• Anonym (fanvajobbigt!)

    det här med illamående?!

    Hej jag har sen i lördags förra veckan när mensen kom, mått jätte illa till o från, har ingen direkt matlust och vaknar på nätterna och tror att jag ska behöva spy.. Vad kan detta bero på, har aldrig hänt tidigare!!

  • Svar på tråden det här med illamående?!
  • Anonym (bl)
    Anonym (fanvajobbigt!) skrev 2015-03-29 22:12:44 följande:
    Waow grattis!!! aa jag borde testa igen! Hade mensen 8 dagar och har den alltid annars 6, ibland 7 dagar!
    Tack så mycket

    Ja det skadar ju inte. Om du får reda på att du är gravid så har du ju anledningen där, ifall det är negativt så kan du ju iaf utesluta det
  • Anonym (fanvajobbigt!)
    Anonym (bl) skrev 2015-03-29 22:14:46 följande:

    Förlåt, som att jag trycker på dig att du är gravid, haha. Men jag tycker det du beskriver är väldigt likt en graviditet. Men det kan ju finnas andra bakomliggande saker. Har du varit hos doktorn och tagit blodprov? (Så dem kan kolla om du har brist i något?)


    Jag var senast hos en gynekolog den 3e mars och då tog dom prover på mig för att se om jag just hade brist på något som dom brukar göra (inte för att dom tror det, men gör det i alla fall) och det var inga konstigheter där.

    Nej du tjatar inte :) jag är verkligen glad att jag får svar över det jag undrar över.
  • Anonym (fanvajobbigt!)
    Anonym (bl) skrev 2015-03-29 22:16:55 följande:

    Tack så mycket

    Ja det skadar ju inte. Om du får reda på att du är gravid så har du ju anledningen där, ifall det är negativt så kan du ju iaf utesluta det


    Ja precis!
  • Anonym (fanvajobbigt!)

    Jag tänkte att jag skulle åka till gynakuten, jag mår så dåligt!

  • Anonym (bl)
    Anonym (fanvajobbigt!) skrev 2015-03-30 14:04:20 följande:

    Jag tänkte att jag skulle åka till gynakuten, jag mår så dåligt!


    Gör det! Om du mår väldigt dåligt så är det ju bäst att söka hjälp!

    Lycka till!! <3
  • Anonym (fanvajobbigt!)
    Anonym (bl) skrev 2015-03-30 14:12:27 följande:

    Gör det! Om du mår väldigt dåligt så är det ju bäst att söka hjälp!

    Lycka till!! <3


    Tack, aa det är riktigt jobbigt att må så här!
  • Anonym (fanvajobbigt!)
    Anonym (bl) skrev 2015-03-30 14:12:27 följande:

    Gör det! Om du mår väldigt dåligt så är det ju bäst att söka hjälp!

    Lycka till!! <3


    Hej jag var på gynakuten igår och alla prover såg bra ut, det fanns dock bara 1 läkare på plats så jag fick aldrig träffa henne/honom, så jag fick en tid till på torsdag för gynundersökning, så jag lär få mina svar då på varför jag mår såhär! Jag mår illa på morgonen och kvällen som värst, och imellan där så är jag hungrig HELA tiden!!
  • Anonym (bl)
    Anonym (fanvajobbigt!) skrev 2015-03-31 13:19:39 följande:
    Hej jag var på gynakuten igår och alla prover såg bra ut, det fanns dock bara 1 läkare på plats så jag fick aldrig träffa henne/honom, så jag fick en tid till på torsdag för gynundersökning, så jag lär få mina svar då på varför jag mår såhär! Jag mår illa på morgonen och kvällen som värst, och imellan där så är jag hungrig HELA tiden!!
    Hej!

    Va bra att du sökte hjälp!!
    Tog de bara prover? Inget ultraljud?
  • Anonym (fanvajobbigt!)
    Anonym (bl) skrev 2015-03-31 13:33:53 följande:

    Hej!

    Va bra att du sökte hjälp!!

