Inlägg från: sextiotalist |Visa alla inlägg
  • sextiotalist

    Oral torka, orsak nog?

    Anonym (Fixerad) skrev 2015-03-27 17:06:52 följande:

    Vill bara bolla en fråga.

    Lever i ett perfekt förhållande men saknar oralsex.

    Viljan är inte tillräcklig från min partners sida, varken att ge eller ta emot.

    Sedan en tid har jag fantiserat om att träffa någon vid sidan av bara för oralsex, inget annat.

    Självklart fattar jag att det är en löjlig detalj för många. Vi har bra sex nästan tillräckligt ofta för mig men det är svårt att släppa tanken.

    Är det nån som förstår mig?

    Frågan är inte hur jag ska kunna ändra på min sambo, det finns så många trådar om sånt. Anta för diskussionen att läget är låst. Även om det gick att förhandla så är det inte intressant att ha oralsex med någon som inte njuter av detsamma aldrig fattat dem som försöker övertala eller tvinga sina motvilliga partners till något de äcklas av.

    Finns det nån som är i ett sånt läge att man skulle överväga en affär mad bara oralt om alla förutsättningar fanns på plats?


    Är oralsex så viktigt att riskera ett för övrigt perfekt förhållande så kör på.

    En avsugning och sedan en skilsmässa och lyckan är på plats.

    Att leva ihop är en kompromiss, även på det sexuella planet. Ett för övrigt bra sexliv och en bra vardag är väl gott nog.
  • sextiotalist
    Pussan skrev 2015-03-28 22:20:17 följande:
    TS mår förmodligen inte bättre av att bli hånad
    Hånad vill jag inte påstå. Snarare ett konstaterande, är en avsugning värd en skilsmässa? Är oralsex så viktigt, att man riskerar ett för övrigt fungerande äktenskap (både känslomässigt och sexuellt)?
  • sextiotalist
    nanneN skrev 2015-03-31 12:47:17 följande:
    Vem har sagt att TS är en man?
    Fördomsfull som jag är så förutsätter jag det.
  • sextiotalist
    nanneN skrev 2015-03-31 13:01:33 följande:
    Du kan ha fel.
    Jag är kvinna och jag lämnade en i övrigt perfekt man just pga brist på oralsex.
    För mig är sex inte det viktigaste i ett förhållande, så hade min sambo lämnat mig pga han inte fått det sex han önskade så hade jag nog varit lättad i slutändan, eftersom han inte värderade mig högre
  • sextiotalist
    Anders 386 skrev 2015-03-31 13:39:29 följande:

    Hur tänker du egentligen? En partner skaffar man väl inte av samma anledning som man skaffar en fin tavla eller en flott bil? Bara för att skryta med?
    En partner har man för sin egen skull, för att berika sitt liv och få en livspartner att ha roligt tillsammans med. Och för att få kärlek, och att få ge kärlek. Och för sexuell njutning. Ju bättre min partner tillgodoser mina behov desto mer värderar jag henne. En kvinna kan vara hur perfekt som helst, men tillgodoser hon inte mitt sexbehov är hon tyvärr värdelös som partner.
    Om en man endast värderar mig utifrån sex, då kan det lika bra vara. Jag lever inte med min sambo för att få mina behov uppfyllda, jag lever med honom för att jag älskar honom för den han är, både det som är bra och även hans dåliga sidor.
    Om min sambo hade yppat orden "att jag skulle uppfylla hans sexbehov" då hade det inte blivit långvarigt, då hade jag inte sett honom som en vuxen person.
    Jag kan inte tänka mig ett enda behov som jag behöver min sambo till (nej, jag har inget behov av sex, även om jag gillar att ha sex med min sambo), jag är vuxen nog att ta hand om mina egna behov.
    Att man sedan anser att sex är viktig i en bra relation är en helt annan sak, men fortfarande så anser jag att man inte ska uppfylla en annans behov.
  • sextiotalist
    Anders 386 skrev 2015-03-31 13:39:29 följande:

