Inlägg från: Drottningen70 |Visa alla inlägg
  • Drottningen70

    Hur långt har era barn kommit med läsningen?

    Men vad ÄR det för FEL på folk??

    Oroar sig för att barnet inte kan läsa INNAN förskoleklass ? Vilken jävla hets... Skolan är till för att barn ska lära sig bla läsa. Om det sker innan är det bara en bonus.

  • Drottningen70
    Anonym (pappa) skrev 2015-03-29 13:05:50 följande:

    Läs mitt svar innan.


    Har jag gjort. Du tänker helt galet och skapar de problem du är rädd för. Skärp dig och lämna ungen ifred.
  • Drottningen70
    Anonym (pappa) skrev 2015-03-29 13:30:05 följande:

    Jag kan backa lite, men uppmuntra barn måste man väl få göra även idag?


    Det handlar inte om att uppmuntra eftersom barnet inte är intresserad eller mogen. Det handlar om dina behov och att du skulle tycka det vore roligt att ditt barn kom till skolan och kunde läsa före sina kompisar. Prestera nåt själv istället för att försöka levA genom din unge. Återigen. Skärp dig och ta kontroll över ditt ego.
  • Drottningen70
    Anonym (Anna) skrev 2015-03-29 14:01:19 följande:

    ]Drottningen70 skrev 2015-03-29 13:38:53 följande:[/quote-nick]Det handlar inte om att uppmuntra eftersom barnet inte är intresserad eller mogen. Det handlar om dina behov och att du skulle tycka det vore roligt att ditt barn kom till skolan och kunde läsa före sina kompisar. Prestera nåt själv istället för att försöka levA genom din unge. Återigen. Skärp dig och ta kontroll över ditt ego.


    Jag förstår Ts och håller inte alls med om ditt arroganta svar.I många skolor kan de flesta barn läsa vid skolstarten och visst är det en fördel att få känna att det går lätt och att man lyckas än om det går trögt och man får uppleva sej som sämre redan från start. Ts vet ju inte om hans barn kommer lära sej snabbt eller få svårt. I

    vår skola hade de böcker med texter av olika nivå men om samma sak. Det är klart att barnen visste vilka som fick ha "småbarns böcker " och som inte kunde läsa texter i sällskaps spel på fritids ,, även om ingen blev retad. Jag är glad att jag lärde mina läsa tidigt ,, det är en stor fördel att bli van att se sej själv som duktig så att skolan känns positiv. Jag förordar att lära sej läsa med bilder på hela ord istället för att lära bokstäver och ljuda.. Men alla sätt är bra och högläsning med barnet i knä är jättebra också. Nuförtiden är det ingen risk att bli understimulerad om man kan läsa, undervisningen är anpassad efter att många kan. Man blir stimulerad av att kunna läsa böcker också ![/quote]

    Bedrövligt att ha såna prestationskrav på småttingar som är fullt upptagna med att lära sig förstå världen och sig själva., leka och fantisera. Skadlig hets är vad det är. Förr började man skola vid sju och nästan ingen kunde läsa alls. Utvecklingen är INTE positiv om en pappa startar en tråd och på allvar är OROLIG för att hans FEMÅRING inte kan läsa! Det är en sjuk utveckling och det är obegripligt att så många ger tips till hur man kan få femåringen att läsa istället för att säga till pappan att kamma sig. Sjuk värld med barnen som offer.
Svar på tråden Hur långt har era barn kommit med läsningen?