    Tog de bara prover? Inget ultraljud?


    Det fanns bara 1 läkare där och hon/han var upptagen med andra akutpatienter.

    Jag ska på gynundersökning på torsdag, så då hoppas jag på ultraljud!

    Har en fråga också! Dom som upptäckt en graviditet fastän de haft "mens" samtidigt, har de visat sig på gravtest då eller på ultraljud? Alltså, har det visat negativt på test och sen endast upptäckts på ultraljud?
  • Anonym (bl)
    Anonym (fanvajobbigt!) skrev 2015-03-31 14:34:03 följande:
    Det fanns bara 1 läkare där och hon/han var upptagen med andra akutpatienter.

    Jag ska på gynundersökning på torsdag, så då hoppas jag på ultraljud!

    Har en fråga också! Dom som upptäckt en graviditet fastän de haft "mens" samtidigt, har de visat sig på gravtest då eller på ultraljud? Alltså, har det visat negativt på test och sen endast upptäckts på ultraljud?
    Det finns för dem det inte visat på test eftersom gravid-hormonet HCG är för högt/lågt och då ger det inte utslag på testen. Därför kan man endast säkerställa helt med ett ultraljud. Vaginalt-ultraljud är då säkrast i ett tidigt skede.

    Det finns dem (inte så få som många tror) som är låghormonare (finns en hel artikel om detta) som det inte ger utslag för, och även i vissa situationer eftersom barnet vill "rädda" mamman om hon är stressad/har jobbig livs-situation osv.
    Det finns även många kvinnor som har en mens-liknande blödning under hela sin graviditet som kommer varje månad. Anledningen till detta vet jag inte, men jag vet att det finns dem som har det så. Så det går inte att utesluta en graviditet endast på ett test eller på att man får blödning.
  • Anonym (fanvajobbigt!)
    Anonym (bl) skrev 2015-03-31 14:42:28 följande:

    Det finns för dem det inte visat på test eftersom gravid-hormonet HCG är för högt/lågt och då ger det inte utslag på testen. Därför kan man endast säkerställa helt med ett ultraljud. Vaginalt-ultraljud är då säkrast i ett tidigt skede.

    Det finns dem (inte så få som många tror) som är låghormonare (finns en hel artikel om detta) som det inte ger utslag för, och även i vissa situationer eftersom barnet vill "rädda" mamman om hon är stressad/har jobbig livs-situation osv.

    Det finns även många kvinnor som har en mens-liknande blödning under hela sin graviditet som kommer varje månad. Anledningen till detta vet jag inte, men jag vet att det finns dem som har det så. Så det går inte att utesluta en graviditet endast på ett test eller på att man får blödning.


    Okej tack så mycket! En graviditet hade ju varit underbar känner jag, men ingen idé o gå o tro det känner jag! Men hoppas kan man ju alltid göra :) längtar tills torsdag så jag förhoppningsvis får svar!
  • Anonym (fanvajobbigt!)
    Godbless skrev 2015-03-31 18:40:02 följande:

    Håll oss uppdaterade!


    Det ska jag göra!
  • Anonym (fanvajobbigt!)

    Hej, vill bara uppdatera om att jag var hos en gynekolog och det fanns inga cystor eller nånting på äggstockarna eller så, utan allt såg bra ut där, förutom att hon upptäckte att jag troligtvis har gaser i mina tarmar! Och att huvudvärken, magont och illamående berodde på det!

  • Anonym (bl)
    Anonym (fanvajobbigt!) skrev 2015-04-07 13:41:57 följande:

    Hej, vill bara uppdatera om att jag var hos en gynekolog och det fanns inga cystor eller nånting på äggstockarna eller så, utan allt såg bra ut där, förutom att hon upptäckte att jag troligtvis har gaser i mina tarmar! Och att huvudvärken, magont och illamående berodde på det!


    Hej!

    Kan det vara så att du har IBS? För ja, det kan ju faktiskt förklara illamåendet och magont.
Svar på tråden det här med illamående?!