• Amandalinnea

    IVF Örebro 2015

    Hej alla!

    Jag hoppar också in här. Jag och sambon ska snart göra vårt andra försök efter misslyckat försök i februari. Jag är 25 och han är 30. Allt ser bra ut hos båda förutom att jag har endometrios, vilket kan vara en anledning till att vi inte lyckas på egen hand (läkarna kan inte säga med säkerhet). Jag ska på ultraljud i morgon för att se hur det ser ut och förhoppningsvis kan vi snart sätta in det lilla embryot vi har i frysen :) vi går också i Örebro.

  • Amandalinnea
    Drömmenimittliv skrev 2015-03-31 12:29:13 följande:

    Hej alla:)

    Har idag ringt ferten och meddelat resultat som blev negativt.

    Nu får vi vänta på att denna mensen ska komma igång och sen vänta ytterligare tills nästa mens då vi startar nästa behandling och försök nr.2

    Det känns som en evighet dit:O men då får vi försöka för egen maskin denna cykel då:D

    Bara för skojs skull liksom:)

    Hoppas ni andra mår bra!:)


    Då fick ni precis samma direktiv som oss. Vet precis hur det känns, verkligen som en evighet! Men tiden går som tur är ganska fort :) jag ska börja med ägglossningstester igen på fredag och förhoppningsvis slipper jag alla dessa mellanblödningar som kon sist (inget utslag på testen då). Håller tummarna för att ni lyckas på egen hand :) kram!
  • Amandalinnea
    Drömmenimittliv skrev 2015-04-01 00:02:55 följande:

    Skönt ändå är väl att det är vår och som du säger amandalinnea så går ju tiden trots allt ganska fort!

    Åh tack för ditt svar och stöd det värmer verkligen!

    Hoppas du får utslag på ägglossningstesten snart efter att du börjar testa!!

    Det är väl ändå våran tur nu elr??

    Kram!!


    Ja precis, våren och solen gör det lite lättare, även om man tänker på det hela tiden. Tänk att alla i ens omgivning blir gravida men inte än själv, gravidmagar överallt ;)

    Ja nu är det verkligen vår tur! Kram!
  • Amandalinnea

    [quote=75096093][quote-nick]Söndag skrev 2015-04-01 05:56:56 följande:[/quote-nick]Vi fick ju totalfrysa efter överstimulering i februari... Hoppa över en cykel och de känns som tiden går sååå sakta.... Två månaders väntan är lång tid, skulle Dessutom göra fet ostimulerat men de sa vi ifrån till tänk om vi inte får ägglossning alls den kommande månaden, eller på fel dag...[/

    Vi fick också hoppa över en cykel men tiden gick faktiskt ganska snabbt ändå. Vet att det inte hjälper att andra säger så men säger det ändå :) håller tummarna för att ägglossningen kommer igång som den ska :)

  • Amandalinnea
    Söndag skrev 2015-04-06 12:41:29 följande:

    Jag blöder?!

    Hade mens 12-19 april första efter äggplock med ca 15 ägg kvar, blödde mycket längre än vanligt antar de är för att de var många ägg?! Men så idag börjar jag blöda igen? Räknas de som riktig mens nu? Ska jag köra igång med tabletter inför fet?

    Varför kommer sånnt här en ledig dag? Dessutom har vi inte hämtat ut tabletterna än :-/ men såg att apoteket på usö är öppet idag hoppas de har dem...


    Jag blödde också väldigt tätt efter mitt första försök och till mig sa läkaren att det inte var något ovanligt. Vad är det för tabletter du ska börja med? Jag ska också göra FET snart och jag har inte fått höra att jag ska börja med några tabletter? :/

    Du får ringa och fråga dom imorgon :)
  • Amandalinnea
    Söndag skrev 2015-04-06 20:11:10 följande:

    Femanest heter de, som sagt de är för att vi valt stimulerad cykel! Kanske är så att du ska göra fet ostimulerat?

    Skönt att höra då kanske allt är som de ska!


    Aha okej, då förstår jag! Ja jag ska köra ostimulerat. Jag har kört med ägglossningstester sedan i fredag utan positivt utslag. Läkaren sa att jag skulle ringa i morgon vare sig jag fått positivt eller negativt på testen. Så vi får se vad de säger i morgon antagligen kommer jag få göra ett ultraljud och se om ägglossningen är på g :)
  • Amandalinnea

    Söndag: okej, då förstår jag! :) Ja jag brukar vara regelbunden. Var på ultraljud igår och äggblåsorna var 15cm så jag borde få ägglossning när som helst men har fortfarande inte fått positivt på testerna. Har tid för ännu ett ultraljud i morgon och är inte ägglossningen på g då så får jag antagligen ta en ägglossningsspruta :)

  • Amandalinnea

    Hej igen allihopa!

    Har varit lite frånvarande vad gäller egna inlägg men jag har följt er andra :)

    Har varit ganska nere så det är därför jag inte skrivit. Var inne och gjorde VUL förra torsdagen och då visade det sig att äggblåsorna slutade växa, fick alltså ingen ägglossning :/ stor besvikelse! Läkaren bestämde att jag skulle köra med tabletter som skulle framkalla mensen, slutade med tabletterna i lördags men har fortfarande inte fått min mens :/ men enligt fert kan det ibland ta lång tid innan den kommer. Jag hoppas verkligen att den kommer snart så jag får börja med tabletter som ska hjälpa äggen att växa. All denna väntan..

    Håller tummarna för er andra :) kram!

  • Amandalinnea

    [quote=75230291][quote-nick]Drömmenimittliv skrev 2015-04-29 21:29:42 följande:[/quote-nick]Usch för lång väntan:/

    Jag ska in på äggplock imorgon, men däremot har jag inte så många blåsor som man ville. Har 3 som ser bra ut:O hoppas att det räcker. Sist hade jag 15blåsor varav i 14 fanns ägg. 10 blev befruktade. Men bara två återföringar på dem. Bara hoppas på att det här är riktigt bra kvalité och att ett räcker denna gång.

    Men skulle det inte bli något fint embryo så ska försöket gå om sa dem till oss, eftersom det va osäkert om vi skulle avbryta behandling elr fortsätta. Det känns ju ändå bra då att blir det ingen återföring så har vi ju inte förlorat nåt försök, däremot tid:O börjar bli nervös inför morgondagen nu. Men samtidigt förväntansfull:)

    Ha en bra Valborg allihopa och styrkekramar<3[/

    Stort lycka till i morgon! Jag håller tummarna :) kram

  • Amandalinnea

    Det är så spännade att läsa allas historier, alla går igenom samma sak men på olika sätt :)

    Jag var ultraljud idag, dag 11. Hade en blåsa som vad 14mm så i morgon kör jag igång med ägglossningstester (igen). Ger den utslag ska jag ringa annars har jag en tid på fredag. Så himla nervös hela tiden, det tär på en att ta ägglossningstester :/

Svar på tråden IVF Örebro 2015