    Hur tänker du egentligen? En partner skaffar man väl inte av samma anledning som man skaffar en fin tavla eller en flott bil? Bara för att skryta med?
    En partner har man för sin egen skull, för att berika sitt liv och få en livspartner att ha roligt tillsammans med. Och för att få kärlek, och att få ge kärlek. Och för sexuell njutning. Ju bättre min partner tillgodoser mina behov desto mer värderar jag henne. En kvinna kan vara hur perfekt som helst, men tillgodoser hon inte mitt sexbehov är hon tyvärr värdelös som partner.
    Mitt ex resonerade som du, dvs en av mina uppgifter var att tillgodose hans sexbehov, han blev ett ex, hans resonemang kring detta bidrog till att jag fick antipatier för honom till slut.
    Låter som en barnrumpa "uppfylla mitt behov"
  • sextiotalist
    Anders 386 skrev 2015-03-31 14:14:26 följande:
    sextiotalist skrev 2015-03-31 13:46:41 följande:
    Mitt ex resonerade som du, dvs en av mina uppgifter var att tillgodose hans sexbehov, han blev ett ex, hans resonemang kring detta bidrog till att jag fick antipatier för honom till slut.
    Låter som en barnrumpa "uppfylla mitt behov"
    Varför ska man ha en partner om man det inte är för att uppfylla dom mänskliga behov man har av kärlekoch sex och vänskap? Har jag missat nåt?

    Hela livet handlar om att att uppfylla sina behov - Vad skulle annars vara meningen med livet öht?
    Inte för att uppfylla specifika behov, utan att man trivs tillsammans, ger varandra kärlek och vänskap.
    För mig är det är en väsentlig skillnad att se sin partner som en person som ska uppfylla ens behov, mot att känna att med den här personen mår jag bra av och trivs med.
    Jag behöver inte min sambo för att må bra, men jag mår bra med honom, ser du skillnaden.
    Jag mådde bra även när jag levde singelliv.
  • sextiotalist
    Anders 386 skrev 2015-03-31 14:41:09 följande:
    Nej, jag ser inte skillnaden.
    Om man mår bra tillsammans med en person betyder det att hen tillgodoser mina behov. Så enkelt är det faktiskt.  Att leva tilsammans med en person som INTE uppfyller några av mina behov är totalt meningslöst och tom negativt eftersom ett parförhållande också medför att jag måste välja bort vissa saker för att tillgodose min partner.

    Jo jag ser skillnaden. Jag uppfyller ingens behov, min sambo uppfyller inte mina behov.


    Jag mår bra när jag är med min sambo, men det är för att jag trivs med honom, att han tillför positiva saker i mitt liv, men inte för att jag har behov av dessa, utan för att det tillför något i mitt liv som är det där extra.
    Om han försvinner ur mitt liv, så skulle jag sakna detta absolut.

    Jag behöver inte välja bort något, vad skulle det vara? Han tillför saker i mitt liv, inte tar bort något.

    Jag hindrar honom inte, men gör han val som han vet att jag starkt ogillar, så väljer han bort mig också.

  • sextiotalist
    Anders 386 skrev 2015-03-31 16:40:06 följande:

    Vi har helt enkelt olika sätt att se på livets drivkrafter. Enligt min livsfilosofi så styr våra känslor och behov minsta lilla beslut vi tar i vår vardag, men du anser att det finns andra krafter som styr våra handlingar?

    Inte mycket att diskutera egentligen. Men bara för att ge ett väldigt enkelt exempel på eftergifter i ett förhållande: Tittar du alltid på det TV-program som du föredrar eller låter du din partner bestämma ibland? Är det inte så att du låter din partner välja ibland? Varje gång du låter din partner välja så har du själv fått välja bort något - samtidigt som du får en angenäm känsla av att din partner fått som han vill.

    Men börja att fundera lite på vad det är som ligger bakom alla våra beslut så ska du se att ALLA beslut du tar i livet tar du för att tillfredställa dina känslor och sträva efter att tillfredställa dina behov av närhet, trygghet, kärlek, humor, sömn - listan kan göras hur lång som helst.... 


    Haha vi har två tv och två abonnemang.

    Nej jag går inte efter känslor i första hand. Använder nog hjärnan mer när jag tar beslut.

    Jag hade nog inte stått ut att leva med en person som styr sitt liv efter känslor. Närhet, jag är ingen kramig person. Vi sover i olika rum också då sömnen ät viktig för oss båda
Svar på tråden Oral torka, orsak nog?