19:45:18 följande:

    Är kalopsen här nu?


    Oj! Äkta, svensk husmanskost! Nä, nu lät jag lite väl sverigedemokratisk...
  • Förtryckt
    Sensitiveguy skrev 2015-04-07 20:39:47 följande:
    Oj! Äkta, svensk husmanskost! Nä, nu lät jag lite väl sverigedemokratisk...
    Haha
    ---
  • Ben66

    Kollapsen är här 2018 för nu har regeringen presenterat en budget som ger nästan 20 miljarder till massinvandringen mellan 2015 - 2018

    Någon som har hittat ett diagram som visar detta mot resterande budgetsatsningar? Det är svårt att hitta.

  • Ben66
    Ben66 skrev 2015-04-15 20:18:16 följande:

    Kollapsen är här 2018 för nu har regeringen presenterat en budget som ger nästan 20 miljarder till massinvandringen mellan 2015 - 2018

    Någon som har hittat ett diagram som visar detta mot resterande budgetsatsningar? Det är svårt att hitta.


    Fel av mig. Det är 17,9 miljarder och det är endast för 2015

    Jag hittade till slut lite statistik om vårbudgeten
    www.dn.se/nyheter/politik/ris-och-ros-till-regeringens-varbudget/
  • Tom Araya
    Budgivning på andrahandshyror

    Jakten på en lägenhet i bostadsbristens Stockholm har öppnat för budgivning på andrahandshyrorna. Ettor i Östermalm och Vasastan som kostar 7 000 kronor i annonserna kan landa betydligt högre, enligt Linnea Aguero, pressansvarig på Blocket.

    www.dn.se/ekonomi/budgivning-pa-andrahandshyror/


    Mer om den överhettade bostadsmarknaden

    Mäklare gör rekordvinster på het bostadsmarknad


    Stockholmarnas hyror har ökat kraftigt. Statistik från bostadsförmedlingen visar att hyrorna för förmedlade treor i Stockholm ökat med 48 procent på tio år.


    ? För första gången på länge byggs det så mycket bostäder i Stockholms län att det täcker behovet. Men samtidigt växer gruppen som inte har råd att flytta in


     


Svar på tråden Är kollapsen här nu?