Inlägg från: AnnikaFransson |Visa alla inlägg
  • AnnikaFransson

    Mina katter bråkar

    Hej!

    Nu måste jag få ett råd och jag hoppas att någon vet hur jag ska gå till väga för att mina katter ska sluta och bråka.

    Jag har 3 katter, Kajsa den äldsta är 14 år o det är henne mina andra 2 katter har börjat att bråka med och det är riktigt rejält ibland, dom sitter och vaktar henne och hoppar på henne när hon går förbi, det här började för ca 2 år sedan och det blir bara värre och värre.
    Mina 2 andra katter är  Kelsy 5 år och Buster 12 år, Kelsy är en innekatt och mycket beror på att hon är så himla rädd för allt och hon skulle avlivas men jag ville ge henne en chans så hon var väl ca 16-17 veckor när hon kom till oss och nu har det gått 5 år sen hon kom men tyvärr så är hon fortfarande rädd för andra människor och höga ljud men jag ångrar inte att jag tog hand om henne för emot oss så är hon så go och kelig.
    Men fråga är ju vad kan jag göra för att alla mina fina katter ska bli sams???

    Annika

  • Svar på tråden Mina katter bråkar
  • AnnikaFransson

    Hej!
    Vi bor i en stor villa på landet, det står matskålar med vatten och med mat på 4 olika ställen i huset, toalett har dom på 3 olika ställen.
    det kan vara så att hon börjar bli gammal och svag för hon har ju varit den katten som har bestämt mest här hemma, sjuk är hon inte för det har vi kollat.
    jag blir så ledsen när man kommer hem och det ligger stora tussar efter slagsmål, jag ska köpat Feliway och prova , har beställt det apotea och fungerar inte det så får jag nog omplacera någon av katterna men det blir svårt och jobbigt för dom är mina små barn men det finns väl ingen annan lösning.
    Tack för ditt svar
    Annika

Svar på tråden Mina katter bråkar